اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران و انجمن کارگردانان سینمای ایران، قرار گرفتن جشنواره جهانی فیلم فجر در میان ۱۵ جشنواره رقابتی برتر جهان را تبریک گفتند.
به گزارش سینماسینما در بخشی از اطلاعیه اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران آمده است: «خوشبختانه تلاش همکاران ما در جشنواره جهانی فیلم فجر به بار نشست و فیاپف این جشنواره را، بهعنوان یکی از ۱۵ جشنواره برتر این اتحادیه سینمایی به رسمیت شناخت. اتحادیه تهیهکنندگان پذیرش جشنواره جهانی فیلم فجر را موفقیتی تازه برای سینمای ایران میداند و این موفقیت را به سینمادوستان، همکاران سینمایی و دبیران جشنواره، رضا میرکریمی و محمدمهدی عسگرپور و همکاران پر تلاششان تبریک و تهنیت میگوید.»
پیام تبریک انجمن کارگردانان سینمای ایران به جشنواره جهانی فیلم فجر/ تلنگری برای دولتهای حال و آینده
حضور جشنواره جهانی فیلم فجر در میان ۱۵ جشنواره برتر مورد تائید فیاپف اتفاقی فرخنده است که آن را به دبیر این جشنواره آقای محمدمهدی عسگرپور تبریک می گوئیم و از تلاش های دبیر قبلی جشنواره، آقای سیدرضا میرکریمی و همه دست اندرکاران این رویداد بین المللی قدردانی می کنیم.
این موفقیت همچنین مرهون تلاش و کوشش کارگردانان بین المللی سینمای ایران در دهه های گذشته است که توانستند قله های افتخارات جهانی را برای سینمای ایران فتح کنند.
امیدواریم این موفقیت جشنواره جهانی فیلم فجر در سال ۱۴۰۰ تلنگری به دولتهای حال و آینده باشد که توجه بیشتری به کلیت سینمای ایران خصوصا سینمای ارزشمند بین المللی آن داشته باشند و موانعی چون سانسور، توقیف و ممنوع الخروجی را از پیش روی سازندگان این فیلم ها بردارند چون این امر زیبنده خانواده بزرگ سینمای ایران نیست.
امیدواریم این موفقیت آغاز توجه بیشتر به سینمای ایران و کمک به رشد و توسعه آن در عرصه داخلی و خارجی باشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- نقدی بر فیلمهای کوتاه باکس شیراز در جشنواره جهانی فیلم فجر
- معرفی داوران چهار بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- چهل و سومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آثار بخشهای چشمانداز و زیتون شکسته معرفی شدند
- برنامه نشستهای چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر منتشر شد
- جشنواره جهانیِ فیلم فجر در شیراز؛ جشنواره ثبات میخواهد
- اعلام آثار راهیافته به ۲ بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- اولین نمایش «مرد خاموش» در ایران؛ تیزر رونمایی شد
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- معرفی فیلمهای ایرانی حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر
- دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر مطرح کرد: نوری بیلگه جیلان در تیم داوری/ حضور ۸ فیلم ایرانی در بخش رقابتی
- شیراز در آستانه یک آزمون تاریخی؛ ۱۰ مطالبه برای برگزاری یک «جشنواره واقعی»
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





