
کارگردان «خجالت نکش» که در اکران دوم نوروز روی پرده رفته اما به دلیل محدودیت سالن و تبعیض در توزیع سالن به نفع آثار ارگانی-۴درصدی که از اکران نوروز روی پرده اند نتوانسته فروشی رویایی داشته باشد.
رضا مقصودی با توصیف شرایط اکران به «اعتماد آنلاین» گقت: فروش فیلم ما تا این زمان بد نبوده، اما اگر شرایط اکران مناسبی وجود داشت، قطعا وضعیت فروش فیلم هم بهتر از این بود. اعتراضاتی به شیوه اکران دارم اما اگر واقعبین باشیم، متوجه میشویم که تعداد زیادی فیلم در سال تولید میشود و باید نوبت اکران به همه آنها برسد. به هر حال شرایط برای بعضی فیلمها خوب پیش میرود و فیلمهایی نیز این میان در زمان مناسبی اکران نمیشوند.
او تأکید کرد: اگر برای اکران برنامهریزی مناسبی صورت بگیرد، یعنی مسئولان سینما بتوانند تحلیل درستی از فیلمها و ژانرها داشته باشند، قطعا دستهبندی درستی صورت میگیرد و زمان اکران فیلمها نیز مناسب تعریف میشود. باید پرسید چرا در یک زمان مشخص این حجم از فیلم اکران میشود؟
آیا مسئولان از پتانسیل سینماها خبر ندارند؟ آیا فقط استدلال این است که فیلمها اکران شوند؟ اکنون فیلمهایی اکران هستند که از اسفندماه سال قبل نمایش خود را شروع کردهاند و حاضر نیستند سالنهای خود را تحویل دهند. چرا فیلم ما بهتدریج سالنهایی را که حقش است تحویل میگیرد؟
کارگردان فیلم «خجالت نکش» درباره شرایط اکران این فیلم در ماه رمضان گفت: در ماه رمضان شرایط اکران مناسب است، اما هر شرایط خوبی نیاز به اطلاعرسانی و آگاهی دارد. وقتی مردم نمیدانند که قرار است «خجالت نکش» تا سحر اکران شود، چگونه برای دیدن این فیلم حضور پیدا کنند؟
کارگردان
مردم نمیدانستند که شرایط اکران ویژهای در این ایام وجود دارد. جام جهانی و فصل امتحانات هم خودش یک معضل است که باید شورای صنفی به آن توجه میکرد. درست است که جام جهانی رویداد مهمی است اما چرا فیلمهای سینمایی باید هزینه آن را بپردازند.
رضا مقصودی درباره واکنش مخاطبان به فیلم «خجالت نکش» نیز گفت: فیلم ما به گونهای بود که از راه توصیه مخاطبان به یکدیگر فروش خوبی را تجربه کرد. تبلیغات اصلی «خجالت نکش» توسط مردم انجام شد.
روزهای اول اکران فروش ضعیفی داشتیم اما هر چه گذشت استقبال بهتر شد و مردم به هم پیشنهاد دیدن فیلم را دادند. این اواخر فیلم ما فروش غیرقابل تصوری داشت. البته بازی شبنم مقدمی و احمد مهرانفر هم در این میان تأثیرگذار بود. این دو توانستند مخاطب را ۲ ساعت در سالنهای سینما نگه دارند و با بازی آنها ارتباط خوبی برقرار شد. شاید باورتان نشود اما به عنوان کارگردان اطلاع ندارم اکران ما چقدر طول خواهد کشید. اما درخواست من این است که اکران ادامه پیدا کند زیرا مردم فیلم را دوست دارند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سریال کُمدی «خجالت نکش» نوروز منتشر میشود
- جدیدترین آمار فروش سینماها در غیاب فیلمهای کمدی
- در برنامه خط فرضی مطرح شد؛ سیاست و جنسیت، دوایر ممنوعه اصلی در فیلمهای کمدی
- رضا مقصودی در گفتوگو با سینماسینما: دوپینگ، کمدی فانتزی است
- کارگردان خجالت نکش، سریال نوروزی میسازد
- انتقاد شدید رضا مقصودی کارگردان فیلم خجالت نکش از سانسور این فیلم در تلویزیون
- موافقت شورای مرکزی انجمن فیلمنامه نویسان با استعفای رضا مقصودی
- اینفوگرافی / پنج فیلم پرفروش هفته را بشناسید
- خاطره کارگردان «خجالت نکش» از بازی حاتمیکیا در فیلمش/ هر دو جوان بودیم و جویای نام
- تهیه کننده خجالت نکش: عمده امکانات اکران در اختیار بخش دولتی است/ عدالت وجود ندارد
- کارگردان فیلم خجالت نکش :به شدت با پخش فوتبال در سینماها مخالفم/مگر فیلمهای ما در استادیوم نمایش داده میشود؟
- زمان اکران «خجالت نکش» مشخص نیست/ نگارش چند فیلمنامه جدید
- سام درخشانی: سینمای کمدی گیشه را تسخیر کرده است
- مرتضی شایسته: امیدوارم آنچه در آیین نامه اکران ۹۷ نوشته شده اجرایی شود
- ساخت فیلمی درباره مناطق زلزلهزده/ کارگردان «خجالت نکش» به کرمانشاه میرود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





