کارگردان «خجالت نکش» که در اکران دوم نوروز روی پرده رفته اما به دلیل محدودیت سالن و تبعیض در توزیع سالن به نفع آثار ارگانی-۴درصدی که از اکران نوروز روی پرده اند نتوانسته فروشی رویایی داشته باشد.
رضا مقصودی با توصیف شرایط اکران به «اعتماد آنلاین» گقت: فروش فیلم ما تا این زمان بد نبوده، اما اگر شرایط اکران مناسبی وجود داشت، قطعا وضعیت فروش فیلم هم بهتر از این بود. اعتراضاتی به شیوه اکران دارم اما اگر واقعبین باشیم، متوجه میشویم که تعداد زیادی فیلم در سال تولید میشود و باید نوبت اکران به همه آنها برسد. به هر حال شرایط برای بعضی فیلمها خوب پیش میرود و فیلمهایی نیز این میان در زمان مناسبی اکران نمیشوند.
او تأکید کرد: اگر برای اکران برنامهریزی مناسبی صورت بگیرد، یعنی مسئولان سینما بتوانند تحلیل درستی از فیلمها و ژانرها داشته باشند، قطعا دستهبندی درستی صورت میگیرد و زمان اکران فیلمها نیز مناسب تعریف میشود. باید پرسید چرا در یک زمان مشخص این حجم از فیلم اکران میشود؟
آیا مسئولان از پتانسیل سینماها خبر ندارند؟ آیا فقط استدلال این است که فیلمها اکران شوند؟ اکنون فیلمهایی اکران هستند که از اسفندماه سال قبل نمایش خود را شروع کردهاند و حاضر نیستند سالنهای خود را تحویل دهند. چرا فیلم ما بهتدریج سالنهایی را که حقش است تحویل میگیرد؟
کارگردان فیلم «خجالت نکش» درباره شرایط اکران این فیلم در ماه رمضان گفت: در ماه رمضان شرایط اکران مناسب است، اما هر شرایط خوبی نیاز به اطلاعرسانی و آگاهی دارد. وقتی مردم نمیدانند که قرار است «خجالت نکش» تا سحر اکران شود، چگونه برای دیدن این فیلم حضور پیدا کنند؟
کارگردان
مردم نمیدانستند که شرایط اکران ویژهای در این ایام وجود دارد. جام جهانی و فصل امتحانات هم خودش یک معضل است که باید شورای صنفی به آن توجه میکرد. درست است که جام جهانی رویداد مهمی است اما چرا فیلمهای سینمایی باید هزینه آن را بپردازند.
رضا مقصودی درباره واکنش مخاطبان به فیلم «خجالت نکش» نیز گفت: فیلم ما به گونهای بود که از راه توصیه مخاطبان به یکدیگر فروش خوبی را تجربه کرد. تبلیغات اصلی «خجالت نکش» توسط مردم انجام شد.
روزهای اول اکران فروش ضعیفی داشتیم اما هر چه گذشت استقبال بهتر شد و مردم به هم پیشنهاد دیدن فیلم را دادند. این اواخر فیلم ما فروش غیرقابل تصوری داشت. البته بازی شبنم مقدمی و احمد مهرانفر هم در این میان تأثیرگذار بود. این دو توانستند مخاطب را ۲ ساعت در سالنهای سینما نگه دارند و با بازی آنها ارتباط خوبی برقرار شد. شاید باورتان نشود اما به عنوان کارگردان اطلاع ندارم اکران ما چقدر طول خواهد کشید. اما درخواست من این است که اکران ادامه پیدا کند زیرا مردم فیلم را دوست دارند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جدیدترین آمار فروش سینماها در غیاب فیلمهای کمدی
- در برنامه خط فرضی مطرح شد؛ سیاست و جنسیت، دوایر ممنوعه اصلی در فیلمهای کمدی
- رضا مقصودی در گفتوگو با سینماسینما: دوپینگ، کمدی فانتزی است
- کارگردان خجالت نکش، سریال نوروزی میسازد
- انتقاد شدید رضا مقصودی کارگردان فیلم خجالت نکش از سانسور این فیلم در تلویزیون
- موافقت شورای مرکزی انجمن فیلمنامه نویسان با استعفای رضا مقصودی
- اینفوگرافی / پنج فیلم پرفروش هفته را بشناسید
- خاطره کارگردان «خجالت نکش» از بازی حاتمیکیا در فیلمش/ هر دو جوان بودیم و جویای نام
- تهیه کننده خجالت نکش: عمده امکانات اکران در اختیار بخش دولتی است/ عدالت وجود ندارد
- کارگردان فیلم خجالت نکش :به شدت با پخش فوتبال در سینماها مخالفم/مگر فیلمهای ما در استادیوم نمایش داده میشود؟
- زمان اکران «خجالت نکش» مشخص نیست/ نگارش چند فیلمنامه جدید
- سام درخشانی: سینمای کمدی گیشه را تسخیر کرده است
- مرتضی شایسته: امیدوارم آنچه در آیین نامه اکران ۹۷ نوشته شده اجرایی شود
- ساخت فیلمی درباره مناطق زلزلهزده/ کارگردان «خجالت نکش» به کرمانشاه میرود
- به روایت یک شاهد عینی (۴) / نگاهی به «خجالت نکش» و «به وقت شام»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش