مستند «کارون – اهواز» به کارگردانی حبیب باوی ساجد و به تهیه کنندگی فاطمه چندیان پور در بخش مسابقه اصلی نخستین جشنواره بین المللی محیط زیست وهنرهای معاصر فیوم در مصر به نمایش در میآید.
به گزارش سینماسینما، ناهد صلاح منتقد سینما و مدیر هنری جشنواره فیوم گفت که در مجموع ۱۵۰ فیلم از کشورهای متعدد به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و از آن میان ۵۵ فیلم برای سه بخش مستندهای بلند، نیمه بلند ودانشجویی انتخاب شدند.
برپایه این خبر مستندهای راه یافته به جشنواره فیوم از ۱۵ کشور، از جمله آمریکا، هلند، عربستان سعودی، بحرین، مغرب، تونس، فرانسه، لبنان، سوریه، اردن، هند، فلسطین، سودان و مستند «کارون – اهواز» به نمایندگی از سینمای مستند ایران به رقابت میپردازند.
حبیب باویساجد که پیش از این با مستند «کارون – اهواز» به بخش مسابقه اصلی پانزدهمین جشنواره بین المللی الخریبکه در مراکش راه یافته بود، در این مستند به معضلات زیست محیطی خوزستان با محوریت شط کارون میپردازد.
حمزه حاتمی: مدیر فیلمبرداری، اسماعیل پور نصیری: تدوینگر، کارون پیکچرز: اصلاح رنگ و نور، محمد مهدی شُکر: طراحی و ترکیب صدا، امید زمانی: مشاور کارگردان، حسنه عفراوی: مشاور پژوهش، امین حیدری: صدابردار، سیدیوسف موسوی: دستیار کارگردان، امیر عبیداوی: عکس، الهام رشیدی و هادی فرطوسی: تحقیق و پژوهش، حبیب باوی ساجد: متن گفتار وگفتار متن، وادی عبیات: مدیرتولید، سارا باوی ساجد: مجری طرح، فاطمه چندریان پور: تهیه کننده از جمله عوامل این مستند هستند.
گفتنی است نخستین جشنواره بین المللی محیط زیست و هنرهای معاصر توسط وزارت فرهنگ و هنر، وزارت محیط زیست، دانشگاه فیوم و مرکز ملی سینما از ۲۵ تا ۳۰ نوامبر (۵ تا ۱۰ آذرماه) در استان جهانگردی وگردشگری فیوم برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- میراثِ کودکی
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- یادداشتی بر فیلم سینمایی «سامی»؛ مکان به مثابه شخصیت
- واقعگرایی در فیلم «سامی» مثل «تفنگ چخوف»
- «سامی»؛ بقای عشق واقعی پس از فقدان
- راهیابی فیلم کوتاه «البنات» به جشنواره مصری
- بررسی فیلم «سامی» از منظر نویسنده عرب/ وفاداری به انسان
- «سامی»؛ هرمنوتیک رنج و کنشگری ضدهژمونیک پیرامون
- یادداشت امیر نادری درباره «سامی»/ روح جنوب در فیلم موج میزند
- «سامی»؛ ایستادگی پُردرد و رنجِ فراموششدگان
- چه را حبیب از حمید آموخت!؟
- «سامی» ادای دین به فرهنگ و سینمای خوزستان
- ناصر تقوایی؛ فیلمسازی که حسرتِ نوشتن داشت/ داغِ سینما بر دلِ ادبیات
- درنگی بر سینما و ادبیات؛ چشمِ سوم
- تیمِ «رُفیش» را حذف کن!
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها





