مستند «کارون – اهواز» به کارگردانی حبیب باوی ساجد و به تهیه کنندگی فاطمه چندیان پور در بخش مسابقه اصلی نخستین جشنواره بین المللی محیط زیست وهنرهای معاصر فیوم در مصر به نمایش در میآید.
به گزارش سینماسینما، ناهد صلاح منتقد سینما و مدیر هنری جشنواره فیوم گفت که در مجموع ۱۵۰ فیلم از کشورهای متعدد به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و از آن میان ۵۵ فیلم برای سه بخش مستندهای بلند، نیمه بلند ودانشجویی انتخاب شدند.
برپایه این خبر مستندهای راه یافته به جشنواره فیوم از ۱۵ کشور، از جمله آمریکا، هلند، عربستان سعودی، بحرین، مغرب، تونس، فرانسه، لبنان، سوریه، اردن، هند، فلسطین، سودان و مستند «کارون – اهواز» به نمایندگی از سینمای مستند ایران به رقابت میپردازند.
حبیب باویساجد که پیش از این با مستند «کارون – اهواز» به بخش مسابقه اصلی پانزدهمین جشنواره بین المللی الخریبکه در مراکش راه یافته بود، در این مستند به معضلات زیست محیطی خوزستان با محوریت شط کارون میپردازد.
حمزه حاتمی: مدیر فیلمبرداری، اسماعیل پور نصیری: تدوینگر، کارون پیکچرز: اصلاح رنگ و نور، محمد مهدی شُکر: طراحی و ترکیب صدا، امید زمانی: مشاور کارگردان، حسنه عفراوی: مشاور پژوهش، امین حیدری: صدابردار، سیدیوسف موسوی: دستیار کارگردان، امیر عبیداوی: عکس، الهام رشیدی و هادی فرطوسی: تحقیق و پژوهش، حبیب باوی ساجد: متن گفتار وگفتار متن، وادی عبیات: مدیرتولید، سارا باوی ساجد: مجری طرح، فاطمه چندریان پور: تهیه کننده از جمله عوامل این مستند هستند.
گفتنی است نخستین جشنواره بین المللی محیط زیست و هنرهای معاصر توسط وزارت فرهنگ و هنر، وزارت محیط زیست، دانشگاه فیوم و مرکز ملی سینما از ۲۵ تا ۳۰ نوامبر (۵ تا ۱۰ آذرماه) در استان جهانگردی وگردشگری فیوم برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- میراثِ کودکی
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- یادداشتی بر فیلم سینمایی «سامی»؛ مکان به مثابه شخصیت
- واقعگرایی در فیلم «سامی» مثل «تفنگ چخوف»
- «سامی»؛ بقای عشق واقعی پس از فقدان
- راهیابی فیلم کوتاه «البنات» به جشنواره مصری
- بررسی فیلم «سامی» از منظر نویسنده عرب/ وفاداری به انسان
- «سامی»؛ هرمنوتیک رنج و کنشگری ضدهژمونیک پیرامون
- یادداشت امیر نادری درباره «سامی»/ روح جنوب در فیلم موج میزند
- «سامی»؛ ایستادگی پُردرد و رنجِ فراموششدگان
- چه را حبیب از حمید آموخت!؟
- «سامی» ادای دین به فرهنگ و سینمای خوزستان
- ناصر تقوایی؛ فیلمسازی که حسرتِ نوشتن داشت/ داغِ سینما بر دلِ ادبیات
- درنگی بر سینما و ادبیات؛ چشمِ سوم
- تیمِ «رُفیش» را حذف کن!
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





