تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۳/۱۰ - ۱۷:۲۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 136567

«کریستوفر نولان» کارگردان مطرح هالیوودی در سکانسی از جدیدترین پروژه سینمایی خود به جای توسل به جلوه‌های کامپیوتری، یک بوئینگ ۷۴۷ را منفجر کرد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ایندی‌وایر، نولان که به ترجیح دادن جلوه‌های ویژه میدانی به بصری معروف است این اولویت‌گذاری را در فیلم جاسوسی انگاشته یا تنت (Tenet) به حد اعلای خود رساند.

در یکی از سکانس‌های اصلی این فیلم، یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ به ساختمانی برخورد کرده و منفجر می‌شود؛ نولان به جای استفاده از جلوه‌های ویژه بصری، این صحنه را با استفاده از یک هواپیمای واقعی ضبط کرد.

این کارگردان انگلیسی-آمریکایی در گفتگو با مجله توتال فیلم در این‌باره گفت: من برنامه داشتم تا از تکنیک مینیاتورها و قطعات پیش ساخته در ترکیب با جلوه‌های بصری استفاده کنم اما وقتی در ویکتورویل کالیفرنیا به دنبال لوکیشن بودیم، تیم ساخت یک سری هواپیمای کهنه کشف کرد. پس از سنجیدن شرایط، روشن شد که اگر یک هواپیما در ابعاد واقعی خریداری کرده و این سکانس را به طور میدانی ضبط کنیم، نسبت به استفاده از جلوه‌های بصری برایمان به‌صرفه‌تر خواهد بود. طرحی که به گفته نولان به خوبی کار کرد.

فیلم سینمایی «تنت» یک فیلم جاسوسی در ژانر علمی-تخیلی محصول کمپانی فیلمسازی وارنر بروس است که در صورت بازگشایی سینماها، روز ۱۷ ژوئیه (۲۷ تیر) اکران خواهد شد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها