
مهران کاشانی، نویسنده فیلمنامه فیلم جدید مجید مجیدی با اشاره به پیشنهاد هندیها برای نگارش کتابی درباره بالیوود، از آغاز پیش تولید این اثر تا پایان شهریور خبر داد و گفت: من میتوانم این خبر خوب را به شما بدهم که مجیدی با این فیلم به همان سینمای کلاسیک و دارای امضای خود بازمیگردد. فیلمی که بر اساس مولفههای مجید مجیدی به «بلوغ» میپردازد و قابلیت اکران در ایران را دارد.
به گزارش سینماسینما، مهران کاشانی گفت: سال ۹۳ خبر فیلمسازی مجید مجیدی در هندوستان رسانهای شد و این روزها او برای انجام آخرین صحبتها با شرکت هندی در این کشور حضور دارد و احتمالا در پایان تابستان پیش تولید را آغاز خواهیم کرد و اثر نیز از پایان پاییز کلید میخورد. این فیلم به زبان انگلیسی است و همه بازیگران آن هندی هستند. وقتی آن شرکت هندی پیشنهاد تولید فیلم را به مجیدی داد، ایشان از من خواست به اتفاق یکدیگر فیلمنامه اثر را بنویسیم و من هم استقبال کردم.
یک فیلمنامه ساده در یک سینمای پولدار
او در ادامه درباره اینکه چرا سینمای بالیوود از کارگردان مطرح سینمای کشورمان دعوت به همکاری کرده توضیح داد: سینمای هند از یک پروداکشن حرفهای برخوردار است و آنان به قولی خودکفا هستند، اما سهم زیادی از بازار جهانی فیلم ندارند و شاید به همین دلیل بوده که چنین پیشنهادی به مجید مجیدی دادهاند. قدرت مالی یک سینما میتواند هر فیلمنامهنویسی را سر ذوق بیاورد، کما اینکه ما برای نوشتن فیلمنامههایی برای سینمای خودمان خیلی اوقات مجبوریم لوکیشنهای کم خرج را انتخاب کنیم یا از خیلی از ایدهها صرف نظر کنیم اما نویسندههای سینماهای کشورهای دیگر چنین مشکلی ندارند. با این حال، قصهای که ما در این فیلمنامه دستمایه کار خود قرار دادهایم قصه کم خرجی است و حتی در ایران هم قابلیت اجرایی شدن دارد.
نگارش کتابی در سینمای هند
کاشانی همچنین گفت: آشنایی با فرهنگ هند یک توفیق اجباری بود که در جریان نگارش فیلمنامه نصیب من شد. من و آقای مجیدی به اتفاق هم به این کشور سفر کردیم و در یک هفته هفت هشت شهر و روستا را دیدیم. جالب است بگویم آن شرکت هندی فیلمسازی که اسمش را خود مجیدی فاش خواهد کرد، از من خواست برای نوشتن کتابی در مورد سینمای هند هنگام فیلمبرداری اثر در این کشور، گروه را همراهی کنم.
خبر خوب برای مخاطبان سینمای مجیدی
این فیلمنامهنویس همچنین اضافه کرد: آقای مجیدی برای آشنایی کامل با فرهنگ هندی و ساختن فیلمی در این کشور پروسهای طولانی را طی کرد و من میتوانم این خبر خوب را به شما بدهم که مجیدی با این فیلم به همان سینمای کلاسیک و دارای امضای خود بازمیگردد و میتوان با تماشای اثر او به یاد «باران» و «رنگ خدا» افتاد. این فیلم درباره رابطه یک خواهر و برادر با یکدیگر است؛ یک پسر نوجوان و خواهر جوانش که در جریان اتفاقاتی به یک رشد روحی میرسند، چیزی که در علم فیلمنامهنویسی به عنوان «بلوغ» شناخته میشود. اثر البته با رعایت مولفههای سینمای مجیدی ساخته میشود و قابلیت اکران شدن در ایران را هم دارد و فرهنگ شرقی در آن موج خواهد زد. به هر حال نگارش این اثر یک تجربه جدید برای من به حساب میآید و یک اتفاق فوقالعاده.
شنیدهها حاکی از آن است که هنوز بر سر عنوانی برای نام فیلم توافق نشده اما قبلا عبارت «باغهای معلق» رسانهای شده بود. خبر بازی سوشانت سینگ راجپوت بازیگر سرشناس هندی نیز در این اثر به گوش رسیده بود اما تا کنون هیچ خبری با قطعیت مطرح نشده است.
منبع: موج
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- وقتی درختان شهر در جشنواره شهر موضوعیت ندارد
- سینمای ملی ایران را تعریف کنید و شکل آن را بکشید
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- مجید مجیدی: در خطر سقوط قرار داریم/ تاریخ و فرهنگ باید نقشه راه باشند
- سیستان و بلوچستان و فقدان پرداختن فیلمسازانِ محلی به زادبوم/ نگاهی به فیلم «هوک»
- معرفی آثار ایرانی راه یافته به بخش بینالملل جشنواره فیلم شهر
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- واکنش مجید مجیدی به فیلم بهروز شعیبی
- به بهانه یادداشت روزنامه جام جم درباره حضور فیلم سعید روستایی در جشنواره کن
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- گزارش فروش فیلمهای سینماگران ایرانی در فرانسه/ تبلیغات گسترده برای «قهرمان»
- ظرفیتهای مشترک سینمای ایران و چین بررسی شد
- خاطراتی از مواجهه مرتضی پورصمدی و مجید مجیدی با طالبان در «نردبان»/
- نامزدی «دشت خاموش» و «خورشید» در پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا
- به بهانه سالروز تولد کیومرث صابری فومنی /روایت مجیدی ،پیمان قاسمخانی ، کمال تبریزی وابوالفضل جلیلی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





