تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۰۶ - ۱۲:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 73338

رضا تیموری به عنوان پرکارترین فیلمبردار یازدهمین دوره جشنواره «سینما حقیقت» معرفی شد.

به گزارش سینماسینما، رضا تیموری پُرکارترین فیلمبردار این دوره از جشنواره است که با ۴ فیلم در بخش مسابقه ملی این رویداد سینمای مستند ایران حضور دارد.

او فیلمبرداری فیلم‌های «بانو قدس ایران»، «بند آب بند خاک»، «در جستجوی خانه خورشید» و «دود» را برعهده داشته است.

محمد حدادی در رتبه دوم پرکارترین فیلمبرداران جشنواره «سینما حقیقت» قرار دارد که ۳ فیلم «در جستجوی فریده»، «لاوراتوار» و «ادوارد» را فیلمبرداری کرده است.

عباس صاحب، علی شیلاندری، حسن نقاشی، سجاد آورند و نیما عسگری هم با فیلمبرداری ۲ فیلم راه یافته به بخش مسابقه ملی جشنواره، در این فهرست جای گرفتند. این فیلم‌ها به ترتیب عبارتند از «پسر ویشتاسب»، «دیوارهای خاموش»، «دیدن و بودن»، «نقطه و شیر»، «شبیه مضحک»، «وازاریه»، «وقایع خانه سینما»، «چند ملاقات با یک زن»، «محیط‌بان و پلنگ» و «در گرداب انقراض».

از دیگر فیلمبردارانی که با یک اثر مستند در بخش مسابقه ملی این دوره از جشنواره «سینماحقیقت» حاضر هستند، می‌توان به بهروز بادروج «بی‌گدار»، نادر معصومی «سمفونی ایران»، علی‌محمد قاسمی «نشان»، صادق سوری «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند»، ساتیار امامی «شرح یک عکس»، مصطفی آتشمرد «رزم‌آرا: یک دوسیه مسکوت»، هادی بهروز «ترور سرچشمه»، سیدحسن سیدی‌پریشان «راه دل»، حجت طاهری «زندگی روی خاکریز»، مهراد امین‌کاظمی «آلاله»، مجید آزادمنش «زنبورک در گام مینور»، ابراهیم مرادی «مادرم ایل من»، علی رشیدی‌فر «پنجشنبه‌سوری» و… اشاره کرد.

سال گذشته حجت طاهری برای فیلمبرداری مستند «پرندگان در سایه» موفق به کسب تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلمبردار جشنواره «سینماحقیقت» شده بود.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره جهانی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذر ۱۳۹۶ با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی (ع) است در پردیس سینمایی چارسو شهر تهران برگزار می کند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها