تاکنون ۷۰ کشور فیلم های منتخب خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین المللی جوایز سینمایی اسکار ۲۰۲۱ معرفی کرده اند.
به گزارش سینماسینما، در فاصله یک هفته ای تا پایان مهلت معرفی آثار برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی (غیرانگلیسی زبان) جوایز سینمایی اسکار، سه کشور برزیل، شیلی و مجارستان نیز فیلم های منتخب خود را به آکادمی معرفی کردند.
سینمای برزیل در اسکار ۲۰۲۱ با مستند «بابنکو: به من بگو چه زمانی می میرم» شانس خود را برای پنجاهمین بار در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان جوایز سینمایی اسکار محک می زند.
این فیلم به کارگردانی «باربارا پاز» روایتی مستند از زندگی «هکتور بابنکو» فیلمساز برزیلی-آرژانتینی است که فیلم هایش در جشنواره های بین المللی حضور داشت و سابقه همکاری با ستاره های هالیوودی چون «مریل استریپ» و «جک نیکلسون» را نیز در کارنامه داشت.
این فیلم اولین نمایش جهانی خود را در بخش مستندهایی درباره سینمای بخش کلاسیک جشنواره ونیز تجربه کرد. سینمای برزیل تاکنون چهار بار به جمع نامزدهای نهایی این شاخه راه یافته اما هنوز موفق به کسب جایزه نشده است.
«عامل جاسوس» ساخته «مایت آلبردی» نیز سینمای شیلی در جوایز اسکار ۲۰۲۱ را نمایندگی می کند. این فیلم اولین اثر مستندی است که به عنوان نماینده شیلی در اسکار رقابت می کند و داستان آن درباره کاراگاه خصوصی است که فردی را برای جاسوسی در یک آسایشگاه سالمندان استخدام می کند.
مستند «عامل جاسوس» در جشنواره ساندنس رونمایی شد، جشنواره ای که سابقه درخشانی در معرفی مستندهای موفق در جوایز اسکار دارد و در یک دهه گذشته نزدیک به ۵۰ درصد از نامزدهای شاخه بهترین مستند، اولین بار در جشنواره ساندنس رونمایی شده اند. این بیست و پنجمین باری است که سینمای شیلی در شاخه اسکار بین المللی شرکت می کند و یک بار نیز در سال ۲۰۱۸ با فیلم «یک زن شگفت انگیز» ساخته «سباستین للیو» موفق به کسب جایزه شد.
ونزوئلا، لوکزامبورگ و رومانی نیز آثار مستند را به عنوان نماینده خود در اسکار ۲۰۲۱ انتخاب کرده اند.
تاکنون ۷۰ کشور از جمله مکزیک با فیلم «من دیگر اینجا نیستم» ساخته «فرناندو فریاس»، روسیه فیلم «رفقای عزیز» به کارگردانی «آندری کونچالوفسکی»، ترکیه فیلم «معجزه در سلول شماره ۷» ساخته «مهمت ادا اوزتکین»، ژاپن فیلم «مادران حقیقی» ساخته «نائومی کاواسه»، اسپانیا فیلم «خندق بی انتها» به کارگردانی مشترک «آیتور آریگی»، «ژان گارانو» و «خوزه ماری گوئناگا»، لهستان فیلم «هرگز دوباره برف نمیبارد» اثر «مالگوژاتا شوموفسکا»، سوئیس فیلم «خواهر کوچک من» به کارگردانی مشترک «استفنی شوات» و «ورونیک ریموند»، ساحل عاج (شب پادشاهان)، بوتان (لونانا) و بوسنی و هرزگوین (کو وادیس آیدا)، اوکراین (آتلانتیس) به کارگردانی «ولنتین واسیانوویچ»، لوکزامبورگ (قصه رودخانه) ساخته «جولی شرول»، الجزایر (هیلیوبولیس) به کارگردانی «جعفر قاسم»، سنگاپور (فصل خیس) ساخته «آنتونی چن»، ونزوئلا (روزی روزگاری در ونزوئلا) به کارگردانی «آنابل رودریوگوئز ریوس»، فلسطین (غزه عشق من) از «تازان ناصر» و «عرب ناصر» نمایندگان خود را برای اسکار ۲۰۲۱ انتخاب کرده اند.
فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی نیز نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۱ خواهد بود.
سال گذشته، ۹۳ کشور در رقابت شاخه اسکار بین المللی حضور داشتند که در نهایت فیلم «اَنگل» ساخته «بونگ جون هو» از کره جنوبی موفق به کسب جایزه شد.
آخرین مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها برای شرکت در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۱ روز اول دسامبر (۱۱ آذرماه) اعلام شده است.
فهرست نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۲۱ روز ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) اعلام می شود و مراسم پایانی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ) برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی برگزیدگان جشنواره ساندنس/ جایزه کارگردانی برای سینماگران ایرانی
- یک اتفاق شیرین برای یک فیلم ترسناک در جشنواره ساندنس
- «در کشور برادران» به جشنواره ساندنس راه یافت/ روایت زندگی ۳ خانواده افغانستانی
- سینمای ایران و ۲۳ تلاش ناکام برای اسکار
- حضور دو فیلم کوتاه ایرانی در جشنوارههای آمریکایی و فرانسوی
- تجلیل «ساندنس» از کارگردان ایتالیایی/ گوادانینو یک رویاپرداز است
- نگاه ویژه جشنواره ساندنس به زنان ایرانی
- سینماسینما/ معرفی ۲۰ فیلم برتر جشنوارهی ساندنس از نگاه منتقدان هالیوود ریپورتر/ پیشنهاد تماشای فیلم در ایام نوروز
- نمایش جدیدترین فیلم رامین بحرانی در جشنواره ساندنس ۲۰۲۲
- نماینده سینمای آلمان در اسکار معرفی شد
- برگزیدگان جشنواره انسی معرفی شدند/ «فرار» برنده بزرگ شد
- امروز نامزدهای اسکار ۲۰۲۱ معرفی میشوند/ هیجان برای «خورشید»
- خورشید مجید مجیدی در لیست ۱۵ تایی اسکار بهترین فیلم بین المللی
- تعداد فیلمها در فهرست اولیه بخش بینالملل اسکار ۲۰۲۱ افزایش یافت
- «درسهای فارسی» از رقابت اسکار کنار گذاشته شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟