تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۲:۱۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 185393

بعد از ۴۰ سال فیلمنامه‌ مجموعه‌ «کوچک جنگلی» به قلم ناصر تقوایی منتشر شد.

‌‎به گزارش سینماسینما، فیلمنامه‌ سه‌جلدی «کوچک جنگلی» به قلم ناصر تقوایی نویسنده، فیلمساز و عکاس پیشکسوت توسط نشر مس منتشر شده است.

ناشر در معرفی این کتاب نوشته است: «‎این کتاب فیلمنامه‌ای است که در سال‌های ۵۹ و ۶۰ به جهت تولید یک مجموعه تلویزیونی پانزده‌قسمتی توسط ناصر تقوایی پژوهش شده و به نگارش درآمده است؛  اما  پس از سه سال کوشش در مرحله‌ پیش‌تولید توقیف شد و هرگز به اجرا  نرسید.

مجوز کتاب سه‌جلدی «کوچک جنگلی» در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ از اداره‌ کتاب وزارت ارشاد صادر شده است و در اواخر شهریور ماه سال جاری منتشر و آماده‌ پخش بوده است؛ اما به دلیل شرایط تلخ جامعه پخش آن به تاخیر افتاد.

آماده‌سازی و نسخه‌خوانی کتاب بیش از چهار سال وقت برده و انتشار آن با مشکلاتِ دوران کووید ١٩ و کمبود کاغذ روبه‌رو شد و در نهایت به کوشش نشر مس به انجام رسید. ‌‎این کتاب هم‌اکنون در کتابفروشی‌های سراسر ایران در دسترس است و همچنین امکان خرید آنلاین در سایت شخصی ناصر تقوایی به آدرس WWW.NASSERTAGHVAI.COM  از هفته آینده میسر خواهد شد.

پیش‌تر نیز از ناصر تقوایی مجموعه داستان «تابستان همان سال» توسط نشر لوح در سال ۱۳۴۸  به چاپ رسیده بود که تاکنون چاپ مجدد آن به دلیل سانسور میسر نشده است.  همچنین فیلمنامه‌های «چای تلخ» و «کاغذ بی خط» در سال ١٣٨١ توسط نشر توفیق‌آفرین منتشر شد که به دلیل تخلف و طرح شکایت ناصر تقوایی به وزارت ارشاد، به درخواست این نویسنده پخش آن متوقف شد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها