مهران کاشانی، نویسنده فیلمنامه فیلم جدید مجید مجیدی با اشاره به پیشنهاد هندیها برای نگارش کتابی درباره بالیوود، از آغاز پیش تولید این اثر تا پایان شهریور خبر داد و گفت: من میتوانم این خبر خوب را به شما بدهم که مجیدی با این فیلم به همان سینمای کلاسیک و دارای امضای خود بازمیگردد. فیلمی که بر اساس مولفههای مجید مجیدی به «بلوغ» میپردازد و قابلیت اکران در ایران را دارد.
به گزارش سینماسینما، مهران کاشانی گفت: سال ۹۳ خبر فیلمسازی مجید مجیدی در هندوستان رسانهای شد و این روزها او برای انجام آخرین صحبتها با شرکت هندی در این کشور حضور دارد و احتمالا در پایان تابستان پیش تولید را آغاز خواهیم کرد و اثر نیز از پایان پاییز کلید میخورد. این فیلم به زبان انگلیسی است و همه بازیگران آن هندی هستند. وقتی آن شرکت هندی پیشنهاد تولید فیلم را به مجیدی داد، ایشان از من خواست به اتفاق یکدیگر فیلمنامه اثر را بنویسیم و من هم استقبال کردم.
یک فیلمنامه ساده در یک سینمای پولدار
او در ادامه درباره اینکه چرا سینمای بالیوود از کارگردان مطرح سینمای کشورمان دعوت به همکاری کرده توضیح داد: سینمای هند از یک پروداکشن حرفهای برخوردار است و آنان به قولی خودکفا هستند، اما سهم زیادی از بازار جهانی فیلم ندارند و شاید به همین دلیل بوده که چنین پیشنهادی به مجید مجیدی دادهاند. قدرت مالی یک سینما میتواند هر فیلمنامهنویسی را سر ذوق بیاورد، کما اینکه ما برای نوشتن فیلمنامههایی برای سینمای خودمان خیلی اوقات مجبوریم لوکیشنهای کم خرج را انتخاب کنیم یا از خیلی از ایدهها صرف نظر کنیم اما نویسندههای سینماهای کشورهای دیگر چنین مشکلی ندارند. با این حال، قصهای که ما در این فیلمنامه دستمایه کار خود قرار دادهایم قصه کم خرجی است و حتی در ایران هم قابلیت اجرایی شدن دارد.
نگارش کتابی در سینمای هند
کاشانی همچنین گفت: آشنایی با فرهنگ هند یک توفیق اجباری بود که در جریان نگارش فیلمنامه نصیب من شد. من و آقای مجیدی به اتفاق هم به این کشور سفر کردیم و در یک هفته هفت هشت شهر و روستا را دیدیم. جالب است بگویم آن شرکت هندی فیلمسازی که اسمش را خود مجیدی فاش خواهد کرد، از من خواست برای نوشتن کتابی در مورد سینمای هند هنگام فیلمبرداری اثر در این کشور، گروه را همراهی کنم.
خبر خوب برای مخاطبان سینمای مجیدی
این فیلمنامهنویس همچنین اضافه کرد: آقای مجیدی برای آشنایی کامل با فرهنگ هندی و ساختن فیلمی در این کشور پروسهای طولانی را طی کرد و من میتوانم این خبر خوب را به شما بدهم که مجیدی با این فیلم به همان سینمای کلاسیک و دارای امضای خود بازمیگردد و میتوان با تماشای اثر او به یاد «باران» و «رنگ خدا» افتاد. این فیلم درباره رابطه یک خواهر و برادر با یکدیگر است؛ یک پسر نوجوان و خواهر جوانش که در جریان اتفاقاتی به یک رشد روحی میرسند، چیزی که در علم فیلمنامهنویسی به عنوان «بلوغ» شناخته میشود. اثر البته با رعایت مولفههای سینمای مجیدی ساخته میشود و قابلیت اکران شدن در ایران را هم دارد و فرهنگ شرقی در آن موج خواهد زد. به هر حال نگارش این اثر یک تجربه جدید برای من به حساب میآید و یک اتفاق فوقالعاده.
شنیدهها حاکی از آن است که هنوز بر سر عنوانی برای نام فیلم توافق نشده اما قبلا عبارت «باغهای معلق» رسانهای شده بود. خبر بازی سوشانت سینگ راجپوت بازیگر سرشناس هندی نیز در این اثر به گوش رسیده بود اما تا کنون هیچ خبری با قطعیت مطرح نشده است.
منبع: موج

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سینمای ملی ایران را تعریف کنید و شکل آن را بکشید
- بررسی مشکلات فیلمنامهنویسی درگفتوگوی کیوان کثیریان با شادمهر راستین و مهران کاشانی/ سانسور مشکل اساسی سینمای ایران
- مجید مجیدی: در خطر سقوط قرار داریم/ تاریخ و فرهنگ باید نقشه راه باشند
- سیستان و بلوچستان و فقدان پرداختن فیلمسازانِ محلی به زادبوم/ نگاهی به فیلم «هوک»
- معرفی آثار ایرانی راه یافته به بخش بینالملل جشنواره فیلم شهر
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- واکنش مجید مجیدی به فیلم بهروز شعیبی
- به بهانه یادداشت روزنامه جام جم درباره حضور فیلم سعید روستایی در جشنواره کن
- نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده از گنجینه سینمای ایران در چهلمین جشنواره فیلم فجر
- گزارش فروش فیلمهای سینماگران ایرانی در فرانسه/ تبلیغات گسترده برای «قهرمان»
- ظرفیتهای مشترک سینمای ایران و چین بررسی شد
- خاطراتی از مواجهه مرتضی پورصمدی و مجید مجیدی با طالبان در «نردبان»/
- نامزدی «دشت خاموش» و «خورشید» در پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا
- به بهانه سالروز تولد کیومرث صابری فومنی /روایت مجیدی ،پیمان قاسمخانی ، کمال تبریزی وابوالفضل جلیلی
- پایان اکران آنلاین «خورشید» با فروش بیش از دو میلیارد تومان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- سکانس طلایی/ تصنیف نارایاما
آخرین ها
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم