مهرداد صدیقیان بیشترین تعداد فیلم را در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر دارد.
به گزارش سینماسینما،سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار میشود که در دو بخش سودای سیمرغ و نگاه نو در مجموع ۳۲ فیلم به نمایش در خواهد آمد. در این گزارش نگاهی داریم به پرکار ترین بازیگران زن و مرد سینمای ایران که قرار است در شب اختتامیه سیمرغها را از آن خود کنند.
مهرداد صدیقیان با فیلمهای “ایده اصلی”، “سمفونی نهم”، “طلا” و “سونامی” سردرمدار پرکارترین بازیگر مرد حاضر در جشنواره فیلم فجر است. صدیقیان با فیلم “عصر جمعه” مونا زند حقیقی وارد سینما شد و برای بازی در فیلم”ماجرای نیمروز” نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.
علی مصفا دیگر بازیگری است که با فیلمهای “سال دوم دانشکده من”، “روزهای نارنجی” و “مردی بدون سایه” در جشنواره حضور دارد او علاوه بر این دو فیلم”مسخره باز” و “یلدا” را در مقام تهیهکننده روانه جشنواره فیلم فجر کرده است. او تاکنون دوبار برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شده است. بار نخست آن سال ۷۳ برای حضور در فیلم “پری” بود که برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و دومین جایزه نیز در سال ۹۰ برای فیلمنامه فیلم “پله آخر” سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را از آن خود کرده است.
سعید آقاخانی که سال گذشته فیلم سینمایی “کامیون” را برپرده نقرهای جشنواره فیلم فجر داشت امسال با فیلمهای “بنفشه آفریقایی”، “قسم” و “حمال طلا” در جشنواره حضور دارد. او در سی و سومین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم “خداحافظی طولانی” موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.
فرهاد اصلانی بازیگر که سال گذشته در فیلم موفق ” مغزهای کوچک زنگ زده” به ایفای نقش پرداخت و بسیار در آن فیلم خوش درخشید، امسال با فیلمهای “متری شیش و نیم”، “مردی بدون سایه” و “مسخره باز” به جشنواره میآید. او که در سالهای متمادی نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر بوده است. تنها سال ۹۰ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد برای فیلمهای خرص و زندگی خصوصی شد.

اما بهرام رادان امسال برخلاف سال گذشته با سه فیلم “آشفتگی”، “ایده اصلی” و “سونامی” در نقشهایی کاملا متفاوت به سینما خواهد آمد. او پیش از این برای دو فیلم “سنتوری” و “شمعی درباد” موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم فجر شده است.
بابک حمیدیان دیگر بازیگری است که با فیلمهای “معکوس”، “مسخره باز” و “سال دوم دانشکده من” به جشنواره میآید. او در سی و دومین جشنواره فیلم فجر برای دو فیلم “چ” و “روزرستاخیز” موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.
در جمع بازیگران زن اما امسال تنها مهناز افشار با فیلمهای “آشفتگی”، “قسم” و “ناگهان درخت” به همراه پانتهآ پناهیها که با فیلمهای “جمشیدیه”، “درخونگاه” و “ناگهان درخت” در جشنواره حضور دارد بازیگران پرکار جشنواره را به نام خود ثبت کردهاند.
افشار در طی این سالها در دورههای مختلف نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن و یا نقش مکمل زن بوده است اما تاکنون تنها برای فیلم سعادت آباد در سال ۸۹ برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده است.

حامد بهداد با فیلمهای “قصر شیرین” و “جان دار” به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر میآید. او پیش از این بارها نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره بوده است اما تنها یک بار برای فیلم “جرم” از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد میشود.
جواد عزتی که سال گذشته فیلم موفق “تنگه ابوقریب” را در جشنواره فیلم فجر داشت، امسال بار دیگر با فیلم “ماجرای نیمروز رد خون” و همچنین “جان دار” به جشنواره میآید.
پیمان معادی امسال نسبت به سالهای گذشته پرحواشیتر بود. او پیش از این قرار بود در فیلم جدید سعید روستایی در مقام تهیه کننده حضور داشته باشد اما بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد و به جای او ساداتیان به عنوان تهیه کننده حضور یافت و در نهایت معادی با فیلمهای “متری شیش و نیم” و “ناگهان درخت” در مقام بازیگر به جشنواره فیلم فجر میآید. معادی تاکنون تنها برای فیلم “برف روی کاجها” در سال ۹۰ موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شده است.

اما نوید محمدزاده بازیگر خوش آتیه سینمای ایران، امسال با دو فیلم “سرخ پوست” و “متری شیش و نیم” در جشنواره حضور دارد. “سرخپوست” اثر نیما جاویدی است و “متری شیش و نیم” ساخته سعید روستایی است و این دومین همکاری محمدزاده با روستایی پس از “ابد و یک روز” است. محمدزاده پیش از این برای فیلمهای “ابد و یک روز” و ” بدون تاریخ بدون امضا” موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره شده است.
مهران احمدی که سال گذشته با فیلم “مصادره” در مقام کارگردان در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور یافت امسال در مقام بازیگر با فیلمهای “آشفتگی” و “روزهای نارنجی” به جشنواره میآید.
پریناز ایزدیاز امسال از جمله بازیگران زنی است که با دو فیلم “سرخ پوست” و “متری شیش و نیم” به جشنواره میآید که “متری شیش و نیم” دومین همکاری این بازیگر با سعید روستایی در مقام کارگردان است.

هدیه تهرانی که زمانی سوپراستار سینمای ایران بود مدتی است که کمتر در آثار سینمایی حضور فعالی دارد. او امسال تنها با دو فیلم “مسخره باز” و “روزهای نارنجی” در جشنواره فیلم فجر حضور دارد. او در هفدهمین دوره از جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم “قرمز” به کارگردانی فریدون جیرانی موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد و هفت سال بعد در بیست و چهارمین دوره از جشنواره فیلم فجر نیز برای بازی در فیلم “چهارشنبه سوری” به کارگردانی اصغر فرهادی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد.
لیندا کیانی نیز با فیلمهای “دیدن این فیلم جرم نیست” و “پالتوشتری” که هر دو در بخش نگاه نو (فیلم اولیها) حضور دارند به عنوان بازیگر زنی که دو فیلم در جشنواره دارد، حاضر خواهد شد.
منبع:هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «قرار نوامبر»؛ جزئیاتی از فیلم جدید مهناز افشار
- سپتیمیوس ۲۰۲۵؛ شهره آغداشلو، محمد رسولاف و مهناز افشار در هلند جایزه گرفتند
- «خدای جنگ» سیمرغ ویژه جشنواره فجر را نپذیرفت
- معرفی فیلمهای جشنواره فجر ۴۳
- اکران «شهسوار» از چهارشنبه
- «داریوش» ۲۷ تیر میآید
- احتمال حضور «بیبدن» در سودای سیمرغ جشنواره فجر
- تقلید زندگی/ نگاهی به فیلم «ارادتمند؛ نازنین بهاره تینا»
- هممسیر، با عشق و حرمان/ نگاهی به فیلم «تصور»
- وقتی نقش مدیون بازیگر میشود/ نگاهی به بازی علیرضا کمالی در «پوست شیر»
- آن دقایق جانکاه/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- به نام پدر/ نگاهی به سریال «پوست شیر»
- یک فیلم ایرانی در بخش هفته منتقدین کن/ «تصور» با بازی لیلا حاتمی و مهرداد صدیقیان در کن
- معرفی ۲۲ فیلم بخش مسابقه سینمای ایران چهلمین جشنواره فیلم فجر
- فیلمبرداری «هِرمان» به پایان رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





