«۱۳۵۰بود» عنوان نمایشگاه پوسترهای طراحی اعلان فیلم محمد علی باطنی است که از نهم تا ۲۰ شهریور در نگارخانههای تابستان٬ بهار و نامی برپا میشود.
به گزارش سینماسینما، این نمایشگاه پروژه مشترک موزه سینما و خانه هنرمندان ایران است که با حمایت موزه گرافیک ایران٬ انجمن صنفی طراحان گرافیک و گروه سینمایی هنر و تجربه اجرا میشود.
در این نمایشگاه ۱۶۰ پوستر محمد علی باطنی در معرض دید مخاطبان قرار می میگیرد و به نوعی مروری خواهد بود بر پوسترهای سینمایی محمد علی باطنی از سال ۱۳۵۰ تاکنون. همزمان با برپایی این نمایشگاه ۲۰ پوستر و آرت ورک محمد علی باطنی در سالن استاد ممیز موزه گرافیک ایران نیز در معرض دید قرار خواهد گرفت.
در روز افتتاحیه این نمایشگاه بزرگداشتی نیز برای این استاد پیشکسوت گرافیک ایران در سالن ناصری خانه هنرمندان ایران ترتیب داده شده است که در این مراسم بزرگان سینما و گرافیک ایران سخنرانی خواهند کرد. همچنین در ایام برگزاری این نمایشگاه نشستهای تخصصی پیرامون طراحی پوستر برای سینما و آثار محمد علی باطنی در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد که زمان دقیق این نشستها بهزودی اعلام خواهد شد.

نمایشگاه ۱۳۵۰ بود نخستین پروژه مشترک خانه هنرمندان ایران و موزه سینمای ایران است و این همکاریها تداوم خواهد داشت. پوستر این نمایشگاه نیز توسط مرتضی آ کوچکیان طراحی شده است.
محمدعلی باطنی بیش از ۳۰۰ پوستر برای سینمای ایران طراحی کرده است و بخش انکار نشدنی از تاریخ پوستر در ایران است. طراحیهای او ادامهای از طراحی پوسترهای نقاشان تبلیغاتی چون هایک اجاقیان، میشا گراگوسیان و محسن دولو بود.
لینک کوتاه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





