امین حیایی گفت: علت موفقیتهای چند فیلم اخیرم (از جمله شعلهور و درخونگاه)این بود که خودم را به متن و کارگردان و فیلم واگذار کردم و سعی کردم واو به واو فیلمنامه را بگویم و حس و حالش را به بهترین نحو بیرون بیاورم.
به گزارش سینماسینما، شامگاه ۸ مهر ماه مراسم اکران و نشست خبری فیلم سینمایی «درخونگاه» در پردیس سینمایی باغ کتاب برای اهالی رسانه با حضور علی علایی مجری نشست خبری، سیاوش اسعدی کارگردان، منصور سهراب پور تهیه کننده و امین حیایی بازیگر نقش اصلی مرد فیلم برگزار شد.
در ابتدای این جلسه امین حیایی گفت: از آنجایی که شما اهالی رسانه و اهل قلم متفاوتتر و جزییتر فیلم را می بینید، باعث خرسندی ماست در خدمتتان هستیم.
علی علایی در ادامه درباره تقدیم کردن این فیلم توسط سیاوش اسعدی به مسعود کیمیایی و حواشی آن یادآور شد: موضوع پیشکش کردن فیلم، امری شخصی و خصوصی و بهتر است آن را تمام کنیم تا از حواشی بیشتر جلوگیری شود.
او افزود: بحث بعدی موضوع نمادگذاری است که باید از آن نیز پرهیز کرد و نظر شخصی من است که این فیلم نمادگذاری ندارد و فقط یک اثر خوش ساخت است.
در ادامه بخش سوالات اهالی رسانه آغاز شد و سیاوش اسعدی درباره تفاوت پایان بندی نسخه اکران شده فیلمش نسبت به نسخه جشنواره فیلم فجر گفت: مقداری از اصلاحات به فیلم وارد شد و آن را انجام دادیم و به این شکل درآمد. ما خودمان را با شرایطی که پیش آمد وفق و اصلاحات را انجام دادیم و البته این پایان بندی هم به نوعی برای من جذاب و امیدوار کننده تر است.
عباس یاری از منتقدان که در نشست حضور داشت، گفت: خوشحالم فیلم را دیدم و فکر میکنم اتفاق خوبی برای سینمای ایران ، عوامل سازندگان فیلم و بخصوص برای امین حیایی است و البته شانس خوبی برای او بود که به جز فیلم نعمت الله یکبار دیگر شاهد بازی دلچسب و حساب شدهای از او بودیم.
او ادامه داد: تعییرات این فیلم من را به یاد «مادیان» علی ژکان انداخت که باید پایانبندی فیلم را عوض می کرد و البته بهتر شد چرا که آنقدر فیلم تلخ بود که پایان بندی تلخ مخاطب را آزار میداد اما این پایان امیدوار کننده بهتر است.
سهراب پور بیان کرد: به شخصه از پایان بندی نسخه جدید غافلگیر شدم و آن را دوست دارم و البته بگویم اصلاحات فیلم ربطی به ارشاد نداشت و باید منصفانه صحبت کنیم.
سیاوش اسعدی در خصوص انتخاب محمود جعفری گفت: برای انتخاب یک سری نقشهایی که در این فیلم است به اندازه کمتر از انگشتان یک دست گزینه داشتیم که محمود جعفری یکی از آن ها بود و شاید نقش او را در سینما فقط سه نفر میتوانند بازی کنند. او در بازیاش مزهای دارد که به پدر قصه نزدیک بود و شیرینی اش به تلخی فیلم اضافه میکرد و توانست به بهترین نحو اجرا کند.
کارگردان «درخونگاه» ادامه داد: امین حیایی هم اولین انتخاب من بود و حتی چند مرتبهای که تهیه کننده عوض شد او و شریفی نیا همیشه انتخاب اول من بود.
حیایی درباره ایفای نقشش در این فیلم که مورد توجه قرار منتقدان گرفته، بیان کرد: علت موفقیتهای چند فیلم اخیرم این بود که خودم را به متن و کارگردان و فیلم واگذار کردم و سعی کردم واو به واو فیلمنامه را بگویم و حس و حالش را به بهترین نحو بیرون بیاورم.
اسعدی در خصوص فضای فیلمسازی سینما، گفت:ما در شرایطی فیلمسازی میکنیم که فشارهای چند جانبهای وجود دارد و متاسفانه از سوی بچههای خودمان بسیار این موضوع دیده میشود چون انگار بیشتر به دنبال کشف و شهود و دادن گراهای سانسور شدن هستند و اینها را برای بزرگ کردن خودشان به زبان می آورند!
او افزود: منتقدی در برنامه تلویزیونی وجود دارد که هر توهینی میکند و متاسفانه حذف شدنی هم نیست این شخص باعث شد ارشاد روی فیلم ما حساس شود.
اسعدی درباره حذف صحنههایی از فیلم بخاطر تهیه کننده بیان کرد: من از منیت و جایگاه خودم بخاطر تهیهکننده و شادی دل او خیلی پایینتر آمدم چون میدانم چقدر برای این فیلم زحمت کشید و ریال به ریال آن را به سختی به دست آورد و هزینه کرد.
وی در خصوص نقش امین حیایی، گفت: برای امین حیایی، برعکس محمود جعفری آدمهای بیشتری بود اما من میدانستم با حیایی درخشان میشود و اینطور شد. وقتی با امین به لحاظ هوش و تکنیک بازیگری و شخصیت و بزرگی بالایی که دارد کار میکنید سخت است با دیگر بازیگران کار کرد.
سهرابپور در خصوص کم رنگ بودن نقش جمشید هاشم پور در فیلم، بیان کرد: درباره هاشمپور بگویم که اسعدی موافق حضور هاشمپور در فیلم با این سکانس کم نبود ولی با نظر من اضافه شد. هاشم پور با حضورش در فیلم بر سر ما منت گذاشت و به شخصه و قطعا مردم این بازیگر محبوب را بسیار دوست دارند و کم و زیاد بودن نقش برای آنها مهم نیست.
این تهیه کننده ادامه داد: در مورد برخی لوکیشنها هم بگویم که اسعدی آن ها را دوست نداشت و در اصل لوکیشن های ما جای دیگری بود اما مجبور شدیم بنا به شرایطی آن ها را عوض کنیم.
اسعدی در خصوص لزوم استفاده از «مهدی» شخصیت دیده نشده فیلم، اظهار داشت: مهدی برادر دوقلوی رضای قصه بود که هفت سال جبهه رفته هر دو جنگ کردند یکی جنگ صنعتی و دیگری جنگ در جبهه و هردو به نفع خانواده و کشور پیش رفتند.
در پایان نشست امین حیایی درباره رسیدن به شخصیت رضا و حساس بودن آن برای پرهیز از تکراری شدن، گفت: واقعا هرچه بود از فیلمنامه و با هماهنگی اسعدی اتفاق افتاد و واقعا لب مرز حرکت کردیم اما اینکه بخواهم از بیرون دنبال این نقش بگردم چنین نبود.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «غریزه»؛ عاشقانهای ناآرام
- وزیر ارشاد در نشست رسانهای مطرح کرد؛ اگر اثری را متوقف کنید، حقالناس است/ تعداد ممنوع از کارها بسیار کم است
- نشست رسانهای جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ دبیر جشنواره: به حواشی توجهی ندارم/ مشارکت ۲۸۱ هنرمند در جشنواره چهل و سوم
- آیین بزرگداشت احترام برومند برگزار شد/ حواستان به هنرمندانی که نیستند، باشد
- «غریزه» به زودی اکران میشود/ جوایز بینالمللی برای فیلم تازه سیاوش اسعدی
- با کارگردانی فلورا سام؛ «شبهای تهران» از فردا روی صحنه میرود
- باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
- محمدرضا مویینی «غریزه» را تدوین کرد
- معرفی بازیگران زن فیلم «غریزه»
- نشست خبری سیونهمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد/ سه سناریو برای برگزاری جشنواره
- برترین بازیگران زن سال ۹۸ (۵)/ پانتهآ پناهیها، الناز شاکردوست
- بازیگران زن برتر سال ۹۸ (۱)/ شنا خلاف جریان؛ طناز طباطبایی، ژاله صامتی
- یک درخونگاه از دو «هنرمند»/ نگاهی به «درخونگاه»
- مردم در کدام سینماها میتوانند فیلمهای جشنواره فجر را ببینند
- اکران خصوصی درخونگاه / گزارش تصویری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری