
آتنه فقیه نصیری در فیلم سینمایی خانه ماهرخ به کارگردانی شهرام ابراهیمی نقشی متفاوت ایفا کرده است.
به گزارش سینماسینما، آتنه فقیه نصیری بازیگر شناختهشده سینما و تلویزیون که مدتی از این عرصه دور بود، با فیلم سینمایی خانه ماهرخ در نقشی متفاوت به سینما میآید.
خانه ماهرخ به کارگردانی شهرام ابراهیمی و تهیهکنندگی مشترک محمد محمدی و شهاب حسینی در میان ۶۲ فیلم بلند سینمایی است که حائز شرایط حضور در بخش سودای سیمرغ سی و نهمین جشنواره فیلم فجر هستند و مورد داوری خواهد گرفت.
در خلاصه داستان این فیلم اجتماعی آمده است: ماهرخ که مشغول بازی در اولین فیلمش است، وارد خانه میشود و توسط همسرش کیوان و دوستانِ مشترکشان، به مناسبت تولدش غافلگیر میشود. حجم برف شادی روی سر و هیکل ماهرخ بیش از حد است، کیوان به او نزدیک میشود و همین که برای روشن کردنِ شمعِ روی کیک فندک میزند، ماهرخ آتش میگیرد. کیوان به اتهام به آتش کشیدنِ ماهرخ، دادگاهی میشود و شبهات و سؤالات متعددی مطرح میشود. ظاهراً کیوان به دلیل حسادت یا مخالفتش با ماهرخ برای بازی در فیلم چنین بلایی را سرش آورده. همین حسادت یا شبهات، داستان را به مسائل اجتماعیِ پیرامون سینما سوق میدهد.
امیررضا دلاوری، الهام نامی، رضا نجفی، رحمان باقریان، مهری آل آقا، محمد قوام، مهدی بجستانی، علی عطایی هور، رضا نیلی، جمال فوادیان، مهرو تفرشی، رامین سامانی، اشکان دلاوری، شبیر شیرازی، میثم کزازی، سوده ازقندی، علی سیبی، عرفان حیدری، خشایار عاطفی، سرور امیری، رضا حیدری، محسن یوسفی، نسیم کیانی، فربد حیدری، بردیا ماهی صفت، علی میرعلمزاده، حبیب تاج میری، عباس نیسی، وحید حیدری، راشین عربزاده، هانیه بیدار، ملیکا اکبری، اهورا گرجی، حسین موسوی، حسین شیخی، حامد سجادی فر، علی غیاثی، آوا رسولی و آتنه فقیه نصیری، در این فیلم به ایفای نقش میپردازند.
اسامی عوامل این فیلم عبارتند از کارگردان: شهرام ابراهیمی، تهیهکنندگان: محمد محمدی- شهاب حسینی، مشاور کارگردان: شهاب حسینی، نویسنده: حسن عطارها – بر اساس طرحی از شهرام ابراهیمی، مشاور پروژه: محمد رستمی، مدیر فیلمبرداری: محمد نامدار، تدوین: ناصر فکور – آیدین پرهیزی، سرپرست گروه کارگردانی: پرنوش خواجهای، مدیر صدابرداری: مسعود شاهوردی، صداگذار: احمد افشار، آهنگساز: امین طاهری، طراح چهرهپردازی: دانیال شعاعی، طراح صحنه و لباس: سعید آهنگرانی، جانشین تهیه: شهرام ابراهیمی، مجری طرح: شبیر شیرازی- بانیپال سرکیزی، مدیر تولید: رضا حیدری، جلوههای رایانهای: محمد میر وهابی، مشاور رسانه: سمیرا افتخاری، طراح پوستر: محمد قوام، فیلمبردار: مهدی قاسمی، دستیار یک فیلمبردار: احسان نادری، دستیاران فیلمبردار: عباس نیسی – مهدی جمشیدی، مسئول دوربین: علیرضا کلیایی، تصحیح رنگ: پویا اشتهاردی – علیرضا مجیریدستیاران صدا: محمد توریوریان – شایان شاهوردی، مجری بانوان گریم: الهام جعفری، مجری آقایان گریم: مرتضی دلیر آقایی، دستیار گریم: سعید جمشیدی، دستیار صحنه: محمد حمیدی – سینا صابری – محمد ولیزاده، دستیار لباس: آرتا علوی – زهرا میرزاده، جانشین تولید: حسین جلالی، برنامهریز: پرنوش خواجهای، دستیار برنامهریز: وحید حیدری، منشی صحنه: سرور امیری، دستیار یک کارگردان: سینا ابراهیمی، دستیار دوم کارگردان: شبر جوانبخش شیرازی، طراح بدلکاری: علی میرعلم زاده، دستیاران بدلکار: احسان میرزایی- فریبرز باستانی- امیر آریایی مهر، عکاس: مهرسا چاووشی، فیلمبردار پشت صحنه: بردیا ماهی صفت، تدوین پشت صحنه: مرجان بختیاری، مدیر تدارکات: امیر نوروزی تفرشی، دستیار تدارکات: علی غیاثی، محمد کیان اسماعیلی، اهورا گرجی، رامین اسماعیلزاده، حمید نصرآبادی، سرمایهگذاران: بانیپال سرکیزی، رضا شیرازی، شبیر شیرازی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- از «رها» تا «پُتک»؛ همکاری جدید شهاب حسینی و حسام فرهمند
- اکران «مست عشق» در ۱۰ کشور اروپایی
- با حضور شهاب حسینی؛ پیش تولید «دومان» به پایان رسید
- صدور پروانه نمایش برای فیلمهای شهاب حسینی و حسین میرزامحمدی
- «اسپات لایت» با «آبان» میآید
- انصراف شهاب حسینی از انتخابات خانه تئاتر/ هیات مدیره جدید انتخاب شد
- درباره «رها»/ تاراج
- واکنش شهاب حسینی به جوایز جشنواره فجر؛ میلی بودن جشنواره به یقین همگان رسیده است
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- بیست و سومین جشن حافظ برگزیدگانش را شناخت/ تقدیر از یک عمر فعالیت هنری مرتضی عقیلی
- چهاردهمین حضور بینالمللی «آخرین حرکت»؛ فیلم شهاب حسینی در بخش اصلی فستیوال بزرگ سالرنو ایتالیا
- جایزه جشنواره اسپانیایی به «آخرین حرکتِ» شهاب حسینی
- توضیح شهاب حسینی درباره صحبتهایش در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران
- شهاب حسینی به فیلم هالیوودی علی عطشانی پیوست
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
آخرین ها
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد
- فوت بازیگر شناختهشده نقشهای منفی در سینمای آمریکا





