فرید سجادی حسینی که امسال با دو فیلم «ایتالیا ایتالیا» و «آذر» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد درباره ویژگی های این دو اثر سینمایی صحبت کرد.
به گزارش سینماسینما، فرید سجادی حسینی کارگردان، بازیگر و دستیار کارگردان سینمای ایران که سالهاست در این عرصه فعالیت می کند امسال با دو فیلم در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
او درباره بازی در فیلم «ایتالیا ایتالیا» به کارگردانی کاوه صباغزاده گفت: کاوه صباغ زاده حدود ۲ سال قبل به من پیغام داده بود که قرار است فیلمی بسازد و برای من نقشی کنار گذاشته است. من هم بدون خواندن فیلمنامه به دلیل شناخت و اعتماد کاملی که به او داشتم پذیرفتم که در فیلمش بازی کنم.
سجادی حسینی ادامه داد: بعد از بازی در فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی و بعد از بازگشتم از جشنواره فیلم کن، بازی در این فیلمم را شروع کردم البته قبل از آن فیلمنامه را خواندم و مطمئن شدم که اعتمادی که به کاوه صباغ زاده کرده بودم درست بوده است.
او در پاسخ به این پرسش که ترجیح می دهد بازیگری را دنبال کند یا کارگردانی و دستیاری کارگردانی را تجربه کند، توضیح داد: این را نمی دانم که چطور دست سرنوشت رقم خورده و در این سن و سال من را بازیگر کرده است. البته من قبلا هم تجربه هایی به عنوان بازیگر داشتم اما بعد از حضور در فیلم اصغر فرهادی بین مردم بیشتر شناخته شدم اما برایم فرقی نمی کند که در کدام حوزه فعال باشم چون متر و معیارم در بازیگری و فعالیت در حوزه های دیگری سینما «انسان» است. در واقع همه ما روی پدیده ای بنام «انسان» و خصلت ها و خصوصیات او کار می کنیم. وقتی کارگردانی می کنیم و شخصیتی را بازآفرینی می کنیم همانقدر لذت می بریم که در حیطه بازیگری فعال هستیم. در حقیقت معتقدم پدیده ای که توجه هنرمندان سینما و تئاتر و حتی نقاشان و نویسندگان را به خود جلب می کند، انسان است و ویژگی های انسان است که باعث می شود آنها مساله و موضوعی را برای کار کردن انتخاب کند.
سجادی حسینی درباره نقشی که در این فیلم سینمایی برعهده دارد، بیان کرد: در این فیلم من نقش پدر حامد کمیلی را بازی می کنم که این نقش را بسیار دوست دارم چون این پدر مانند پدرهای کلیشه ای نبود که در برخی از فیلم ها و سریالها می بینیم و بسیار خوب به او و شخصیتش پرداخته شده بود. من نقش را بسیار پسندیدم و درگیر آن شدم و با کمک کاوه توانستیم ویژگی های شخصیت را پررنگ کنیم و فکر می کنم شخصیت خوبی از کار درآمده باشد.
بازیگر فیلم «مدرسه پیرمردها» درباره ویژگی های فیلم نیز بیان کرد: معتقدم فیلم «ایتالیا ایتالیا» اثری متفاوت است و من این متفاوت بودن و نوع نگاه کارگردان را بسیار دوست داشتم و امید زیادی نیز به جذب مخاطب در اکران عمومی دارم.
او که امسال در فیلم «آذر» به کارگردانی محمد حمزه ای نیز ایفای نقش کرده است در این باره یادآور شد: در فیلم «آذر» نقش مردی را بازی می کنم که برای پسرش اتفاقی می افتد. هومن سیدی نقش پسرم را ایفا می کند و حمیدرضا آذرنگ نیز نقش برادرزاده ام را در این فیلم برعهده دارد.
وی در جواب به این سئوال که آیا ممکن است امسال کاندید دریافت سیمرغ بلورین بازیگر نقش مکمل مرد شود، گفت: فکر نمی کنم این اتفاق بیفتد البته من زمانی می توانم نظر دهم که فیلمهای دیگر را نیز دیده باشم اما می بینم که بازیگرهایی بهتر از من در فیلم های مختلف بازی کرده اند اما من فرصت دیدن فیلم ها را ندارم بنابراین حق قضاوت کردن ندارم.
سجادی حسینی در پایان صحبت هایش درباره حضورش در تئاتر بیان کرد: در حال حاضر مشغول تمرین نمایش «ترن» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ هستم که نقش بسیار خوبی در این نمایش دارم. در این کار نقش معماری را ایفا می کنم که قرار است بنایی را احداث کند. این نمایشنامه بسیار خوب نوشته شده و نسبت به اجرای قبلی که داشته است بازنویسی شده و این تغییرات باعث بهتر شدن کار شده است.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- اکران فیلمی با بازی محسن تنابنده از هفته آینده
- مسترکلاس اصغر فرهادی در موزه ملی سینمای ایتالیا
- واکنش تند سینماگران به توئیت توهینآمیز علیاکبر رائفیپور
- «مستوران» روی میز تدوین حسن حسندوست / ادامه تصویربرداری در شهرک نور
- پروانه نمایش «روزی روزگاری آبادان» صادر شد
- مرجان اشرفیزاده در گفتوگو با سینماسینما/ قصه فیلم «آبجی» از یک نگرانی و ترس در من شروع شد
- مسعود آبپرور کارگردان ادامه «مستوران» شد
- رویا میرعلمی جدیدترین بازیگر «مستوران» شد + عکس
- نازنین فراهانی بازیگر سریال «مستوران» شد
- برترینهای سینمای ایران در صد سال اخیر به انتخاب نویسندگان سینماسینما/ بخش دوم
- نوذر آزادی درگذشت
- حمیدرضا آذرنگ بازیگر «مستوران» شد
- حضور «پاتوقیها» در ۲ جشنواره آمریکایی
- مدح زندگی، عشق و خانواده/ نگاهی به فیلم «روزی روزگاری آبادان»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





