کاظم راستگفتار در حاشیه نشست تحلیلی سینمای کمدی در برنامه «هفت» از ساخت فیلم جدید خود با استفاده تکنولوژیهای روز دنیا گفت. نمونه این فیلم تا به حال در ایران ساخته نشده است.
به گزارش سینماسینما کاظم راستگفتار در حاشیه برنامه سینمایی «هفت» فضای نقد حال حاضر سینمای ایران نا امیدکننده خواند و گفت: «متاسفانه در برنامههای انتقادی و هنری به جای اینکه به نتیجهای برسیم سعی بر نقد همدیگر و به کرسی نشاندن خودمان داریم و به این فکر نمیکنیم که چیزی به مخاطب برسانیم.»
اینکه به طور کلی دائم مارک بزنیم و مارک بچسبانیم و بیدلیل اتهام بزنیم و درباره آن توضیحی ارائه ندهیم اتفاق خوبی نیست. مثلاً در برنامه «هفت» چند بار از مسعود فراستی پرسیدم که منظور شما از کمدی سخیف چیست و ایشان هر بار از جواب فرار کردند. اینکه فراستی برای مخاطب معنای سخیف را توضیح نمی دهد و هر بار از آن استفاده می کند هیچ کمکی به مخاطب نمی کند.
راستگفتار فیلم جدیدش را تلفیقی از «ماتریکس» و «هزاردستان» خواند و ادامه داد: «فضا فضای «هزاردستان» است اما در قصه به شدت از تکنولوژی و جلوههای ویژه استفاده است. قطعا هرکس ببیند تعجب می کند زیرا فضا فضای شهرک غزالی و فیلم های تاریخی است ولی فرمت کار پر از تیراندازیهای عجیب و غریب بوده و نوعی فیلمبرداری در آن کار شده تا به حال در سینمای ایران کار شده است.»
وی در ادامه از حضور خود بعد از اکران فیلم جدیدش در مقابل مسعود فراستی گفت: «حتماً پس از اکران فیلم به برنامه «هفت» میآیم و جلوی مسعود فراستی می نشینم؛ منتها با پنجه بوکس!»
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای دو فیلمنامه
- افزایش ۵ برابری هزینه فیلمسازی/ راستگفتار: یک اشتباه منجر به شکست میشود
- «آشوب» نیامده با تاخیر روبرو شد
- اعتراض سازندگان «آشوب» به پایان اکران این فیلم
- اعتراض کارگردان «آشوب» به تبلیغات فیلمش در ماهواره
- بلیت «آشوب» را از بازیگر و کارگردان فیلم بخرید
- چهار نکته فرامتنی درباره فیلم راست گفتار که اکران است/ نشانی نادرست «آشوب»
- رونمایی یکی از سکانسهای سیاسی «آشوب» کاظم راستگفتار
- کاظم راستگفتار در پاسخ به سینماسینما / هنوز نمیدانم چند سالن به فیلم آشوب دادند!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش