تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۹/۱۶ - ۱۵:۰۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 192575

سینماسینما، پاریس: چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی ساندنس برنامه‌های خود را اعلام کرد و در آن از ایران «در کشور برادران» اولین فیلم بلند داستانی علیرضا قاسمی که به صورت مشترک با رها امیرفضلی، ساخته‌اند پذیرفته شد.

این اثر بازگو کننده سرنوشت سه خانواده افغانی که در ایران جدا جدا زندگی می‌کنند، است که هر یک شرایط متفاوت و نسبتا دشواری را سپری می‌کنند. امروزه در سراسر ایران حدود پنج میلیون افغانی زندگی می‌کنند که اغلب از نظر داشتن اجازه اقامت وضعیت متزلزلی دارند و هر لحظه ممکن است اخراج شوند. داستان شخصیت‌های فیلم از سال ۲۰۰۱ به بعد اتفاق می‌افتد.

این فیلم قرار است در طول جشنواره چندین جلسه به نمایش درآید. جشنواره ساندنس از ۱۸ تا ۲۸ ژانویه (۲۸ دی تا ۸ بهمن) بر پا خواهد شد. علیرضا قاسمی در سال ۱۹۹۰ در تهران متولد شد و مدرک سینمایی خود از دانشگاه هنرهای تهران بدست آورد. وی با فیلم کوتاهش، «وقت نهار»، در بخش مسابقه جشنواره کن ۲۰۱۷ شرکت کرده بود و سپس در بخش هنرجویان سینه فونداسیون جشنواره کن در پاریس پذیرفته شد و سناریو فیلم بلند خود «در کشور برادران» را در آنجا به اتمام رساند. وی همچنین در بخش استعدادهای جشنواره برلین ۲۰۲۲ حضور داشته است.

جشنواره ساندنس به مناسبت چهلمین دوره خود در سال ۲۰۲۴ برنامه‌های ویژه‌ای هم تدارک دیده است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها