کارن شاخنازاروف کارگردان مطرح روسیه از مهمانان سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر خواهد بود.
به گزارش سینماسینما، کارن شاخنازاروف کارگردان مطرح روسیه از مهمانان این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر خواهد بود و فیلم «قاتل تزار» او در بخش بازسازی کلاسیک ها به نمایش درمی آید.
کارن شاخنازاروف ۶۶ ساله تهیهکننده، نویسنده و کارگردان مطرح سینمای شوروی و حالا روسیه است که از سال ۱۹۹۸ رییس استودیوی «مُسفیلم» شد.
وی پیش از این در بیستوهشتمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر در سال ۱۳۸۸ برای فیلم «اتاق شماره شش» که بر اساس یکی از آثار آنتوان چخوف ساخته شده است، جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه سینمای بینالملل را دریافت کرد.
این کارگردان سینمای روسیه، درام «قاتل تزار» را در سال ۱۹۹۱ با حضور مالکوم مکداول و اولگ یانکوفسکی در نقشهای اصلی ساخت؛ فیلمی که به بخش اصلی جشنواره کن همان سال راه پیدا کرد و برای تصاحب نخل طلا رقابت کرد. از این فیلم دو نسخه وجود دارد که یکی به زبان انگلیسی است و بعداً توسط بازیگران روس دوبله شد و دیگری به زبان روسی. البته در نسخه دوم، مکداول وانمود میکند که به زبان روسی صحبت میکند و بعداً نقش او را یک بازیگر روس گفت.
شاخنازاروف در سال ۲۰۱۲ با فیلم «ببر سفید» به عنوان نماینده رسمی روسیه به بخش بهترین فیلم خارجیزبان اسکار هشتادوپنجمین مراسم آکادمی معرفی شد اما سرانجام از راهیابی به فهرست کوتاه نهایی بازماند.
وی در ماه مارس ۲۰۱۴ نامهای را در حمایت از موضع رییسجمهور روسیه ولادیمیر پوتین درباره مسأله اوکراین و شبهجزیره کریمه امضا کرد که منجر به ممنونالورودی او به اوکراین شد.
فیلم «قاتل تزار» که در بخش بازسازی کلاسیک های سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی آید محصول ۱۹۹۱ اتحاد جماهیر شوروی و بریتانیا است.
داستان فیلم از این قرار است که تیموفیِف بیمار تیمارستان ادعا میکند همان مردی است که تزار الکساندر دوم را در سال ۱۸۸۱ و نوهاش تزار نیکولاس دوم را در سال ۱۹۱۸ به قتل رسانده است. دکتر اسمیرنوف تصمیم میگیرد شیوه درمانی عجیبوغریبی را روی او اجرا کند اما اوضاع طبق انتظارها پیش نمیرود و اتفاقی غیرمنتظره روی میدهد.
آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- حمایت انجمن تهیه کنندگان مستقل از تفکیک جشنواره جهانی و ملی فجر
- علیرضا رضاداد: ادغام بخش ملی و بینالمللی فیلم فجر نیازمند بازنگری است
- سید رضا میرکریمی: حکمرانان سنسورهای حقیقتیاب هنرمند را جدی بگیرند
- فاطمه جواهرساز: نباید خودمان را از صحنههای بینالمللی بازار فیلم حذف کنیم
- ساختن سخت است، ویران کردن آسان/ چهلمین جشنواره فیلم فجر و چند نکته مهم
- کوچه قهر و آشتی/ جشنواره فیلم فجر و جامعه مدنی
- مصاحبه اختصاصی سینماسینما با جواد نوروزبیگی (بخش چهارم و پایانی)/ انتقاد نوروزبیگی از ادغام جشنوارههای جهانی و ملی فجر
- عبدالحسن برزیده: سخنانم درباره جشنواره جهانی فیلم فجر برعکس منتشر شد
- شوخیهای برخی با جشنواره جهانی فیلم فجر
- انزوای ایران و جشنوارهی جهانی فیلم فجر
- وقتی عربستان اهمیت سینما را بهتر از ما میداند
- کمال تبریزی: تلفیق دو جشنواره جهانی و ملی فجر، اشتباهی بزرگ و جبرانناپذیر است
- مهدی حسینیوند: نگذاریم دستاورد چند ساله جشنواره جهانی فجر از دست برود
- اظهارات امیر اسفندیاری درباره ادغام ۲ جشنواره جهانی و ملی فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- انتخاب هیات رییسه جدید انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما
- رقابت ۲۸۵ فیلم در ۳ بخش انیمیشن، مستند و بینالمللی اسکار نود و هفتم
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟