
سید رضامیرکریمی کارگردان فیلم قصر شیرین گفت وگوی مفصلی با نشریه اندیشه پویا کرده ودر بخشهایی از آن حرفهای جالبی زده است .
به گزارش سینماسینما ،بخشهای مهم این مصاحبه به شرح زیر است :
+فرانچسکو رزی گفت خودم در سن وسال تو ، فیلمی به خوبی کودک وسرباز نساخته بودم
+خود کیارستمی این اعتقاد را نداشت که سینمای من شبیه به سینمای اوست/من تاثیر کیارستمی بر خودم را می پذیرم اما هرگز جلوی بازیگوشی و تجربه گرایی خود را نگرفتم
+در زمان فیلم زیر نورماه ، مهاجرانی می گفت :زمانی که روزنامه را باز می کنی علی لاریجانی در نیم تای بالای صفحه در همدلی با فیلم مطلب نوشته و حجاریان در نیم تای پایین!
+منوچهر محمدی ساخت مارمولک را اول به من پیشنهاد داد
+اگر زیر نور ماه با مشکل توقیف مواجه نشد یک دلیلش این بود که من آشنایی نزدیکی با زندگی طلبگی داشتم
+سید حسن فیلم زیر نورماه ، یک شک مقدس داشت
+بعد از فیلم زیر نورماه ، یکی دو نفر از علمای بزرگ حوزه ، پیام تقدیر آمیز فرستادند
+وقتی از جشنواره فیلم کن به من پیغام دادند که اگر پایان فیلم را برداری آن را در بخش مسابقه می گذاریم بهم برخورد دیدم اگر این کار را بکنم با خودم صادق نیستم
+اینجا چراغی روشن است اگر چند سال دیرتر ساخته می شد حرفش بهتر فهمیده می شد
+به خاطر شکست اینجا چراغی روشن است تصمیم گرفتم به خاطر برقراری ارتباط به مخاطب به سمت الگوهای کلاسیک بروم
+ساخت خیلی دور خیلی نزدیک رقابت با خودم بود /برای اولین بار دراین فیلم فیلمنامه را جدی گرفتم
+با اینکه خیلی دور خیلی نزدیک را خیلی دوست دارم ولی بعدها به این نتیجه رسیدم که فرمولی که در خیلی دور خیلی نزدیک استفاده کرده ام فرمول نو وبدیعی نیست به همین خاطر دیگر هیچ وقت درگیر آن ساختار نشدم
+عباس کیارستمی وقتی فیلمنامه فیلم” به همین سادگی” را خواند من و شادمهر راستین را به یک رستوران چینی در زعفرانیه دعوت کرد و بهم گفت این فیلمنامه را نساز . کیارستمی می گفت این فیلمنامه اصلا قصه ای ندارد …من خودم ولی فقیه ساختن فیلم بدون قصه هستم ولی این فیلمنامه خالی خالی هست وهیچی ندارد
بعد که فیلم تمام شد دوبار فیلم را دید و خیلی هم دوست داشت.
+یه حبه قند ، یک پاسخ و یا یک عکس العمل ناخود آگاه به بحران سال ۸۸ است .من در یک حبه قند ، دغدغه از هم پاشیده شدن یکپارچگی ملی را دارم
+در غرب از فیلم امروز استقبال خوبی شد و در جشنواره تورنتو از محبوب ترین فیلمهای تماشاگران شد ..آنها شیفته یونس فیلم امروز شده بودند
+جذابیت دیگر شخصیت جلال فیلم قصر شیرین برای من این بود که یک شخصیت مونالیزایی بود …تو نمی توانستی ور خوب وبدش را راحت از هم تفکیک کنی
+در شخصیت جلال ، به یک میزان راه رستگاری و سقوط فراهم است
+حامد بهداد وقتی فیلمنامه قصر شیرین را خواند به من گفت وسترنه دیگه؟
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «نگهبان شب» در جشنواره تفلیس
- سید رضا میرکریمی: حکمرانان سنسورهای حقیقتیاب هنرمند را جدی بگیرند
- فیلمساز کاشتنی نیست، نسل انقلابی هم ساختنی نیست/ گفت و گوی جیرانی با میرکریمی درباره فیلم «نگهبان شب»
- نگاهی به کارنامه سینمایی رضا میرکریمی به بهانه اکران فیلم نگهبان شب
- یاد عباس کیارستمی افتادم که میگفت خدا کند میرکریمی، همان سیدرضای کودک و سرباز بماند
- پوستر «نگهبان شب» رونمایی شد
- چهار فیلم جدید در راه اکران/ «نگهبان شب» رضا میرکریمی روی پرده میرود
- ساخته رضا میرکریمی راهی تلویزیون میشود
- انتقاد میرکریمی از نامهربانی با مهرجویی
- خداحافظی سید رضا میرکریمی با جشنواره فیلم فجر/سیمرغ آخر
- در نشست رسانهای «نگهبان شب» مطرح شد؛ اهل اظهار نظر صریح نیستم
- انتشار نسخه ویژه نابینایان «به همین سادگی» با صدای مهراوه شریفینیا + تیزر
- عکس زیر خاکی که میرکریمی به بهانه احوالپرسی از مهران رجبی منتشر کرد
- «قصر شیرین» و دو نامزدی در جوایز فیلم آسیایی
- بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران از نگاه نویسندگان سینماسینما (۹)/ مینو خانی، ندا قوسی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





