سینماسینما، علی پاکزاد- پژمان بازغی بازیگر فیلم «اسرافیل» معتقد است چیدمان بازیگران در این فیلم یکی از نکات مثبتی بود که می توان به آن اشاره کرد. او می گوید برای انتخاب فیلمها و بازی در آنها قطعا به فیلمنامه بیش از هر چیز دیگری دقت می کند.
به گزارش سینماسینما، پژمان بازغی در جشنواره سی و پنجم با سه فیلم حضور پیدا کرد؛ «خانه دیگری» ساخته بهنوش صادقی ،«فصل نرگس» به کارگردانی نگار آذربایجانی و «اسرافیل» ساخته آیدا پناهنده. اما هیچ کدام از این فیلمها در هیچ بخشی نتوانستند سیمرغ کسب کنند.
پژمان بازغی بازیگر فیلم «اسرافیل» درباره حضورش در جشنواره سی و پنجم گفت: «امسال با سه فیلم در جشنواره حضور پیدا کردم. یکی از این فیلمها«خانه دیگری» به کارگردانی بهنوش صادقی بود که داستان جذابی را روایت می کرد. اما از همه مهمتر همکاری با یک کارگردان فیلم اولی برایم جذاب بود. این گونه فیلمها معمولا بودجه زیادی را در اختیار ندارند و عموما مستقل هستند. اما جدی ترین فیلمی که امسال در آن حضور پیدا کردم فیلم «اسرافیل» به کارگردانی آیدا پناهنده بود. این فیلم فیلمنامه بسیار منسجمی داشت. خیلی دوست داشتم در این فیلم حضور پیدا کنم که این اتفاق نیز به وقوع پیوست. انتخاب بازیگران در فیلم «اسرافیل» یک نقطه قوت محسوب می شد. از این حیث فیلم منحصر به فردی بود. فیلم «فصل نرگس» هم سومین کار من در جشنواره بود که کارگردانی آن را نگار آذربایجانی برعهده داشت. این فیلم اجتماعی بود و نگاهی ویژه به مسائل انسان دوستانه داشت.»
او ادامه داد: «به نظرم می رسید که فیلمنامه فیلم «خانه دیگری» بسیار ویژه باشد. چند گره در این فیلمنامه وجود داشت که جذاب به نظر می رسید. خانم صادقی در این فیلم به دنبال پارادوکسی بود که بین سنت و مدرنیسم شکل گرفته است و اکنون در جامعه نیز شاهد آن هستیم. یک دروغ کوچک در این فیلم باعث شد که تمام معادلات به هم بریزد.»
بازغی گفت: «به عنوان یک بازیگر برایم مطلوب است که در فیلم هایی با زمینه اجتماعی حضور پیدا کنم. به دلیل اینکه تحصیلات آکادمی در سینما نداشته ام، بیشتر به واسطه غریزه ام فیلم ها را انتخاب می کنم. اگر فیلمنامه ای من را قلقلک بدهد قطعا سراغش خواهم رفت. یک بازیگر باید تجربه های زیادی را به دست بیاورد. اگر پیشنهاد بازی در فیلمی جنگی را داشته باشم می پذیرم اما اگر از «دوئل» کمتر باشد در آن حضور پیدا نخواهم کرد. همواره فیلمنامه برایم مهم و در اولویت است»
بازیگر فیلم «فصل نرگس» درباره فیلم های خوبی که در جشنواره دیده است، گفت: «فکر می کنم «ویلایی ها»،«سد معبر» و «بدون تاریخ بدون امضا» از کیفیت خوبی برخوردار بودند.»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تقدیم «ترانهای عاشقانه برایم بخوان» به کیانوش عیاری/ سینما دارای یک زبان مشترک است
- نکوداشت صدمین زادروز عزتالله انتظامی برگزار شد؛ عزت الله انتظامی انسانی زندگی آفرین بود/ انتظامی به هر نقشی اعتبار میبخشید
- «توچال» از ۲۷ دی اکران میشود
- در مراسم تشییع فردوس کاویانی مطرح شد: ما آخرین بازیگر طنز فاخر ایران را از دست دادیم/ فردوس کاویانی در قلب ما زنده است
- «مادر خوانده» با آناهیتا درگاهی به شبکه نمایش خانگی میآید
- یک اتفاق عجیب؛ پخش تلویزیونی یک فیلم در حال اکران
- با اعلام جزئیات اختتامیه؛ نامزدهای جشنواره فیلم شهر اعلام شد
- معرفی هیات داوران بخش سینمایی یک جشنواره/ مهتاب کرامتی و پژمان بازغی فیلمهای ورزشی را داوری میکنند
- با انتخاب کامل بازیگران و عوامل، فیلمبرداری «شوماه» در شهرک دفاع مقدس آغاز شد
- کدام یک از سلبریتی ها در اجرا موفق بوده اند ؟ ازگلزار و رضا صادقی تا اشکان خطیبی و پژمان بازغی
- پوستر فیلم جدید شهرام شاه حسینی منتشر شد
- واروژ کریممسیحی «وثیقه» را تدوین کرد
- گزارش تصویری از فیلم «جوجه تیغی»
- پایان تدوین فیلم مستانه مهاجر؛ اولین تصاویر «جوجه تیغی»
- «نامو» صاحب ترازوی طلایی جشنواره فیلم جنایت و مکافات استانبول شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
آخرین ها
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور