کیانوش عیاری فیلم جدیدش را به یاد عباس کیارستمی کلید زد و به برخی سوالات از جمله انصراف شهاب حسینی پاسخ داد.
به گزارش سینماسینما، این کارگردان ۱۰ مهر ماه فیلم جدیدش را به نام «کاناپه» در خیابانی در تهران کلید زد و ظهر ۱۱ مهر ماه با دعوت از برخی خبرنگاران دربارهی این فیلم سخن گفت.
او با اعلام اینکه تصمیم گرفته است، «کاناپه» را با یاد عباس کیارستمی بسازد،ابتدا با لحنی شوخی گفت: چون این کار مُد شده است، آن را انجام میدهم! اما واقعیت این است که این حداقل پاسداشت برای کیارستمی از جانب یک فیلمساز است.
کیانوش عیاری تاکید کرد: ایشان نسل پیش از من است و این کار برای پاسداشت این کارگردان و نگاه یگانه ایشان انجام میشود.
عیاری که در تمام مدت زمان گفتوگویش نیمی از حرفهایش را شوخی و نیمی را به جدی میگفت، درباره انصراف شهاب حسینی و جایگزینی او با بابک حمیدیان اظهار کرد: سناریو شکل ثابتی دارد و تغییر و تحولاتی به هر حال در آن پیش میآید. با این حال او پیش از این قراردادی برای بازی در ادامه سریال «شهرزاد» داشت و ما قرار بود از ۳۰ تیرماه فیلمبرداری را به طور کامل آغاز کنیم اما این اتفاق نیفتاد و ایشان طبیعیترین تعهد خود را انجام داد و به قراردادش با سریال «شهرزاد» پایبند بود. با این حال شاید اگر ما ۲۰ روز زودتر کار را شروع میکردیم، ممکن بود میتوانست در این فیلم حضور داشته باشد چون نقش او جمع و جور بود.
او درباره نبودن ترانه علیدوستی در این فیلم هم با لحنی شوخی فقط گفت: سناریو را خواند و آن را دوست نداشت.
عیاری همچنین با اشاره به اینکه پنج سال و ۱۰ ماه از آخرین روز فیلمبرداری «خانه پدری» میگذرد که او فیلم جدیدش را میسازد،آیا حساسیتهایی روی فیلمنامه جدیدش برای بوجود نیامدن مشکلات فیلم قبلی اعمال کرده است، گفت: داستان دو فیلم با هم تفاوت دارد و موضوع «خانه پدری» حساسیتهایی داشت که دغدغه افرادی را که آماده دلواپس بودن یا برداشتهای کاذب بودند را برمیانگیخت اما «کاناپه» این طور نیست.
او با بیان اینکه فیلمنامه «کاناپه» کامل است اما ممکن است به هر حال بخشهای بداههای هم در آن وجود داشته باشد، فیلمبرداری آن را حداکثر دو ماه پیشبینی کرد و افزود: دو ماه هم زمان برای مونتاژ لازم است اما به دلیل اینکه نمیتوان همزمان مونتاژ و فیلمبرداری را انجام داد، ممکن است به جشنواره فیلم فجر نرسد و به همین دلیل هر زمان شرایط اکران آن فراهم شود، نباید آن را از دست داد.
کارگردان فیلم «خانه پدری» در پاسخ به اینکه چرا سراغ شهاب حسینی و ترانه علیدوستی رفته بوده و آیا این مسئله به دلیل حضور پررنگ این روزهای این دو بازیگر در کنار هم است؟ این طور پاسخ داد که فکر میکنید که من چقدر متمایل به استفاده از چنین شرایطی باشم!
کیانوش عیاری درباره تاخیر در آغاز فیلمبرداری اظهار کرد: قرار بود اواخر آذرماه سال قبل فیلمبرداری شروع شود اما مشکلات توأمان مالی، سناریو، شرایط و حتی حال و حوصله دست به دست هم داد تا به تابستان امسال موکول شود و بعد هم به پاییز رسیدیم و ناخواسته به فصل جالبی رسیدیم که فیلمنامه آن را میطلبید.
در «کاناپه» مهدی هاشمی، ابوالفضل پورعرب و بابک حمیدیان از جمله بازیگرانی هستند که به ایفای نقش میپردازند.
کیانوش عیاری این فیلم را در یک آپارتمان جمع و جوری میسازد که قرار است در آن داستانی درباره ارتباط دو خانواده روایت شود که وجود یک کاناپه سرمنشا مشکلاتی بین آنها میشود.
این کاناپه که به تازگی هم خریداری شده و هنوز برای فیلمبرداری آماده نشده، قرار است به یک کاناپه کهنه تغییر شکل بدهد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- بزرگداشت کیانوش عیاری با نمایش «شبح کژدم»
- فوت بازیگر فیلم عباس کیارستمی/ احمد احمدپور درگذشت
- یادداشت «کیانوش عیاری» در سوگ ناصر تقوایی
- نگاهی به «پیرپسر» و تطابق آن با جهان سینمای کیارستمی/ اول به پیرامون، بعد به دوردستها
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- «خانه دوست کجاست؟» یک فیلم صلح طلب است
- میزبانی سینماها از آثار جدید/ پریناز ایزدیار، پیمان معادی، پژمان جمشیدی و بهرام افشاری این هفته به سینماها میآیند
- یک نمایش برای «خانه پدریِ» کیانوش عیاری
- پرونده جنجالی عباس کیارستمی در «طعم عباس»
- از راههای رفته/ چیزهایی که نباید میگفتم!
- «خانه دوست کجاست» در تازهترین قسمت سینماماجرا
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- واکنش کیانوش عیاری به قاچاق فیلم «کاناپه»؛ از نمایش غیرقانونی اثرم ناراضی هستم
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد





