تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۱۳:۴۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 49201

علی معلمپس از درگدشت علی معلم هنرمندان و صنوف نسبت به این اتفاق ناگهانی و تلخ واکنش نشان داده اند.

به گزارش سینماسینما، در پیام تسلیت  علیرضا رضا داد، آمده:

با آنکه علی معلم دیگر در میان ما نیست اما او آنقدر اثر از خود به یادگار گذاشته است که امروز می‌توانیم دائره‌العمارف معلم و فرهنگنامه سینمایی معلم داشته باشیم.
برای همه لحظه‌های تکرار پذیر و منحصر به فرد سینما علی اثر دارد. آثاری که یا در زمان خودش آن لحظه را تحت تاثیر قرار داده و یا نوع نگاه و نگرش وی به آن لحظه در تاریخ ماندگار شده است.
امروز در تمام لحظه‌های عمر سینمایی او بی‌شک حاضر و ناظر است و صاحب اثر و سبک و فرهنگ.
مرور می‌کنم سه دهه نشست و برخاست با وی را.
از دهه شصت و هفتاد که سال‌های آغازین نقد سینما در تلویزیون بود که بی‌تردید او برای رسانه نوعی از مکتب نقد رسانه ای را پایه‌گذاری کرد و چه اصراری داشت که آن برنامه‌ها که در شبکه دو می‌ساخت از یک سبک ومرام در نقد پیروی کند و یکدستی خاصی در مجموعه ایجاد شود و همین رد پا و اثر اندیشگی وی را تا آخرین نوشته و آخرین حافظ می‌توان مشاهده کرد.
در این آسمان ستاره‌ای چون او یافت نخواهد شد و در زمین سروی چون او نخواهد روئید.
اما فرهنگ و اندیشه او در سینمای ایران ماندگار خواهد بود.
او تمام و کمال مصداق این کلام بود که در شأن بزرگان گفته‌اند:
عاش سعیدا و مات سعیدا.
کامیاب زیست و کامروا از این جهان رخت بر بست.
می‌ماند آه و حسرت برای ما و سینمای ایران.
و عرض ادب و احترام و تسلیت به محضر خانواده محترمشان.

 بهروز افخمی هم در یادداشت کوتاهی درگذشت علی معلم را تسلیت گفت:

هوالحق
علی معلم یکی بود و جایگزین نداشت. سلیقه اش خاص بود و هوش و سوادش مخصوص خودش بود و ذوق و شعور و سرعت انتقال و تیزی دریافت های ناگهانی و شاعرانه اش هم نظیر نداشت. حکمت و شعر در خاندان معلم البته ریشه دارد، اما علی، حکمت و اشراق خاندانش را با عشق به سینما گره می زد و هر فیلم را مثل یک ایرانی قدیمی و گوهرشناس عیار می گرفت و قیمت می گذاشت. جایش خالی است و خالی خواهد ماند. برای همسرش آذر و پسرانش امید و ایمان آرزوی صبر و سلامت دارم.

انجمن منتقدان ، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر در پی درگذشت علی معلم ، پیامی را منتشر کرد که متن این پیام به شرح زیر است :
انتشار خبر درگذشت علی معلم ، بهت آور و تاسف بار بود.
در این واپسین روزهای سال ۱۳۹۵ خورشیدی جامعه هنری ایران یکی از فعالان رسانه ای و سینمایی اش را از کف داد.
علی معلم را اگر چه توده مردم به واسطه فعالیت های سینمایی و رسانه ای می شناسند اما برای اهل تئاتر نیز چهره ای مهربان و دلسوز بود. او چه در ماهنامه دنیای تصویر که سردبیرش بود و چه در جشن حافظ که مدیرش بود ، پیوسته به تئاتر می پرداخت و بها می داد.
برای او که صاف بود و صریح ، از درگاه یزدان پاک طلب آرامش روح و برای بازماندگانش طلب صبر و شکیبایی داریم.

در پیام تسلیت حبیب ایل بیگی آمده:
إنّا لله وإنّا إلیهِ رَاجعُون
مشیت الهی بـر ایـن تعلق گرفـته کـه بهار فرحناک زندگی را خـزانـی ماتمزده بـه انتظار بنشیند و این ، بارزترین تفسیر فلسفـه آفـرینش درفـراخـنای بـی کران هـستی و یـگانه راز جـاودانگی اوسـت.
خبردرگذشت علی معلم عزیز تهیه کننده فهیم ، دلسوز وتوانای سینمای ایران چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند، ولی در برابر تقدیر حضرت حق چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست خداوند قرین رحمتش فرماید.این ضایعه بزرگ را به خانواده محترم ایشان و جامعه بزرگ سینمای کشور تسلیت عرض می نمایم.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها