کمپانی برادران وارنر فیلم «زن شگفت انگیز ۱۹۸۴» را یک هفته پیش از نمایش در آمریکا، در چین اکران میکند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، فیلم سینمایی «زن شگفت انگیز ۱۹۸۴» در تاریخ ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر) و یک هفته زودتر از تاریخ اکرانش در آمریکا، در سینماهای چین اکران میشود.
«زن شگفت انگیز ۱۹۸۴» در بقیه کشورهای بین المللی در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۶ آذر) راهی سینماها خواهد شد. مسئولان کمپانی برادران وارنر پیش از این اعلام کرده بودند که در آمریکا این فیلم، همزمان در سینما و شبکه نمایش آنلاین «HBO Max» نمایش داده میشود.
این دنباله که گل گدوت در آن نقش آفرینی میکند، اولین عنوان مهم هالیوودی خواهد بود که پس از «مولان» در این منطقه اکران میشود. فیلم اول «زن شگفت انگیز» در سال ۲۰۱۷ در گیشه چین ۹۰ میلیون دلار درآمدزایی کرد. گل گدوت به همراه پتی جنکینز برای ساخت دنباله این فیلم همکاری کرده اند که قسمت اول آن بیش از ۸۲۰ میلیون دلار در گیشه جهانی فروخته بود.
دلیل اکران این فیلم در چین به جهت آن است که سینماها بعد از همه گیری ویروس کرونا در این کشور اکنون شرایط بهتری دارند. فیلم جنگی «قربانی» از زمان اکرانش در چین ۱۵۰ میلیون دلار فروخته و فروش سالانه گیشه چین به ۲.۳۵ میلیارد دلار رسیده است.
اگرچه این میزان در مقایسه با سال گذشته و زمانی مشابه، کاهشی ۷۳ درصدی داشته؛ اما چین اکنون جانشین گیشه آمریکای شمالی شده و به عنوان بزرگترین بازار سینمایی جهان شناخته میشود و از این جهت برای فیلم «زن شگفت انگیز» یک بازار مهم به شمار میشود. ۹۰ درصد از سینماهای چین در حال حاضر باز هستند.
تصمیم برای اکران فیلمها همزمان در سینما و نمایش در HBO Max به این دلیل است که سینماهای آمریکا در مناطق مهمی مثل لس آنجلس و نیویورک هنوز بازگشایی نشده اند و علاقهمندان به نمایش فیلم نیز تا زمان دسترسی به واکسن کرونا تمایلی به بازگشت به سینماها ندارند.
هفته گذشته فیلم سینمایی ژانر وحشت «عجیب و غریب» تنها با ۳.۷ میلیون دلار صدرنشین گیشه آمریکای شمالی شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کنت برانا چگونه «مرگ بر روی نیل» را از نو تصویر کرد/ چرخش در آبهای ناشناخته
- رقابت «مورتال کمبت» و «دیو کش» برای صدرنشینی در آمریکا
- «گودزیلا در برابر کونگ» رکورد «انگاشته» را هم شکست
- گزارش فروش گیشههای آمریکا/ لیام نیسن گیشه را از «زن شگفت انگیز» گرفت
- چینیها از «روح» استقبال کردند/ ۲ فیلم چینی متهم به سرقت ادبی شدند
- رکوردشکنی کارگردانان زن در هالیوود
- عیادت بازیگر «زن شگفت انگیز» از کودکان بستری در بیمارستان
- گروه نخست اهداکنندگان جوایز گلدن گلوب ۲۰۱۸ معرفی شدند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





