کشور جمهوری چک به اولین کشور اروپایی که یک تاریخ قطعی برای بازگشایی سینماهایش تعیین کرده است، مبدل شد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، جمهوری چک به اولین کشور اروپایی تبدیل شد که برای بازگشایی سینماهای خود تاریخ تعیین کرد. طبق این اعلام طرح آزمایشی ای برای بازگشایی سینماهای این کشور در تاریخ ۲۵ ماه می (۵ خرداد) تعیین شده است.
طبق اعلام وزارت فرهنگ چک، سینماهای این کشور می توانند دو هفته زودتر از موعدی که پیش تر اعلام شده بود در تاریخ ۲۵ می درهای خود را به روی عموم باز کنند. قبل از این در تاریخ ۱۴ آوریل دولت این کشور اعلام کرده بود سالن های سینما با محدود کردن تعداد تماشاگران به حداکثر ۵۰ نفر از تاریخ ۸ ژوئن قادر به بازگشایی هستند.
بنا به اعلام «اتحادیه بین المللی سینماها» واقع در بروکسل بلژیک که نشان دهنده وضعیت سالن های سینما در قاره اروپا است، با این دستور چک به اولین کشور اروپایی که یک تاریخ قطعی برای بازگشایی سینماهایش تعیین کرده، مبدل شده است.
با وجود این دولت چک اعلام کرده است وزارت بهداشت این کشور بر روی این تصمیم نظارت دارد و اگر میزان ابتلا افزایش پیدا کرد، ممکن است در این تصمیم تجدید نظر شود.
دولت چک پیش از این محدودیت هایی را در بخشهایی اجتماعی و اقتصادی خود رفع کردهاست. مکانهای تجاری و خرده فروشی ها و نیز سالن های ورزشی و کتابخانه ها این کشور اکنون باز هستند، مراسم مذهبی نیز تا حداکثر ۱۵ نفر مجاز هستند.
طبق گزارش «اتحادیه بین المللی سینماها» کمتر از ۲ درصد از ۴۲ سینما در اروپا هم اکنون باز هستند. تنها کشورهای سوئد و بلاروس اجازه داده اند سینماهای شان باز بمانند.
براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در کشور جمهوری چک ۷۴۴۹ مورد مبتلا به کووید-۱۹ تایید شده است که از این تعداد ۲۲۳ نفر جان خود را از دست داده اند.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جمهوری چک یک مستند را به آکادمی اسکار معرفی کرد
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
- فعالیت سینماها به حالت عادی بازمیگردد
- حلول روح دنکیشوت در بهروز افخمی
- جزئیاتی از چهلمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر
- احتمال پایان محدودیتهای کرونایی سینماها قوت گرفت
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





