تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۰۴ - ۱۲:۲۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 63940

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با کسب رای اعتماد از سوی مجلس شورای اسلامی در اولین گام باید مدیران زیرمجموعه خود را تعیین کند به نظر می‌رسد در جریان تعیین مدیران٬ تغییرات در رئوس معاونت‌‌های این وزارتخانه رخ دهد.

 

به گزارش سینماسینما٬ با حضور سیدعباس صالحی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان وزیر باید منتظر ترکیب جدید معاونان این وزارتخانه بود. در ادامه نگاهی به گمانه‌هایی که در روزهای اندک باقی‌مانده تا اعلام تغییرات مطرح می‌شود٬ صورت می‌گیرد.

معاونت فرهنگی

سیدعباس صالحی در دولت یازدهم به عنوان معاون فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشغول به کار بود. برهمین اساس به واسطه جدا شدن او از معاونت فرهنگی و حضورش در مقام وزیر٬ نخستین معاونتی که قطعا تغییر را پیش رو خواهد داشت٬ معاونت فرهنگی است. صالحی در گام نخست بعد از گذشت ساعاتی از کسب رای اعتماد در مجلس٬ محمد سلگی را به عنوان سرپرست این معاونت تعیین کرد. سلگی در سمت مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتاب‌خوانی این وزارتخانه مشغول به کار بود و براساس شنیده‌ها بعید به نظر می‌رسد سرپرستی او به حضورش در جایگاه معاون در معاونت فرهنگی منجر شود.

یکی از نزدیک‌ترین گزینه‌ها که این روزها صحبت حضورش در معاونت فرهنگی مطرح می‌شود٬ حجت‌الاسلام محمدرضا زائری است.

معاونت هنری

یکی از پرحاشیه‌ترین بخش‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم معاونت هنری بود. با وجود آنکه در سال ۱۳۹۲ در روزهای نخست اعلام نام علی مرادخانی به عنوان معاون هنری وزیر ارشاد بسیاری این انتخاب را بسیار مناسب ارزیابی کردند٬ اما به مرور روشن شد یکی از پرحاشیه‌ترین بخش‌ها در وزارت ارشاد مربوط به معاونتی است که مرادخانی در راس آن قرار دارد. تغییر در ریاست مرکز هنرهای نمایشی و برخی اعتراض‌ها که اهالی تئاتر به شیوه مدیریت این عرصه داشتند٬ یا لغو کنسرت‌ها و گاه مشکلاتی که برای برخی از نمایش‌های روی صحنه رخ داد مرادخانی و مجموعه تحت مدیریتش را در دل حوادث نگه داشت.

حالا شنیده می‌شود این معاونت که مسئولیت مدیریت بخش‌هایی چون تئاتر٬ هنرهای تجسمی و موسیقی را برعهده دارد٬ به احتمالی به دست حجت‌الله ایوبی سپرده خواهد شد. ایوبی همان معاون وزیری است که اسفندماه سال ۱۳۹۵ از سازمان سینمایی کوچ کرد تا مسئولیت این معاونت به محمدمهدی حیدریان سپرده شود.

گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد٬ ایوبی با سابقه حضور در بخش فرهنگی سفارت ایران در فرانسه٬ مسئولیتی که در سازمان اکو برعهده داشت و بعد مدیریت سینما٬ شاید این بار پشت میز معاونت هنری بنشیند.

سازمان سینمایی و معاونت مطبوعاتی

به نظر می‌رسد تغییری در انتظار سازمانه سینمایی و معاونت مطبوعاتی نباشد. به این ترتیب که دکتر حسین انتظامی که در چهار سال دولت یازدهم مسئولیت معاونت مطبوعاتی را برعهده داشت٬ در دولت دوازدهم هم در همین سمت کار خود را دنبال کند. محمدمهدی حیدریان هم که اسفندماه سال ۱۳۹۵ بعد از ۱۱ سال دوری از مدیریت سینما به سازمان سینمایی بازگشته بود٬ دوباره مسئولیت این بخش را برعهده خواهد داشت.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها