ریموند چو تهیهکننده نامدار اهل هنککنگ که روزگاری بروس لی را به سینمای جهان معرفی کرده بود، در ۹۱ سالگی درگذشت.
به گزارش سینماسینما، ریموند چو اسطوره دنیای فیلمهای رزمی کسی بود که بروس لی را کشف کرد و همراه با او برخی از پرفروشترین فیلمهای رزمی تاریخ سینِما را تولید کرد.
او سال ۱۹۷۱ فیلم «رییس بزرگ» را تولید کرد که همان زمان رکوردی تازه در گیشه سینِما به نام خود ثبت کرد. چو علاوه بر آن در شناساندن جکی چان به سینِما نقش به سزایی داشت و سال ۱۹۸۰ فیلمی با بازی این رزمیکار به دنیای سینِما ارائه کرد.ر

او که در هنگکنگ به پدرخوانده سینِما مشهور بود تا پیش از بازنشستگی در سال ۲۰۰۷ بیش از ۶۰۰ فیلم تولید کرد.
درگذشت این هنرمند با واکنش گستردهای روبهرو شد. دختر بروس لی از جمله افرادی است که درگذشت این هنرمند را تسلیت گفت و از او تشکر کرد که به پدرش شانس داده است.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آنگ لی پیش از دریافت جایزه جدید؛ دنیا مدرسه من است
- فوت نویسنده «خشم اژدها»/ نی کوانگ درگذشت
- فیلمنامهای به جا مانده از بروس لی سریال میشود
- ماجرای خندهدار کتک خوردن جکی چان از بروس!
- انتقاد دختر «بروس لی» از شکل نمایش پدرش در «روزی روزگاری در هالیوود»
- تارانتینو بروسلی مدنظرش را برای «روزی روزگاری هالیوود» پیدا کرد + عکس
- دیوید لیتچ فیلم مشهور «اژدها وارد میشود» را میسازد
- تعویق ساخت سریال زندگینامه بروس لی به دلیل ناتمام ماندن فیلمنامه
- داد هواداران بروس لی درآمد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





