تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۲۲:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 89951

شهروند| حرف این بود که با وجود این همه مجری کودک مثل خاله شادونه و عمو پورنگ چرا پژمان بازغی را به‌عنوان مجری برنامه «کودک‌شو» انتخاب کردند؛ برنامه‌ای که کپی یکی از برنامه‌های شبکه دیسکاوری است و شاید به همین دلیل تا همین حالا بازخورد خوبی از مخاطبان داشته است. حالا البته سازندگان ‌این مجموعه می‌گویند که برنامه در گروه برنامه‌های کودک و نوجوان نمی‌گنجد، پس نیازی هم نیست که مجری آن در حوزه کودک شناخته‌شده باشد. اینها را می‌توان از حرف‌های رضا مهرانفر، کارگردان مسابقه «کودک‌شو» فهمید: «با تیم برنامه‌ساز «کودک‌شو» چندین گزینه را در نظر داشتم و با همه گفت‌وگوهای مفصلی انجام شد که درنهایت پژمان بازغی انتخاب شد. حالا هر چه بیشتر جلو می‌رویم و بازخوردهای خوب برنامه را می‌بینیم، بیشتر مطمئن می‌شویم که بهترین انتخاب را انجام دادیم.» این برنامه حضور همزمان پدر، مادر و کودکان را مهیا می‌کند، به طوری که هم کودکان از بازی و حضور در برنامه لذت ببرند و هم خانواده‌ها آموزش ببینند، بنابراین از نظر آنها برنامه نیازی به مجری کودک نداشته است، چون این برنامه، برنامه کودک نیست که نیاز به مجری کودک داشته باشد. «نمی‌خواستم برنامه با کسی که به‌عنوان مجری حرفه‌ای برنامه‌های تلویزیونی شناخته می‌شود، ساخته شود، بلکه دوست داشتم اجرای «کودک‌شو» به دور از کلیشه‌های موجود باشد، به‌طور مثال واکنش‌های واقعی و به دور از تصنع معمول اجرا مدنظر من و گروه برنامه‌ساز بود.» پدر و همسر بودن پژمان بازغی یکی دیگر از شروط انتخاب او برای این برنامه بود، چون می‌خواستند نسبت به خانواده شناخت و تجربه داشته باشد و البته حالا هم از نتیجه اجرای مسابقه بازخوردهای خوبی گرفته‌اند. «مشکلی که بسیاری از پدر و مادرها در مواجهه با فرزندانشان دارند این است که نمی‌توانند با کودک مثل خودش یعنی کودکانه رفتار کنند، در نتیجه همیشه از کودک انتظار دارند مانند بزرگترها رفتار کند و این از دلایل انتخاب عنوان «کودک‌شو» بود که در طول قسمت‌های مختلف مجری اشاراتی به این موضوع داشته است.» «کودک‌شو» درحالی روزهای پرمخاطبی را پشت‌سر می‌گذارد که سازندگان، هدف از ساخت آن را فرزندآوری عنوان کرده بودند و حالا هم می‌گویند هدف اولیه‌شان ساخت برنامه‌ای جذاب و پرمخاطب و ایجاد فضای گرم خانوادگی است که با بزرگسالان در ارتباط است. کودک‌شو در نوروز امسال با اجرای پژمان بازغی از شبکه نسیم پخش شد، مجموعه‌ای که مثل دورهمی، شب کوک یا برنامه پرمخاطب خندوانه از نمونه‌های خارجی کپی‌کاری شده است. در این برنامه که در ٩٠ قسمت برای شبکه نسیم تهیه شده است، رقابتی بین کودکان سه تا پنج‌سال و والدینشان برگزار می‌شود و علاوه بر بخش رقابتی، چهره‌هایی از بخش‌های گوناگون مثل بازیگران سینما، تلویزیون، خوانندگان، ورزشکاران، فعالان حوزه موسیقی و …هم به همراه فرزندانشان حاضر می‌شوند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها