رابرت دنیرو بازیگر سرشناس در یک برنامه رسمی اهدای جوایز سینمایی با شدیدترین الفاظ دونالد ترامپ را کوبید و صفاتی جدید به او داد.
به گزارش سینماسینما، در مراسم معرفی برندگان جوایز هیات ملی نقد آمریکا که به تازگی برگزار شد، رابرت دنیرو، دونالد ترامپ را با نثار کردن صفاتی بیپرده بمباران کرد.
بازیگری که ۲ جایزه اسکار در کارنامه دارد ترامپ را یک دیوانه و نوزاد نامید و در حالی که از مریل استریپ دعوت میکرد تا روی صحنه بیاید و جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کند، از فرصت کوتاهی که برای ادای سخنانش داشت استفاده کرد و ترامپ و جمهوریخواهان را زیر سوال برد.
بعد از همه این حرفها دنیرو افزود برای ترامپ که از توهینها لذت میبرد، یک لقب جدید در نظر گرفته است.
این بازیگر سرشناس گفت: دولت امروز ما، با پشتیبانی از رییسجمهور نوزادمان -من او را فرمانده ابله میخوانم- رسانهها را مورد حمله قرار داده و از طریق حملات و دروغهایی خارقالعاده سعی میکند از اعتبار آنها کم کند و آنها را به سخره بگیرد.
این سخنان به طور کامل در روزنامه نیویورک تایمز چاپ شد.
در این جوایز حمایت کاملی از فیلم «پست» به عمل آمد که نشان دهنده تلاش روزنامه واشنگتن پست در افشا و رسوا کردن دولت نیکسون در پروندههای پنتاگون بود.
دنیرو گفت: این فیلم به ما شمهای از رییس جمهور نیکسون را به عنوان یک فرد فریبکار، خودشیفته، بیمقدار، کینهجو، کریه و یک دیوانه لعنتی نشان میدهد. وی در مقایسه با دوره ترامپ افزود: آه روزهای خوب قدیمی … .
وقتی مریل استریپ که خود از منتقدان سرسخت ترامپ بوده است برای دریافت جایزهاش روی صحنه آمد، صمیمانه از سخنان دنیرو قدردانی و با وی همدردی کرد.
دنیرو بارها ترامپ را به باد نقد گرفته است. او در ماه آگوست گفت: اگر او باهوش بود که خیلی خطرناکتر هم میشد اما او همین حالا هم خطرناک است.
وی همچنین گفت ترامپ ریاستجمهوری را متوقف کرده است. وی روند حذف بودجه برای برنامههای هنری را کاری مزخرف خواند که موجب فروکشیده شدن آمریکا در دوران ترامپ میشود و این دوره را یک «کمدی غمانگیز تراژیک» نامید.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- کارگردانان زن در هالیوود با دست خالی میجنگند
- بیست و سومین جشنواره آلیس در شهر؛ اهدای نشان افتخار شهر رم به رابرت دنیرو/ حضور فیلم سینمایی «رها» در بخش اصلی
- پشیمانی تارانتینو از نساختن فیلمی با بازی رابرت دنیرو
- آغاز رقابت برای دریافت نخل طلا/ جشنواره کن با سخنرانی آتشین دنیرو و آغازی تارانتینویی شروع شد
- نخل طلای افتخاری به رابرت دنیرو سپرده میشود
- ساخت دنباله دیگری از فیلم پرفروش سال ۲۰۰۰/ رابرت دنیرو و بن استیلر در قسمت جدید «ملاقات با والدین»
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- پیمان معادی بازیگر فیلم جنایی هالیوودی شد
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- رابرت دنیرو: دلقکها را تا زمانی که به دیکتاتورهای شرور تبدیل شوند، جدی نمیگیریم!
- کشتار سرخ، در سرزمین طلای سیاه/ «قاتلان ماه گل»، روایتی تلخ از کشتار بومیان اوسیج در سالهای وحشت
- ترایبکا ۲۰۲۳ برگزیدگانش را شناخت/ گرامیداشت اولین کارگردانی دنیرو
- اعتصاب نویسندگان سریال دنیرو را تعطیل کرد
- صاحب فرزند شدن آل پاچینو در ۸۳ سالگی/ تفاوت سنی فرزندان رابرت دنیرو ۵۱ سال شد
- در کنفرانس مطبوعاتی کن؛ اسکورسیزی از آزادی بیان دفاع کرد/ دنیرو ترامپ را دیوانه خواند
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- زبان بهمثابه مقاومت؛ در یادِ بهرام بیضایی
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی





