کاظم ملایی «گورکن» تولید بسیار سختتری نسبت به «کوپال» دارد اما هر دو در یک باشگاه فکری هستند.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، «کاظم ملایی» که دومین فیلم بلند سینمایی خود با نام «گورکن» را بهتهیهکنندگی سینا سعیدیان و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی جلوی دوربین برده است، در پاسخ به این پرسش که فیلم «گورکن» چقدر به جهان ذهنی تصویر شدهاش نزدیک شده، گفت: مخاطب برای من اهمیت بسیار زیادی دارد و همیشه با خودم فکر میکنم چگونه میتوان سینمای شخصی خود را حفظ کرد ولی در کنارش مخاطب زیادی را هم با خود همراه کرد. «گورکن» و «کوپال» هر دو در یک باشگاه فکری هستند. جهان هر دو فیلم شبیه به هم هستند ولی دنیای داستان هر کدام، متفاوت است. «گورکن» در ظاهر قصه زمینیتر و آدمهای آشناتری دارد ولی در بطن داستان همان جنون و شیدایی «کوپال» در آن موج میزند. ولی «گورکن» بر خلاف «کوپال» تک لوکیشن و تک بازیگر نیست و این موارد، شاخصههایی هستند که در جذب و همراهی مخاطب اهمیت بسیار زیادی دارد.
او درباره این که فضای تولید چقدر به رسیدن به این جهان شخصی کمک کرده و دغدغههایی که برای اجرا دارد و میزان انرژی که در فیلمسازی میگذارد، چقدر تابع شرایط تولید است، گفت: در شرایط سخت سینمای ایران که بیشتر جاهایی مثل اوج، سرمایه ساخت آثار بیگ پروداکشن را میپردازند و تهیهکنندههای بخش خصوصی هم روز به روز محتاطتر و نگرانتر میشوند، «سینا سعیدیان» به عنوان یک تهیهکننده بخش خصوصی و غیروابسته، تمام تلاش خود را میکند تا در تهیه و تولید یک فیلم مستقل و درست شریک باشد و این بسیار برای من باارزش و مغتنم است و طبیعتا موجب همراهی و صبوری من در لحظات سخت تولید میشود.
ملایی درباره این که این بار چقدر نسبت به «کوپال» شرایط برایش مطلوب بوده، اظهار داشت: من در «کوپال» به عنوان کارگردان و تهیهکننده مسئولیت و تعهد بسیار بیشتری داشتم ولی الان در «گورکن» حواسم صرفا روی کارگردانی کار متمرکز است ولی این نکته هم وجود دارد که «گورکن» تولید بسیار سختتری نسبت به «کوپال» دارد و همان طور که گفتم از مهمترین تفاوتهای آن، تعدد بازیگر و لوکیشن است که بیشک انرژی و توان بسیار زیادی از یک کارگردان میگیرد.
فیلمبرداری فیلم سینمایی «گورکن» به کارگردانی کاظم ملایی در تهران ادامه دارد و پیشبینی میشود برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر رونمایی شود.
ویشکا آسایش، حسن معجونی، مهراوه شریفینیا، بهنوش بختیاری، رضا بهبودی، مهدی حسینینیا، سیاوش چراغیپور، یدالله شادمانی و گوهر خیراندیش بازیگران «گورکن» هستند.
از عوامل سازنده «گورکن» میتوان به نویسنده و کارگردان: کاظم ملایی، تهیهکننده: سینا سعیدیان، مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان، دستیار اول کارگردان و برنامهریز: آلاله هاشمی، طراح چهرهپردازی: محمود دهقانی، مدیر صدابرداری: محمد کیان ارثی، طراح صحنه: منیر رضیزاده، طراح لباس: ندا نصر، جانشین تولید: حامد آزادی، عکاس: یوسف عبدالرضایی اشاره کرد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رمز و رازهای سر به مهر/ نگاهی به فیلم «گورکن»
- جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلمهای آسیایی لسآنجلس به ویشکا آسایش رسید
- جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم زمستان آمریکا برای ویشکا آسایش/ «گورکن» برنده جایزه بهترین فیلم مستقل شد
- معرفی آثار چهاردهمین جشنواره فیلمهای ایرانی سانفرانسیسکو
- گفتوگو با ویشکا آسایش بازیگر «گورکن» / بازی خوب نتیجه کارگردانی درست است/ سفید شدن موهایم را دوست دارم
- گفتوگو با کاظم ملایی، کارگردان «گورکن» / دنبال جذب مخاطب به شیوه خودم بودم
- میتوان به همه مشکوک بود! / «گورکن»، درام اجتماعی با رویکرد روانشناسانه
- «گورکن» نامزد بهترین فیلم جشنواره «کوئینز ورلد» آمریکا شد
- «گورکن» نامزد بهترین فیلم جشنواره هنرهای زیبای آمریکا شد
- سینمای ایران به کجا میرود؟
- سیزدهمین جشنواره فیلم بلغارستان میزبان ۱۳ فیلم ایرانی
- اعلام فهرست فیلمهای بلند نهمین جشنواره جهانی فیلم پارسی
- پروانه نمایش یک فیلم صادر شد
- حسن معجونی بازیگر «گورکن» مطرح کرد/ اهمیت کارگردانی که زبان شخصی خود را در فیلم پیدا میکند
- امروز «گورکن» در جشنواره شانگهای به نمایش در میآید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





