پوستر «گِشِر» نخستین فیلم بلند تحسین شده «وحید وکیلیفر» جهت اکران در گروه سینمای «هنر و تجربه» توسط «جمال رحمتی» گرافیست و کاریکاتوریست نامی کشور طراحی شد.
به گزراش سینماسینما پوستر «گِشِر» نخستین فیلم بلند تحسین شده «وحید وکیلیفر» جهت اکران در گروه سینمای «هنر و تجربه» توسط «جمال رحمتی» گرافیست و کاریکاتوریست نامی کشور طراحی شد.
«گِشِر» Gesher اولین فیلم سینمایی و مستقل «وحید وکیلیفر» که در سال ۱۳۸۷ در عسلویه ساخته شده است از ۱۴مرداد ماه امسال در گروه سینمای «هنر و تجربه» به روی پرده میرود. علیرغم حضورهای جهانی و موفق، «گِشِر» تاکنون در ایران با بیمهری نادیده گرفته شده است و حتی با وجود انتخاب فیلم برای جشنواره فجر در سال ۱۳۸۹ در آخرین لحظات با نظر شخصی یکی از مدیران ارشد وقت، از جشنواره کنار گذاشته شد.
اکنون پس از هشت سال و با وجود اصلاحیههای زیادی که شورای پروانه نمایش بر فیلم تحمیل کرده است؛ کارگردان و تهیهکننده این فیلم، تصمیم بر اعمال این اصلاحیهها گرفتند تا پس از «تابور»، فیلم دیگری از «وکیلیفر» در کشور برای علاقهمندان به سینمای مستقل و تجربی به نمایش درآید.
«گِشِر» در سال ۲۰۱۰ یکی از موفقترین فیلمهای ایرانی در محافل بینالمللی بود که توسط جشنوارهها و منتقدان معتبر جهانی مورد ستایش قرار گرفت و در فستیوالهای متعددی از جمله؛ سن سباسیتن، سه قاره نانت، روتردام، بوسان، سیدنی، رم، تالین، نوو سینما و … حضور داشته است و جایزه معتبر «هوبرت بال فاند» از جشنواره بینالمللی فیلم «روتردام» هلند، جایزه ویژه داوران از جشنواره بینالمللی فیلم «سن پطرزبورگ» روسیه و همچنین جایزه بهترین فیلم از جشنواره بینالمللی فیلم «ابوظبی» در امارات را دریافت کرده است. «یونس» جدیدترین فیلم «وکیلیفر» نیز در نوبت اکران در گروه سینمای «هنر و تجربه» قرار دارد.
عوامل «گِشِر» عبارتند از: کارگردان، نویسنده و تدوینگر: وحید وکیلیفر، فیلمبردار: محمدرضا جهانپناه، طراحی صدا و میکس: حسین مهدوی، طراحی صحنه و لباس: سعید اسدی، صدابردار: وحید حاجیلویی، طراح گریم: مهدی آشناور، دستیار کارگردان: مهدی برومندنیا، منشی صحنه: علی سرآهنگ، مدیر تولید: بهزاد سعیدی، مشاور رسانهای: منصور جهانی، تهیهکننده: محمد رسول اف، بازیگران: حسین فرضیزاده، قباد رحمانی نسب و عبدالرسول دریاپیما.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- تحقق آرزوی چندساله فعالان انیمیشن در هنرو تجربه
- جعفر صانعی مقدم: گسترش فعالیتها در سینمای «هنر و تجربه» بستگی به تامین نیازهای مالی دارد
- انتشار تیزر هفته فیلم ایتالیا + ویدئو
- اسامی فیلمهای حاضر در هفته فیلم ایتالیا اعلام شد/ از آثار مورتی تا برتولوچی
- هفته فیلم ایتالیا ۱۱ آذر آغاز میشود/ نمایش آنلاین و رایگان فیلمها
- چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی برگزار میشود/ اعلام جزییات رویداد
- نانهای بیات/ نگاهی به فیلم «حوا، مریم، عایشه»
- کدام چریکه؟ کدام بهرام؟/ نگاهی به مستند «چریکه بهرام»
- سالها بایست تا دَم پاک شد/ نگاهی به فیلم «پری»
- فهرست فیلمهای روی پرده در سینماهای «هنروتجربه»/ «منگی» از ۱۵ شهریور میآید
- تابناک: نخستین گامها برای تعطیلی بستر نمایش دهها فیلم سینمایی ایران؟
- قابهای نامتعارف بیمعنی/ نگاهی به فیلم «امیر»
- ابوالفضل جلیلی: مشکل فیلمهای من این است که مردم را به فکر میاندازد
- آئین دیدار با عوامل فیلم «یلدا» برگزار شد/ گپی با فروغ قجابگلو بازیگر فیلم مسعود بخشی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





