همزمان با روز ملی سینما، رکورد مخاطبان سالنهای سینمایی با استقبال ۱۷۲ هزار مخاطب شکسته شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، روز سهشنبه به عنوان روز پرمخاطب سال ۱۴۰۱ در سینما رقم خورد. حضور چشمگیر مخاطبان در سالنهای سینما برای مسئولان و صاحبان فیلم غافلگیرکننده بوده و نشان از اهمیت و جایگاه ویژه سینما در نزد مردم بهعنوان یک رسانهای فرهنگی و خانواده محور دارد.
سینماهای کشور با جذب ۱۷۲,۰۷۴ تماشاگر به فروش ۳۳,۱۴۰,۹۱۰,۰۰۰ ریال دست یافتند و با این حساب سه شنبه با رشد ۱۷ درصدی تماشاگران نسبت به هفته گذشته پرمخاطبترین روز سال ۱۴۰۱معرفی شد.
این درحالیست که سهشنبه گذشته با استقبال ۱۴۲,۳۵۰ تماشاگر فروش سینماها به ۲۸,۱۷۴,۰۹۵,۰۰۰ ریال رسیده است.
همچنین بسیاری از سینماها سه شنبه ۲۲ شهریور پرمخاطبترین روز خود در سال را سپری کردند. فیلمهای «پسردلفینی»، «ابلق»، «انفرادی»، «دوزیست»، «تی تی»، «علف زار»، «بانک زده ها»، «شین» به ترتیب پرمخاطبترین و پرفروشترین فیلمهای روز گذشته بودهاند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک انیمیشن در صدر فروش فیلمها/ اکران دو فیلم جدید آغاز شد
- رقابت کمدیها با یک انیمیشن در سینماها/ هزار و ۱۹۲ میلیارد سهم گیشه فروش فیلم از ابتدای سال ۱۴۰۴
- سینمای ایران در آیینه روز ملی؛ مرگ مولف، مهاجرت ستارهها
- یادداشت شیرین ملک مطیعی بر جشن روز سینما؛ دیر آمدی ای نگار سرمست
- یادداشتی به مناسبت روز ملی سینما/ سینما با طعم مارتادلا
- سینماها در روز ملی سینما چقدر فروختند؟
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- نه! امسال هم، «روز ملی سینما» روزی نیست که باید باشد!
- «آروارهها»ی اسپیلبرگ در میان صدرنشینهای گیشه
- نهمین جلسه شورای صنفی نمایش برگزار شد؛ نیمبها شدن بلیت روز ملی سینما/ سه فیلم در راه سینماها
- فروش گیشه سینماها در مرداد ماه به ۹۳۰ میلیارد رسید
- پایان اکران فیلمهای نوروزی/ فیلمهای کمدی دوباره به صدر فروش گیشه رسیدند
- سه فیلم جدید در گیشه/ فروش ۲۵ میلیاردی سینماها در هفته گذشته
- جدیدترین آمار فروش فیلمها؛ ۶.۸ میلیارد، سهم گیشه در سه روز گذشته
- بلیت سینماها نیم بها شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





