
کاظم راستگفتار در حاشیه نشست تحلیلی سینمای کمدی در برنامه «هفت» از ساخت فیلم جدید خود با استفاده تکنولوژیهای روز دنیا گفت. نمونه این فیلم تا به حال در ایران ساخته نشده است.
به گزارش سینماسینما کاظم راستگفتار در حاشیه برنامه سینمایی «هفت» فضای نقد حال حاضر سینمای ایران نا امیدکننده خواند و گفت: «متاسفانه در برنامههای انتقادی و هنری به جای اینکه به نتیجهای برسیم سعی بر نقد همدیگر و به کرسی نشاندن خودمان داریم و به این فکر نمیکنیم که چیزی به مخاطب برسانیم.»
اینکه به طور کلی دائم مارک بزنیم و مارک بچسبانیم و بیدلیل اتهام بزنیم و درباره آن توضیحی ارائه ندهیم اتفاق خوبی نیست. مثلاً در برنامه «هفت» چند بار از مسعود فراستی پرسیدم که منظور شما از کمدی سخیف چیست و ایشان هر بار از جواب فرار کردند. اینکه فراستی برای مخاطب معنای سخیف را توضیح نمی دهد و هر بار از آن استفاده می کند هیچ کمکی به مخاطب نمی کند.
راستگفتار فیلم جدیدش را تلفیقی از «ماتریکس» و «هزاردستان» خواند و ادامه داد: «فضا فضای «هزاردستان» است اما در قصه به شدت از تکنولوژی و جلوههای ویژه استفاده است. قطعا هرکس ببیند تعجب می کند زیرا فضا فضای شهرک غزالی و فیلم های تاریخی است ولی فرمت کار پر از تیراندازیهای عجیب و غریب بوده و نوعی فیلمبرداری در آن کار شده تا به حال در سینمای ایران کار شده است.»
وی در ادامه از حضور خود بعد از اکران فیلم جدیدش در مقابل مسعود فراستی گفت: «حتماً پس از اکران فیلم به برنامه «هفت» میآیم و جلوی مسعود فراستی می نشینم؛ منتها با پنجه بوکس!»
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای دو فیلمنامه
- افزایش ۵ برابری هزینه فیلمسازی/ راستگفتار: یک اشتباه منجر به شکست میشود
- «آشوب» نیامده با تاخیر روبرو شد
- اعتراض سازندگان «آشوب» به پایان اکران این فیلم
- اعتراض کارگردان «آشوب» به تبلیغات فیلمش در ماهواره
- بلیت «آشوب» را از بازیگر و کارگردان فیلم بخرید
- چهار نکته فرامتنی درباره فیلم راست گفتار که اکران است/ نشانی نادرست «آشوب»
- رونمایی یکی از سکانسهای سیاسی «آشوب» کاظم راستگفتار
- کاظم راستگفتار در پاسخ به سینماسینما / هنوز نمیدانم چند سالن به فیلم آشوب دادند!
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری





