تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۹/۲۷ - ۱۸:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 146930

سینماسینما، محمد تاجیک

درایام کرونا یکی از فرصتهای مهمی که وی او دی ها و تلویزیون و حتی شبکه های ماهواره ای از دست دادند برگزاری هفته فیلم کارگردانهای مطرح و یا حتی بازیگران مطرح بود.فرصتی که هنوز از دست نرفته است .

مثلا یک هفته فیلمهای مهرجویی، یک هفته فیلمهای بیضایی و هفته های بعد فیلمهای مثلا حاتمی کیا یا مجیدی پخش می شد ..از هر دو طیف روشنفکری و سینماگران نسل انقلاب و حتی فیلمسازان نسل جدید مثل امیر یوسفی و مجید برزگر و…می شد استفاده کرد .

یا مثلا می توان هفته فیلمهای بازیگران مشهور را برگزار کرد از بهروز وثوقی گرفته تا کیانیان و پرستویی و… در تلویزیون و فضای مجازی و ماهواره و روزنامه ها مفصل به این بازیگران و فیلمهایشان پرداخت. در کنار این هفته فیلمها اگر جلسات نقد و بررسی بسیاری در تلویزیون و خود وی او دی ها و حتی در فضای مجازی و روزنامه ها برگزار می شد باعث جذابیت و پرمخاطب شدن این برنامه ها می شد.

چند سال پیش یک شبکه ماهواره‌ای، مروری بر آثار تهمینه میلانی و داریوش مهرجویی را برگزار کرد که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و نشان دادکه چه پتانسیل عجیبی در این زمینه وجود دارد .

حتی می توان از بزرگترین اسپانسرها هم استفاده کرد و به تماشاگران جوایز نفیس و بی شماری دارد.

رسانه های تخصصی و غیر تخصصی و روزنامه ها و سایت ها و خبرگزاری ها به شکل مفصل به این رویداد می پرداختند و مصاحبه های اختصاصی با کارگردان و بازیگران فیلم انجام می شد.

یکی از مهمترین اصول مبارزه با کرونا، لزوم خانه نشینی مردم است و اگر جوایز بی شماری مانند خیلی از برنامه های تلویزیون داده شود مردم هم سرگرم می شوند و هم یک نوع منبع درآمدی برای عده ای می شود.

همین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نگاه کنید با اینکه خیلی ها درباره تاثیر آن بدبین بودند و هستند ولی تا چند روز همه ذهن ها درگیر انتخابات آمریکا بود و مردم سرشان گرم بود. به شکل عجیب و غریبی انتخابات آمریکا و هیجان برانگیز بودن آن و تعلیق آن باعث شده بود تا مردم چند روزی سرشان گرم باشد.

حتی از سالنهای بدون تماشاگرو هم اکنون تعطیل سینما می توان به عنوان نشستهای نقد وبررسی فیلمها بدون حضور تماشاگر و امکان لایو زنده استفاده کرد.

چند روز پیش نوشته ای از یک روانشناس معروف در روزنامه شرق خواندم که از تاثیرات بسیار مثبت فیلم دیدن بر روح و روان انسان سخن گفته بود وبه نوعی بر فیلم درمانی تاکید کرده بود. سینما پدیده عجیبی است و مغناطیس و جذابیت حیرت انگیزی دارد و در این ایام کرونا نه تنها می تواند باعث خانه نشینی مردم شود بلکه باعث تقویت سیستم ایمنی مردم شود.

برچسب‌ها: ,

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها