سینماسینما، علی پاکزاد- پژمان بازغی بازیگر فیلم «اسرافیل» معتقد است چیدمان بازیگران در این فیلم یکی از نکات مثبتی بود که می توان به آن اشاره کرد. او می گوید برای انتخاب فیلمها و بازی در آنها قطعا به فیلمنامه بیش از هر چیز دیگری دقت می کند.
به گزارش سینماسینما، پژمان بازغی در جشنواره سی و پنجم با سه فیلم حضور پیدا کرد؛ «خانه دیگری» ساخته بهنوش صادقی ،«فصل نرگس» به کارگردانی نگار آذربایجانی و «اسرافیل» ساخته آیدا پناهنده. اما هیچ کدام از این فیلمها در هیچ بخشی نتوانستند سیمرغ کسب کنند.
پژمان بازغی بازیگر فیلم «اسرافیل» درباره حضورش در جشنواره سی و پنجم گفت: «امسال با سه فیلم در جشنواره حضور پیدا کردم. یکی از این فیلمها«خانه دیگری» به کارگردانی بهنوش صادقی بود که داستان جذابی را روایت می کرد. اما از همه مهمتر همکاری با یک کارگردان فیلم اولی برایم جذاب بود. این گونه فیلمها معمولا بودجه زیادی را در اختیار ندارند و عموما مستقل هستند. اما جدی ترین فیلمی که امسال در آن حضور پیدا کردم فیلم «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده بود. این فیلم فیلمنامه بسیار منسجمی داشت. خیلی دوست داشتم در این فیلم حضور پیدا کنم که این اتفاق نیز به وقوع پیوست. انتخاب بازیگران در فیلم «اسرافیل» یک نقطه قوت محسوب می شد. از این حیث فیلم منحصر به فردی بود. فیلم «فصل نرگس» هم سومین کار من در جشنواره بود که کارگردانی آن را نگار آذربایجانی برعهده داشت. این فیلم اجتماعی بود و نگاهی ویژه به مسائل انسان دوستانه داشت.»
او ادامه داد: «به نظرم می رسید که فیلمنامه فیلم «خانه دیگری» بسیار ویژه باشد. چند گره در این فیلمنامه وجود داشت که جذاب به نظر می رسید. خانم صادقی در این فیلم به دنبال پارادوکسی بود که بین سنت و مدرنیسم شکل گرفته است و اکنون در جامعه نیز شاهد آن هستیم. یک دروغ کوچک در این فیلم باعث شد که تمام معادلات به هم بریزد.»
بازغی گفت: «به عنوان یک بازیگر برایم مطلوب است که در فیلم هایی با زمینه اجتماعی حضور پیدا کنم. به دلیل اینکه تحصیلات آکادمی در سینما نداشته ام، بیشتر به واسطه غریزه ام فیلم ها را انتخاب می کنم. اگر فیلمنامه ای من را قلقلک بدهد قطعا سراغش خواهم رفت. یک بازیگر باید تجربه های زیادی را به دست بیاورد. اگر پیشنهاد بازی در فیلمی جنگی را داشته باشم می پذیرم اما اگر از «دوئل» کمتر باشد در آن حضور پیدا نخواهم کرد. همواره فیلمنامه برایم مهم و در اولویت است»
بازیگر فیلم «فصل نرگس» درباره فیلم های خوبی که در جشنواره دیده است، گفت: «فکر می کنم «ویلایی ها»،«سد معبر» و «بدون تاریخ بدون امضا» از کیفیت خوبی برخوردار بودند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- نکوداشت صدمین زادروز عزتالله انتظامی برگزار شد؛ عزت الله انتظامی انسانی زندگی آفرین بود/ انتظامی به هر نقشی اعتبار میبخشید
- «توچال» از ۲۷ دی اکران میشود
- در مراسم تشییع فردوس کاویانی مطرح شد: ما آخرین بازیگر طنز فاخر ایران را از دست دادیم/ فردوس کاویانی در قلب ما زنده است
- «مادر خوانده» با آناهیتا درگاهی به شبکه نمایش خانگی میآید
- یک اتفاق عجیب؛ پخش تلویزیونی یک فیلم در حال اکران
- با اعلام جزئیات اختتامیه؛ نامزدهای جشنواره فیلم شهر اعلام شد
- معرفی هیات داوران بخش سینمایی یک جشنواره/ مهتاب کرامتی و پژمان بازغی فیلمهای ورزشی را داوری میکنند
- با انتخاب کامل بازیگران و عوامل، فیلمبرداری «شوماه» در شهرک دفاع مقدس آغاز شد
- کدام یک از سلبریتی ها در اجرا موفق بوده اند ؟ ازگلزار و رضا صادقی تا اشکان خطیبی و پژمان بازغی
- پوستر فیلم جدید شهرام شاه حسینی منتشر شد
- واروژ کریممسیحی «وثیقه» را تدوین کرد
- گزارش تصویری از فیلم «جوجه تیغی»
- پایان تدوین فیلم مستانه مهاجر؛ اولین تصاویر «جوجه تیغی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





