چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی از ۱۷ تا ۲۶ آبان ۱۳۹۹ با نمایش ۱۶ فیلم به صورت آنلاین برگزار میشود.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی موسسه هنروتجربه، چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی به همت موسسه هنروتجربه سینمای ایرانیان، اوینیک (موسسات ملی فرهنگی اتحادیه اروپا) و پلتفرم هاشور و برای اولین بار به شکل آنلاین برگزار می شود.
هفتههای فیلم اروپایی که پیش از این سه دوره آن به شکل فیزیکی در ایران برگزار شده است، امسال (۱۳۹۹ شمسی مصادف با ۲۰۲۰ میلادی) به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و موانع پیشآمده برای برگزاری رویدادهای فیزیکی، به شکل آنلاین برگزار می شود و به همین منظور پلتفرم «هاشور» نمایش آنلاین فیلمها را برعهده گرفته است. این اولین همکاری رسمی موسسه «هنروتجربه» با «هاشور» است که در آینده برنامه های مشترک دیگری نیز خواهند داشت.
چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی از ۱۷ تا ۲۶ آبان ۱۳۹۹ مصادف با ۷ تا ۱۶ نوامبر ۲۰۲۰ برگزار میشود که در این برنامه ضمن نمایش آنلاین ۱۶ فیلم مطرح اروپایی، نشستهای نقد و تحلیل به شکل زنده تدارک دیده شدهاند.
در این هفته فیلم ۱۴ کشور شامل ایتالیا، آلمان، مجارستان، اسلوونی، سوئد، سوئیس، اسپانیا، بلغارستان، دانمارک، یونان، هلند، اتریش، پرتغال و فرانسه حضور دارند.
طراحی و اجرای پوستر چهارمین هفته فیلم اروپایی را بهزاد خورشیدی با الهام از نقاشی «شب پرستاره» اثر مشهور ونسان ون گوگ انجام داده است.
اسامی فیلمها و دیگر جزییات چهارمین دوره هفته فیلم اروپایی متعاقبا اطلاعرسانی خواهد شد.
یادآوری میشود، پیش از این سه دوره هفته فیلم اروپایی به همت موسسه «هنروتجربه سینمای ایرانیان» و «اوینیک» در ایران برگزار شده که سومین دوره آن از ۱۸ تا ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ در چندین شهر ایران بود که با استقبال نیز مواجه شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- تحقق آرزوی چندساله فعالان انیمیشن در هنرو تجربه
- «هاشور» میزبان آنلاین جشنواره فیلم کوتاه تهران شد
- جعفر صانعی مقدم: گسترش فعالیتها در سینمای «هنر و تجربه» بستگی به تامین نیازهای مالی دارد
- نمایش فیلمهای جشنواره سینماحقیقت در «هاشور»
- توضیحاتی درباره پلتفرمهای چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- انتشار تیزر هفته فیلم ایتالیا + ویدئو
- اسامی فیلمهای حاضر در هفته فیلم ایتالیا اعلام شد/ از آثار مورتی تا برتولوچی
- هفته فیلم ایتالیا ۱۱ آذر آغاز میشود/ نمایش آنلاین و رایگان فیلمها
- مرور آثار مستند مصطفی فرزانه از پیشگامان سینمای مستند ایران در هاشور
- نانهای بیات/ نگاهی به فیلم «حوا، مریم، عایشه»
- کدام چریکه؟ کدام بهرام؟/ نگاهی به مستند «چریکه بهرام»
- سالها بایست تا دَم پاک شد/ نگاهی به فیلم «پری»
- فهرست فیلمهای روی پرده در سینماهای «هنروتجربه»/ «منگی» از ۱۵ شهریور میآید
- شروع اکران آنلاین «صحنههایی از یک جدایی» از اول مرداد + تیزر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





