تهیهکننده امکان مینا گفت: آیا مسئولان تصمیمگیر و اتاق فکر صدا و سیما به این مهم فکر نکردند که ممکن است پخش تیزر این فیلم توطئهای برنامهریزی شده از سوی شبکههای معاند باشد.
به گزارش سینماسینما، پس از پخش چند نوبت تیزر فیلم سینمایی «امکان مینا» از شبکه جم، رسانه ملی تصمیم گرفت تا تیزرهای فیلم را از رسانه های ملی پخش نکند.
منوچهر محمدی تهیه کننده با سابقه سینمای ایران در گفت و گو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس درباره قطع تیزرهای تلویزیونی فیلم «امکان مینا» گفت: متاسفانه رسانه ملی در رقابت رسانهای بازی را باخته است اما نمی دانم چرا ناراحتی از این باخت را در رفتاری بسیار خامدستانه و ناشیانه بروز داده و تیزر فیلم «امکان مینا» را قطع کرده است. من به عنوان تهیه کننده پخش تیزر فیلم را به هیچ شبکه ماهوارهای سفارش ندادم آیا مسئولین تصمیم گیر و اتاق فکر صدا و سیما به این مهم فکر نکردند که ممکن است پخش تیزر این فیلم توطئهای برنامه ریزی شده از سوی این شبکه ها باشد. این شبکه ها پیش از این تیزر فیلم های سینمایی «ایستاده در غبار» و «رسوایی۲» را نیز پخش کردند.
توطئه طراحی شده برای امکان مینا
وی ادامه داد: اگر ردپایی از هر نوع سفارش (فضای مجازی و رسمی) پیدا شود که از جانب ما تبلیغ فیلم به این شبکه ها سفارش داده شده من در هر محکمه ای که بگویند حاضر خواهم شد و مسئولیت این کار را می پذیرم. این رفتار سازمان صدا و سیما با این فیلم و قطع تیزر آن از رسانه ملی بازی در زمین دشمن است . بازی که طراحی کردند تا دوستان فریب این بازی را بخورند و جلوی تیزر فیلم را بگیرند.
استراتژی روشن فرهنگی وجود ندارد
تهیه کننده «زیر نور ماه» تاکید کرد: برای گرفتن آگهی یک محصول ملی که نگاهی استراتژیک دارد و موضوع آن کاملا به روز است و این را می توان از فعالیت های اخیر مریم رجوی، حضور ترکی فیصل در همایش مجاهدین خلق و… شاهد بود باید تعهدنامه امضاء کنیم! تحریم و قطع تیزر فیلم «امکان مینا» جز تاسف بسیار عمیق برای مسئولین و سیاستگذاران نمی توانم چیزی بگویم، اگر آقایان عاجزند و نمی توانند طراحی بازی رسانهای را به دست بگیرند امر دیگری است . با ساخت آثاری با مدل کارهای پرمخاطب شبکه های خارجی نشان از این مهم دارد که استراتژی روشن فرهنگی در وزارت ارشاد ، صدا و سیما و سایر بخش های وجود ندارد و ملوک الطوایفی فعالیت می شود و مدیران تنها امروز را به فردا می دوزند.
منوچهر محمدی گفت: به عقیده من اگر درباره این فیلم با موضوع خاص هر شبکه خارجی حرفی بزند به نفع ما است فیلمی که به لحاظ ساختار و بیان سینمایی قابل اعتناست و از سوی دیگر به لحاظ موضوع، فعالیت گروه منافقین در کشور را به تصویر کشیده است به نفع سیاست های ما است. باید برای اختصاص دادن چند تابلوی تبلیغاتی شهری برای فیلمی با موضوع تحرکات منافقین – که وظیفه دستگاه های مختلف است از آن حمایت کنند- گردن کج کنیم و برای تولید ملی که درباره تاریخ انقلاب است یک تعهدنامه بلند بالا امضاء کنیم که پخش تیزر آن از رسانه ملی میسر شود. تعهدنامه ای که حکم طناب دار را دارد در شرایطی که پول هم باید پرداخت کنیم . من متوجه نمی شوم در شرایط فرهنگی کشور چه اتفاقی رخ می دهد .
وی در خاتمه تاکید کرد: اتفاق اخیری که در فضای سینما شاهد بودیم ممنوع الکاری آقای میرکریمی است آیا دوستان این فیلمسار را نمی شناسند و سوابق آن را نمی دانند آیا فکر نمی کنند بازی خوردند و دشمن آن را طراحی کرده و دوستان گل به خودی می زنند؟
منبع: فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- درباره متن و حاشیه داوری جشنواره فیلم فجر؛ کمال تبریزی: حس کردم جلسات داوری شنود میشود/ فشار از بیرون مانع پخش «قاتل و وحشی»
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ داوران مسابقه سینمای ایران معرفی شدند
- مجوز ساخت سینمایی برای ۶فیلمنامه صادر شد
- اختصاصی سینماسینما/ نامه امیر اثباتی به کمال تبریزی؛ کنجکاوم بدانم قرار است در شورای پروانه نمایش چه گلی به سر سینما بزنید
- با حکم وزیر ارشاد؛ اعضای جدید شورای پروانه نمایشِ فیلمهای سینمایی منصوب شدند
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- داوران آثار داستانی جشنواره فیلمکوتاه تهران معرفی شدند
- در چهارمین شب سینمایی سوره برگزار شد؛ تجلیل از کمال تبریزی، محسن شاهابراهیمی و محمدعلی فارسی
- فصل سوم «سرزمین مادری» از امشب پخش میشود
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- رقابت ۶۳ اثر داستانی کوتاه در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- سرنوشت جشنواره ملی فیلم اقوام چه شد؟
- مشارکت بنیاد ایرانشناسی کشور در برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





