تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۰۷ - ۱۰:۳۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 73398

کارگردان فیلم «آیلا» با اشاره به تاثیرپذیری عمیق کودکان از جنگ تاکید کرد باید با کمک سینما و تولید فیلم های مختلف افکار عمومی را نسبت به موضوع کودکان جنگ زده حساس کنیم.

به گزارش سینماسینما، جان اولکای کارگردان فیلم «آیلا: دختر جنگ» که از سوی ترکیه به بخش بهترین فیلم خارجی زبان اسکار ۲۰۱۸ معرفی شده است درباره فیلمش گفت: کودکان بیشترین تاثیر را از جنگ می پذیرند و ما می توانیم نتایج این تاثیر را در جهان ببینیم.

وی افزود: برای جلب توجه افکار عمومی به این موضوع باید فیلم های مختلفی بسازیم که فیلم «آیلا» نیز یکی از اینهاست.

این کارگردانی ترکیه ای با اشاره به اینکه موضوع فیلم از یک داستان واقعی در جریان جنگ کره که در سال ۱۹۵۰ آغاز شد اقتباس شده است، توضیح داد: فیلم تولید مشترک ترکیه و کره جنوبی است و زندگی کودکان خردسال جنگ زده را نشان می دهد.

اولکای تاکید کرد: وقتی که فیلمبرداری این فیلم آغاز شد تنش فعلی میان کره شمالی و آمریکا وجود نداشت و تحولات اخیر مصادف با دوران ساخت فیلم شد و من فکر می کنم این فیلم می‌تواند در اسکار مفید باشد.

وی با تاکید بر اینکه کودکان جنگ زده یکی از بزرگترین مشکلات جهان امروز هستند، توضیح داد: این مشکل هم در سال ۱۹۵۰ وجود داشت، هم در سال ۲۰۱۷ وجود دارد. کودکان بیشترین تاثیر را از جنگ می پذیرند و در آن زمان کودکانی قربانی جنگ شدند، امروز نیز همین گونه است. این کودکان در سراسر جهان به ویژه در سوریه وجود دارند و حدود ۲۵ میلیون کودک قربانی جنگ در سراسر جهان وجود دارد.

کارگردان «آیلا» در پایان گفت: جهان به چنین فیلم هایی نیاز دارد. از لحاظ سیاسی نیز فیلم مناسبی برای روند فعلی جهان محسوب می شود و امیدوارم نتیجه خوبی کسب کنیم.

فیلم «آیلا» به کارگردانی اولکای٬ نوشته یگیت گورآلپ و با بازی اسماعیل حاجی اوغلو٬ سینم اسلو٬ دویغو یتیش٬ کیم سئول٬ لی کیونگ و مصطفی اسلو از تاریخ ۲۷ اکتبر اکران خود را آغاز کرده است.

منبع: مهر

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها