سینماسینما، علی پاکزاد – محسن چگینی، تهیه کننده فیلم «خوب، بد، جلف» با اشاره به اکران موفقیت آمیز این فیلم و نمایش آن در خارج از کشور و بر لزوم تامین شرایط بهتر برای نمایش فیلم های سینمایی در ایران تاکید کرد.
به گزارش سینماسینما، محسن چگینی بعد از سالها فعالیت در تهیه آثار کمدی تلویزیونی در تهیه و تولید اولین اثر سینمایی پیمان قاسم خانی مشارکت کرد. حاصل این همکاری دوباره، فیلمی است که با استقبال فراوان تماشاگران سینما روبرو شده است. چگینی به نکاتی درباره وضعیت نمایش فیلم «خوب، بد، جلف»، سالن های سینمای ایران، تماشاگران، آمار فروش و رقابت فیلم ها اشاره کرده است.
محسن چگینی تهیه کننده فیلم «خوب، بد، جلف» درباره همکاری با پیمان قاسم خانی گفت: «سابقه کاری من با پیمان قاسم خانی به سال های دور بر می گردد. اکثرا همکاری ما در تلویزیون و همه کارهایی که تا این زمان داشتیم در ژانر کمدی و طنز بوده است. این اولین همکاری ما برای ساخت یک فیلم سینمایی بود. به غیر از رفاقت وهمکارى ما با هم شریک هم هستیم.»
او همچنین درباره اکران نوروزی این فیلم گفت: «نمی توان از قبل گفت که فیلمی در گیشه موفق خواهد بود یا نه. بعد از اقبالی که فیلم در جشنواره فیلم فجر از نگاه مردم داشت این امید به وجود آمد که در اکران عمومی هم موفق خواهد بود و به هر حال فروش خوبی در نوروز داشتیم.»
چگینی درباره رقابت «خوب، بد، جلف» با فیلم های دیگری که در نوروز اکران شده اند، گفت: «در هر صورت رقابت همیشه وجود دارد. هر سال چند فیلم در نوروز اکران می شوند و همه آنها به دنبال گیشه بهتر هستند اما مردم هستند که تشخیص می دهند چه فیلمی از جذابیت بیشتری برخوردار است. البته تبلیغات در فروش فیلم ها بسیار تاثیرگذار است. تبلیغات در رسانه های تلویزیون و فضای شهری خیلی گران است. سال گذشته اکران بهترى داشتیم چون اطلاع رسانى و تبلیغات در ماهواره پررنگ بود. سینما نیازمند یک شبکه اطلاع رسانى بزرگ است که البته وجود ندارد فیلمها به راحتى می آیند و می روند. ۹۰ درصد آنها با ضرر و زیان به اکرانشان پایان می دهند شاید به جرات باید گفت ۹۰ درصد فروش فیلم ها در تهران و شهرستان ها مدیون ۱۵ پردیس سینمایى است و همه فیلم ها باید بر سر سانس گرفتن از این سینماها بجنگند. تنها راه نجات سینما ساخت پردیس هاى سینمایى در سراسر ایران است.»
او ادامه داد: «اشتباه بزرگ مسئولان و دست اندرکاران سینما این است که میزان فروش ریالى فیلم را ملاک پرفروش بودن فیلمها می دانند درصورتى که به نظر من تعداد نفراتى که فیلم را می یبنند باید ملاک باشد و ما هر سال تلاش کنیم که تعداد سینماروها را زیاد تر از سال قبل کنیم و به آمار فروش که هرسال قیمت آن از سال قبل بیشتر می شود دل خوش نکنیم.»
تهیه کننده فیلم «خوب، بد، جلف » درباره تعداد سالن هایی که برای نمایش این فیلم در نظر گرفته شده، گفت: «تعداد سالن ها برای نمایش فیلم ما قابل توجه بود.»
چگینی درباره موفقیت اکران «خوب، بد، جلف» و نمایش آن در خارج از کشور گفت: «این فیلم در کشورهای کانادا، آمریکا، انگلیس، استرالیا و کشورهاى اروپایى نمایش خواهد داشت.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پلتفرم پخش توضیح داد؛ چرا سریال پیمان قاسمخانی حذف شد؟
- ما اشتباهی شدیم!
- آغاز پخش سریال «خوب، بد، جلف: رادیو اکتیو» از جمعه
- ادامه تصویربرداری سریال «خوب، بد، جلف؛ رادیو اکتیو» در قشم + عکس
- توضیحات تهیهکننده «خوب بد جلف ۲» درباره اکران این فیلم/ اکران، پرریسک است
- خوب، بد، جلف ۲ به صورت آنلاین اکران میشود؟
- «تیغ و ابریشم»/ نگاهی به قسمتهای آغازین سریال «هیولا»؛ عطر و بوی یک سریال اثرگذار به مشام میرسد!
- «خوب بد جلف ۲» مجوز ساخت گرفت
- برادران قاسمخانی با مهران مدیری آشتی کردند؟
- ناگفتههایی که پیمان قاسمخانی مطرح کرد: خیلی از شوخیها در «پاورچین» سمبلیک بود
- احتمال ساخته شدن قسمت دوم «خوب، بد، جلف» و زمان عرضه اش در نمایش خانگی
- نگاهی به فیلم خوب بد جلف/نبوغ هدر رفته
- سه فیلم پیشنهادی برای نوروز/در جست و جوی تنوع ژانر
- نمایش «خوب، بد، جلف» همزمان با ایران در کانادا
- دلتنگی حمید فرخ نژاد برای یک کارگردان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





