تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۱۱ - ۲۳:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 42901

کاوه صباغ زادهکاوه صباغ زاده به بهانه اکران فیلم ایتالیا ایتالیا، گفت وگویی با ندا آل طیب درروزنامه اعتماد کرده ودربخش هایی از آن حرفهای جالبی زده است.

به گزارش سینماسینما، کاوه صباغ زاده گفته است :از زمان نگارش فیلمنامه برای بازیگر زن دو گزینه داشتم که یکی از آنها سارا بهرامی بود. وقتی سال گذشته فیلم «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» را در جشنواره دیدم، حس کردم سارا بهرامی باید در فیلم بازی کند. قبلا هم با هم همکاری کرده بودیم. سال‌ها او را می‌شناختم و قابلیت‌هایش را می‌دانستم. اینکه خود را کاملا در اختیار یک پروژه می‌گذارد. برعکس خیلی از بازیگران که همزمان در چند کار بازی می‌کنند. او برای بازی در این فیلم تمام داستان‌های جومپا لاهیری را خواند. فیلم‌های خیلی زیادی دید و خیلی موسیقی گوش داد. در طول کار، موسیقی‌های فیلم را به هر کس در هر سمتی بود، دادیم تا گوش دهد و همه می‌دانستند هر موسیقی متعلق به چه سکانسی است.

حامد کمیلی در واقع آخرین گزینه ما بود. اصلا نمی‌خواستم بازیگر شناخته‌شده‌ای نقش نادر را بازی کند. می‌خواستم دو کاراکتر اصلی‌ام ناشناس باشند چون بقیه آدم‌های فیلم همه اشخاص حقیقی و کاراکترهای واقعی هستند، این دو هم ناشناس باشند نه اینکه اصلا فیلم بازی نکرده باشند. می‌خواستم آنها را از بچه‌های تئاتر انتخاب کنم که در سینما کار نکرده باشند. دو گزینه برای زن داشتم سارا بهرامی و یک بازیگر تئاتر که در نهایت سارا انتخاب شد. برای نقش مرد هم قرار بود یک دستیار کارگردان واقعی این نقش را بازی کند؛ کاوه سجادی حسینی. تمرین کردیم و چیزی به کلید زدن نمانده بود که از طرف سرمایه‌گذاران و اسپانسرها این نگرانی مطرح شد که اگر هر دو بازیگر اصلی چهره نباشند، امکان دارد فیلم دچار مشکل شود و شکست بخورد. در نهایت ناچار شدیم از کاوه عذرخواهی کنیم.

این هم جزو بی‌رحمی‌های سینما بود. کاوه جزو دوستان خیلی خوب من بود که برای ساخت این فیلم خیلی به من کمک کرد و متاسفانه خودش نتوانست در آن بازی کند و بعد از آن سراغ بسیاری از بازیگران چهره رفتیم اما هیچ یک قبول نمی‌کردند این نقش را بازی کنند. بخشی از این ماجرا به دلیل ریسکی بود که انتخاب این نقش داشت. باید آواز می‌خواندند، زبان ایتالیایی یاد می‌گرفتند، نیاز به تمرین داشتند چون نقش اصلی بود و در تمام صحنه‌های فیلمبرداری حضور داشت. بازیگران دیگر معمولا می‌خواهند همزمان سر چند پروژه دیگر هم باشند و نمی‌رسیدند. بخش زیادی به این دلیل بود که نمی‌خواستند ریسک کنند و نقش متفاوت بپذیرند چون من انتظار بازی متفاوت داشتم. در نهایت سارا بهرامی پیشنهاد حامد کمیلی را داد که اصلا جزو گزینه‌های ما نبود.

آنها قبلا در دو سریال نقش مقابل هم را بازی کرده بودند و هر سه نفرمان نگران بودیم به تکرار بیفتند و همین نگرانی و ترس از تکرار شدن باعث شد که تکرار نشوند. همکاری لذت بخشی بود. قبلا با حامد کار نکرده بودیم. او در این سال‌ها کم کار شده بود و اصرار داشت نقش متفاوتی بازی کند و برایش خیلی تلاش کرد، زبان ایتالیایی خواند، ساعت‌های طولانی تمرین کرد و در نهایت از کار کردن با هر دو نفرشان لذت بردم.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها