مونا زندی حقیقی از دهم آبان ماه فیلم سینمایی «زنگاری» که با نام اولیه «باران تابستان» پروانه ساخت گرفته است را کلید زد و فیلمبرداری این فیلم همچنان در آمل ادامه دارد.
به گزارش سینماسینما، فیلمنامه «زنگاری» که در حاضر مراحل قانونی برای تغییر نام را در دست اقدام دارد، توسط حمیدرضا بابابیگی به نگارش درآمده است. این دومین اثر حمیدرضا بابابیگی است که بعد از فیلم «شنل» توسط علیرضا شجاعنوری تهیه شده است.
فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعیدآقاخانی بازیگران اصلی این فیلم هستند. مهدی حسینینیا، رویا جاویدنیا، ندا جبرائیلی و مریم شیرازی ایفای دیگر نقشها را برعهده دارند. تاکنون به جز ندا جبرائیلی و مریم شیرازی، تمام بازیگران مقابل دوربین فرهاد صبا که پس از نه سال برای فیلمبرداری فیلم جدید مونا زندی به ایران آمده است، رفتهاند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «شکو که همراه همسر دومش رضا زندگی میکند، تصمیم میگیرد که همسر سابقش، فریدون، را که فرزندانش او را بهدلیل کهولت سن به خانه سالمندان سپردهاند، به منزل خودش ببرد…»
تدوین این فیلم بهصورت همزمان با فیلمبرداری، توسط بهرام دهقانی در حال انجام است تا «زنگاری» برای حضور در جشنواره سیوششم فیلم فجر آماده نمایش شود.
عوامل فیلم عبارتند از: تهیهکننده: علیرضا شجاعنوری، نویسنده: حمیدرضا بابابیگی، کارگردان: مونا زندی حقیقی، مدیر فیلمبرداری: فرهاد صبا، مجری طرح: سینا سعیدیان، مدیر تولید: امیر اسکندری، طراح صحنه و لباس: علی عابدینی، مدیر صدابرداری: مهدی صالح کرمانی، طراح چهرهپردازی: مهرداد میرکیانی، برنامهریز و دستیار اول کارگردان: پریسا گرگین، عکاس: حبیب مجیدی، فیلمبردار پشتصحنه: روشن افطسی، مدیر تدارکات: علیحسین قاسمی، روابطعمومی: سعیده اللهدادی
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حادثه ناشی از کورس شبانه دو اتومیبل در خیابانهای تهران برای سریال بهنام بهزادی
- سعید آقاخانی و مهدی حسینینیا مقابل دوربین بهنام بهزادی میروند
- تصویر منوچهر شاهسواری و بهرام دهقانی، ۲۹ سال پیش
- انتشار اولین تصویر سعید آقاخانی و آناهیتا افشار در «خاتی»
- چشیدن طعم نابرابری/ نگاهی به فیلم «عامهپسند»
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- «عامه پسند» اکران آنلاین میشود
- یک رکورد دیگر برای «تمساح خونی»؛ ۱۱.۵میلیارد فروش در ۷ روز
- «تمساح خونی» در سینماها/ رونمایی از پوستر فیلم جواد عزتی
- «تهران سیمین»؛ داستانِ تهرانی که فاطمه معتمدآریا تجربه کرده است!
- تیرهتر از شب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- تلویزیونی که مهرهسوزی میداند
- اظهارات معتمدآریا درباره اهانتهای بیسابقه به سینماگران و مشکل مالیاتی
- بهرام دهقانی در جشنواره «سایه» تجلیل شد/ دهقانی: ما به «سینما» اعتبار نمیدهیم
- در دیار خود غریب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





