
مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان با انتشار یادداشتی درگذشت اصغر عبداللهی را تسلیت گفت .
به گزارش سینماسینما در این پیام آمده است :
سایه بانی از حصیر…
آدمها می آیند همچون مسافری در صبح یک روز که زمین و زمان را برفی سفید پوشانده است، و با زندگیشان ،جای پایشان را بر زمین باقی می گذارند. بعضی آنچنان بی مقصود و بی هویت و بی تاثیرند که با اولین تابش آفتاب از آنان چیزی باقی نمی ماند .اندک انسانهایی هستند که جای پای ماندگار و عمیق از خود به جا می گذارند.
اصغر عبداللهی چنین انسانی بود .او با زندگی اش که سراسر قابل احترام بود و با تعهد به کارش که همه احساس مسئولیت بود و ناشی از عشقش به باورها واعتقاداتش، در چارچوبهای انسانیش، قلم زد و نوشت و خالق آثاری شد که بزرگان سینما چه در قالب کودک و چه بزرگسال از همکاری با او به عنوان یک هنرمند دوست و همراه لذت بردند و این لذت را به مخاطب انتقال دادند. مسافر ناگزیر از سفر است و ناچار به پرواز و آنچه از او به جا مانده خاطره پروازش است در سفر زندگی و جای پایی که از خود میگذارد.
اصغر عبداللهی یقینا و به باور همه، مسافر فرهیخته و سبکبال، بی نیاز از آنچه آدم را زمین گیر می کند ،محترم و با اندیشه های پاک و محترم بود برای خانواده ، دوستان،شاگردانش و برای ادبیات و هنر و سینما بود.او رفت و از خود آثار نیک به جا گذاشت اورفت و برای ما دلتنگی نبودنش را به جا گذاشت.
جایش همیشه و تا ابد خالی ولی خاطره اش تا همیشه و تا ابد، ماندگار…
مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- راوی تلخاندیش و صادق جنوب/ درباره اصغر عبداللهی
- داوران نخستین دوره جایزه ادبی اصغر عبدالهی معرفی شدند
- دیکتهای پرغلط/ نگاهی به فیلم «سازهای ناکوک»
- کانون فیلمنامه نویسان مراسم مجازی بزرگداشت اصغر عبداللهی را برگزار میکند
- خداحافظ آقای اصیل
- مراسم تشییع پیکر اصغر عبداللهی برگزار شد
- گفتوگو با اصغر عبداللهی/ ارجاع دادن مخاطب را از قصه دور میکند
- پیام تسلیت کانون کارگردانان در پی درگذشت اصغر عبداللهی
- مهربان بود و جدی؛ بیدریغ در یاددادن/ در یادبود اصغر عبداللهی
- اصغر عبداللهی درگذشت
- آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش خانگی
- نگاهی به فیلم «یک قناری، یک کلاغ»/ عاشقانه اودیسهوار ایرانی
- گفتوگو با اصغر عبداللهی، کارگردان «یک قناری، یک کلاغ»/ من و گنجشکها میمیریم …
- نقد و بررسی «یک قناری، یک کلاغ» در خانه هنرمندان
- نگاهی به «یک قناری، یک کلاغ» / عطرِ من هنوز اینجاست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





