یک کارگردان جوان ایرانی اولین فیلم سینمایی کرونایی را ساخت.
به گزارش سینماسینما، این فیلم در کانادا ساخته شده. کارگردان کانادایی، مصطفی کشوری که اصلیت ایرانی دارد و نویسنده نیز است، نخستین فیلم درباره وضعیت کرونا و این ویروس را ساخته است. این فیلم ۶۳ دقیقهای پراز تعلیق است و شامل یک پلان/سکانس میشود که بازی های آن از ساختار خوبی برخوردارند. موضوع فیلم “کرونا” در اطراف نژاد پرستی و ترس میچرخد. کارگردان مستقل کانادایی، منتظر نشده که ابتدا این بحران به سرانجام برسد و در وسط این درگیری جهانی با این وضعیت که همه در قرنطینه خانگی به سر میبرند فیلم خود را کارگردانی کرده است. در این فیلم کارگردان گروهی را به تصویر کشیده که در یک آسانسور گیرافتاده اند و از بین آنها کسی دچار ویروس کرونا شده است. درواقع فیلم مستقیم براساس موضوع کرونا نیست بلکه نژادپرستی و ترسی که در افراد بعد از این اتفاق بروز پیدا میکند را به تصویر میکشد. در این آسانسور نسبتا بزرگ زنی که اصلیت او آسیایی است، به سرفه افتاده و شش نفر دیگر را مضطرب کرده است که یکی از آنها روی ویلچر است، زنی نیز حامله بین گروه دیده میشود. فیلم مشاهدات خود را به نوعی از جامعه به نمایش میگذارد. کارگردان میگوید وقتی مشخص شده که ویروس از سوی چین آغاز شده، مردم به این زن چینی به دیده ناخوشایند نگاه میکنند. این کارگردان ۳۳ ساله ادعا دارد که در یک محیط بسته وقتی عده ای با مشکلی روبرو میشوند، خواسته، ناخواسته صفات درونی آنها بروز میکند. این فیلم به فرم پلان سکانس ساخته شده، درطول دو هفته کارهای آن صورت گرفته و حدود هفتاد برداشت داشته است که البته با بودجه بسیار ناچیزی آنرا ساخته اند. کل مدت فیلمبرداری سه روزطول کشیده. کارگردان با حالت خوشبینانه اعتقاد دارد که این وضعیت کرونا که ترس عمومی ایجاد کرده چندان طول نخواهد کشید. فیلم از جذابیت بسیار خوبی برخوردار است. فیلم کوتاه قبلی این کارگردان به نام “ران” در بخش شورت کورنر جشنواره کن ۲۰۱۵ نمایش داده شده بود .وی بعد از آن ۱۴ فیلم کوتاه دیگر نیز ساخته؛ قراراست این فیلم بلند او در سال ۲۰۲۰ به نمایش درآید.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
- سینماهای اتریش تعطیل شدند/ آغاز قرنطینه عمومی از اول آذر
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود






هیچوقت یه جوان ایرانی را دستکم مگیرید…