نهمین قسمت از مجموعه فیلمهای «سریع و خشن» محصول یونیورسال، اکران خود را با حفظ صدر جدول فروش و رساندن به فروش جهان نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار ادامه داد.
به گزارش سینماسینما به نقل از اسکرین، فیلم «هابز و شاو» با شکست رقبای هالیوودی و فروش ۴۵.۴ میلیون دلار در آخر هفته میلادی، همچنان پرفروشترین فیلم روز سینماست که مجموع فروش جهانی آن به بیش از ۶۸۴ میلیون دلار رسیده است.
فیلم «هابز و شاو» دنباله رسمی مجموعه «سریع و خشن» نیست اما برگرفته از این مجموعه فیلم اکشن و هیجانی است و تنها فیلمی است که در سال ۲۰۱۹ برای چهارمین هفته پیاپی در صدر گیشه هفتگی فروش سینمای جهان قرار میگیرد و از فیلمهای «انتقامجویان: پایای بازی»، «مرد عنکبوتی: دور از خانه» و «کاپیتان مارول» پیشی میگیرد که هر یک سه هفته صدرنشین گیشه سینمای جهان بودند.
داستان فیلم «هابز و شاو» دو سال پس از اتفاقات فیلم «سرنوشت خشمگین» به وقوع میپیوندد و مامور باتجربهای به نام «لوک هابز» تصمیم میگیرد با دوست و رقیب قدیمیاش «دکارد شاو» همکاری کند تا ماموریت یک خلافکار مخوف به نام «بریکستون» را متوقف کنند. «دواین جانسون»، «جیسون استتهام»، «ادریس البا» و «ونسا کربی» بازیگران اصلی این فیلم هستند.
فیلم-انیمیشن «شیرشاه» محصول کمپانی دیزنی نیز مجموع فروش خود را به رقم ۱.۵۶۲ میلیارد دلار رساند و با گذر از فیلم «سریع و خشن ۷» و «انتقام جوان»، عنوان هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای را به نام خود ثبت کرد.
فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» جدیدترین ساخته «کوئنتین تارانتینو» نیز ۲۱ میلیون دلار از محل ۶۰ کشور جهان به فروش خود اضافه کرد و فروش بینالمللی و جهانی خود را به ترتیب به ۱۵۲ میلیون دلار و ۲۸۴ میلیون دلار افزایش داد.
این فیلم با بازی «برد پیت» و «لئوناردو دیکاپریو» فروش موفقی در سینماهای ژاپن با ۲.۷ میلیون دلار داشت که سه برابر فروش آغازین «جانگوی آزاده شده» و ۷۰ درصد بیشتر از فروش «حرامزادههای لعنتی» در این کشور آسیایی است.
از سویی دیگر، انیمیشن «داستان اسباببازی ۴» تاکنون فروش ۱.۰۴ میلیارد دلاری را ثبت کرده و عبور از «من نفرتانگیز ۳» (۱.۰۳ میلیارد دلار)، هماکنون پنجمین انیمیشن پرفروش تاریخ سینماست.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





