کارلوس هردرو منتقد و تاریخدان اسپانیایی به دعوت مدرسه ملی سینمای ایران برای تدریس یک سرفصل در دوره آموزش عالی «مطالعات فیلم: نظریه، نقد و تحلیل» به ایران می آید.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی مدرسه ملی سینمای ایران، کارلوس هردرو منتقد و تاریخ شناس اسپانیایی برای تدریس سرفصل آموزشی «نقش تاریخ سینما در مطالعات فیلم» و «تاریخ سینما و نقد فیلم» در دوره آموزش عالی «مطالعات فیلم: نظریه، نقد و تحلیل» شرکت می کند.
مدرسه ملی سینمای ایران قصد دارد به منظور ارتقای فضای نظریه، تحلیل و نقد در سینما، یک دوره آموزش عالی «مطالعات فیلم: نظریه، نقد و تحلیل» را با حضور مدرسان برجسته و منتقدان و سینماگران ملی و بین المللی برگزار کند و در همین راستا از کارلوس هردرو منتقد اسپانیایی و تاریخ شناس سینما دعوت کرده تا جهت تدریس در این دوره آموزش عالی حضور داشته باشد.
هردرو علاوه بر اینکه تاریخدان است و مطالعات عمیق در حوزه نقد فیلم دارد، مدیر مجله اسپانیایی «یادداشت فیلم کایمن» نیز هست و سرتیم بخش نقد نویسی روزنامه «دیاریو ۱۶» بوده و همچنین به عنوان تاریخ شناس در دانشگاه فیلم اسپانیا، سرفصل های آموزشی چون تاریخ سینمای اسپانیا و سینمای کلاسیک را تدریس کرده است. از دیگر فعالیت های این منتقد می توان به مشاوره و همکاری در برنامه روزانه «تاریخ سینمای ما» در تلویزیون اسپانیا اشاره کرد. وی همچنین با مجلات سینما۲۰۰۲، ویریدیانا، دیریگیدو پور، سینمانیا و نوسفراتو همکاری داشته و مشاور انجمن جامعه شناسی فرهنگی اسپانیا و مدیر کنگره بین المللی «سینما و دون کویوت» بوده است.
این نویسنده سینمایی و تاریخدان، برای نگارش کتاب های «زبان نور»، «مصاحبه هایی با D.P اسپانیایی»، «ردپای زمان» و «سینمای اسپانیا» جایزه سنت پوردی سینمانگاری را در سال ۱۹۹۵ دریافت کرد. هردرو همچنین کتاب هایی درباره سبک فیلمسازی سینماگران بزرگ جهان نظیر سم پکینپا، جان هیوستون، جوزف ال مانکویچز، جان کاساوت، بونگ جون-هو، فرانسیس فورد کاپولا، اریک رامر، ریچارد لینکیتر و وونگ کار- وای و نیز چندین سینماگر اسپانیایی مثل خوزه لوییس بارو، ایوان زالایتا، پدرو بلتران، مانوئل گوتیرز، آراگون و باسیلیو مارتین پاتینو نوشته است.
کارلوس هردرو فیلمنامه چهار مستند با عناوین«ردپاهای یک روح»، «آلفرد هیچکاک،افسانه ای بی انتها»، «اورسون ولز در کشور دون کویوت» و «هوستون و جویس، گفتگو با مُرده» را نوشته که توسط کارلوس رودریگز کارگردانی شده است.
لازم به توضیح است علاقهمندان برای حضور این دوره آموزش عالی مدرسه ملی ایران می توانند تا تاریخ ۲۷ خردادماه از طریق روابط عمومی مدرسه ملی سینمای ایران اقدام به ثبت نام کنند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جزئیات همایش بینالمللی سینما در عصر دیجیتال تشریح شد
- گردهمایی سینماگران ایرانی و خارجی برای بررسی مسایل روز سینمای دیجیتال
- اعلام جزییات آزمون ورودی دوره «مطالعات فیلم» در مدرسه ملی سینما
- جزییاتی درباره فعالیتهای مدرسه ملی سینما/ آموزشهای سینمایی متمرکز شده است
- نخستین کارگاه تخصصی صدا برگزار میشود
- آیا مدرسه ملی سینما در دولت دوازدهم باقی میماند؟
- صدور احکام جدید در سازمان سینمایی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





