
به گزارش سینماسینما به نقل پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عده ای از کارشناسان معتقدند هر جامعه ای نیاز به سینمای کمدی دارد، زیرا کمدی سبب می شود که جامعه نشاط بگیرد. اما اینکه آیا سینما با جامعه پیش رفته است یا اینکه تفکر در سینمای کمدی به ابتذال کشیده شده است، موضوعی که در شهرفرنگ ۱۴ مرداد مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
بنابر این گزارش، قربان محمدپور معتقد است که اگر فیلمنامه نویس و سناریست ژانر کمدی مورد تقدیر قرار بگیرد، حتما این ژانر پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهد داشت.
وی افزود: ما کمدین هایی مانند رضا عطاران داریم و این کمدین هست که فیلم کمدی را می سازد.
خرازی ها منتقد سینما گفت: ماهیت سینما دهه به دهه در ایران در حال تغییر است. وجه سینما در دهه ۸۰ و ۹۰ بسیار متفاوت از دهه ۶۰ است، زیرا الان انواع و اقسام رسانه ها داریم که فیلم های کمدی را در اختیار دارند. براین اساس، این که چگونه مخاطب را به سالن سینما بکشیم و چگونه آن ها را راضی برگرداندن، موضوع مهمی است.
در ادامه برنامه محمدپورهم با تاکید بر اینکه سینمای ایران را سینمای گیشه است که سرپا نگه داشته است، گفت: سینمای کمدی تفاوت چندانی با دهه ۶۰ تا الان ندارد. از نظر فرم و محتوا تغییراتی کرده است اما از نظر ساختار تغییر خاصی نکرده است. فیلم ها را می توانیم به قوی، متوسط و ضعیف تقسیم کنیم اما بهتر است که واژه ابتذال را حذف کنیم و سینمای کمدی روی سطح حرکت می کند و اگر در عمق حرکت کند، نمی تواند کمدی باشد. شاید ضعیف ترین فیلم در ایران بهتر است از فیلم های کمدی قوی غرب که شوخی های جنسی می کند.
در جمع بندی برنامه شهرام خرازی ها به سینمای ایران، نمره ۹ و قربان محمدپور هم نمره ۱۰ داد و هر دو کارشناس اعلام کردند که ژانر کمدی در ایران بیش تر سطحی نگری و سرگرمی است، و در آن تفکر و تعقل کمتر دیده می شود.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
- چرا ما دیگر به کمدیهای وطنی نمیخندیم؟
- «کوچه ژاپنیها» و «عنکبوت» مجوز ساخت گرفتند
- لالهزار با ساخت ساختمان جدید خانه سینما دوباره جان میگیرد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- نگاهی به سریال تاسیان؛روزی روزگاری ایران
- معرفی پلتفرمهای هوشمند سلامت همراه اول بهعنوان اپلیکیشنهای برگزیده
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- وداع با صدای ماندگار دوبله؛ بدرقه منوچهر والیزاده به خانه ابدی/ دوبلوری بدون جایگزین
- لوئیس بونیوئل فیلمساز در تبعید و صدو بیست و پنج سالگی
- فوت یک هنرمند پیشکسوت؛ عبدالرضا فریدزاده درگذشت
- شاهپور هنوز هست
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- با دستور وزیر ارتباطات، پروژههای ارتباطی همراه اول در روستاهای استان قزوین افتتاح شد
- جشنواره علیه جشنواره
- جایزه تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- گامی دیگر در جهت حذف سینما از سبد خانوادهها/ افزایش قیمت بلیت؛ ضربه مهلک به سینمای ایران
- مدیرعامل بهمن سبز: چه کسی بلیت ۲۲۰ هزار تومانی پیر پسر را میخرد؟!
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- اعطای تندیس «سازمان سبز برتر» به همراه اول
- پنجمین دوره «طرح پژوهانه همراه» با حمایت از دانشجویان نخبه کلید خورد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- کنسرت نمایش «ژن زامبی» از فردا میآید/بلیت ۵ روز اول به پایان رسید
- «نبض» روی میز تدوین
- نسخه ویژه نابینایان «مادیان» با صدای رعنا آزادیور منتشر میشود
- منوچهر والیزاده درگذشت
- ۱۲ نقشی که برنده اسکار شدند اما قرار بود به بازیگران دیگری داده شوند
- آیا باید از اینفلوئنسرها ترسید؟
- با رونمایی احتمالی فیلم در جشنواره کن؛ تام کروز با «ماموریت غیرممکن» خداحافظی میکند
- باید جلوی تصمیمات پشت پرده درباره سینمای ایران گرفته شود/ چه کسی باید مشکل شرعی «قاتل و وحشی» را حل کند؟
- نشان سیف الله داد چه نسبتی با بهرام افشاری و ملیکا شریفی نیا دارد؟
- فانتزیهای سورئال و کمدیهای پیچیده از جنس سروش صحت/نگاهی به فیلم «صبحانه با زرافهها»؛
- فیلم «قاتل»؛ تولدی دوباره
- «زیبا صدایم کن»؛ ملودرامی احساسی