سینماسینما، تبسم کشاورز: گلاره عباسی، بازیگر فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار، در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر امسال حضور داشت.
او در این فیلم سینمایی با بازیگران دیگری چون الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، بهرام رادان، مهران احمدی و گیتی معینی همبازی شد. «ابلق» ماجرای زندگی زنی که در حاشیه شهری بزرگ با همسر و فرزندش زندگی میکند، را روایت میکند.
عباسی در سه فیلم دیگر، اشیا از آنچه در آینه میبینید به شما نزدیکترند، نفس و شیار ۱۴۳ از نرگس آبیار ایفای نقش کرده است.
ابلق سهشنبه ۱۴ بهمن در برج میلاد با حضور اصحاب رسانه و عوامل فیلم اکران شد.
با گلاره عباسی، بازیگر سینما و تلویزیون درباره فیلم گفتوگوی کوتاهی داشتیم که در ادامه میخوانید:
نقشهای متفاوتی را از شما در ژانرهای مختلف میبینیم. ابلق قطعا در کارنامه شما یک ویژگی خاص را به لحاظ نوع بیان، پوشش و بحث فیزیکی دارد. لطفا در این مورد و حس خودتان به آن بگویید؟
برای من دردناکترین بخش بازیگری تکرار، رکود و کلیشهای شدن است. از فیزیک، کاراکتر و نقشهای متفاوت استقبال میکنم. جذابیت بازیگری برای من تجربهی تفاوتهاست.
کار با نرگس آبیار به عنوان یک کارگردان زن در فیلمی مربوط به مسائل زنان چگونه بود؟ نگاه خانم آبیار به مسالهای که در فیلم مطرح کردند چقدر با ذهنیت و تفکرات شما همخوانی داشت؟
نرگس آبیار قصهگوی بینظیری است. نگاه ظریف، زنانه و مهمتر از همه شناخت درستی از روابط انسانی دارد.
ابلق آینه و روایت جامعه امروز ماست اما قضاوتی نمیکند. برای همین همخوانی معنی پیدا نمیکند. ما در ابلق شهربازی، برجها، موشها، آینهها و بخشی از فضای عجیب یک شهر غریب را به تصویر کشیدیم.
شما زیرپوست شهر چقدر این نوع زندگیها را دیدید، ایفای این نقش چقدر روی شما تاثیر گذاشته، و از نگاه شما ابلق چقدر نزدیک به بافت تهی دست و عوام جامعه ما بود؟
همه ما صبح که روز را شروع میکنیم نظارهگر این آدمها در زندگی روزمره، در فضای مجازی و در شهرمان هستیم.
بستگی به این دارد که ما بخواهیم ببینیم یا نه. ابلق آینهی جامعه در یک ناکجا آباد است. در نگاه اول بله مربوط به بخشی از اطراف و دور از مرکز شهر است اما ما جغرافیای خاصی برایش تعریف نمیکنیم. این آدمها همه جای شهر هستند.
شما در سه فیلم دیگر خانم آبیار با ایشان همکاری داشتید، این چهارمین کار مشترک شما محسوب میشود. کمی از تفاوت این نقش با کارهای قبلیتان بگویید؟ ویژگیهای مثبت و منفی تکرار همکاری با یک کارگردان برای یک بازیگر چه می تواند باشد؟
من و خانم آبیار تجربیات خیلی خوبی با هم داشتیم و خوشبختانه تعامل خوبی بین ماست.
من علاقه خاصی به قصه و داستان دارم و این گفتوگوی درباره فیلمنامه، کاراکتر و قصه همیشه برایم جذاب بوده است.
کمی از همکاری با دیگر بازیگران فیلم بگویید.
کار کردن با آدمهای حرفهای و دغدغهمند همیشه برایم جذاب بوده است. کسانی که سینما برایشان ارزش دارد و این فقط مربوط به بازیگران نیست، کل گروه ابلق از گریم، تصویر، لباس، تدوین، صداگذاری… همهی ما در دیده شدن کار دیگری نقش داشتیم.
در کل گروه بازیگران چه آنهایی که نقشهای بلند داشتند چه کوتاه همگی درخشان ایفای نقش کردند.
تا به اینجا از بازخوردهای فیلم و نقش خودتان راضی بودهاید؟
بازی درنقشهای مکمل بسیار دشوار است چرا که فرصت کوتاهی برای تاثیرگذاری و باور پذیری روی مخاطبان دارید. در ابلق از همه مهمتر برایم این بود که تلاشم در کار دیده شود تلاش برای باورپذیری نقشی که به واسطه لحن و فیزیکش تلاشی مضاعف میخواست.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- خانواده قاتل از «بیبدن» شکایت میکنند؟
- دوربین فرانسوی در جشنواره مستند کانادا
- نسخه ویژه نابینایان «گناه فرشته» منتشر میشود
- نسخه ویژه نابینایان «درخت زندگی» منتشر میشود
- نرگس آبیار کارگردان «بامداد خمار» شد
- «پدران» از ۱۸ بهمن اکران میشود
- در نمایش و تحلیل «دوربین فرانسوی» مطرح شد؛ کثیریان: یک مستند «راشومون»وار/ ضرابینسب: فیلمی بازیگوش و سرخوشانه
- انتشار نسخه ویژه نابینایان «شیر شاه» با صدای باران کوثری
- دیپلم افتخار جشنواره کلمبیایی برای مستند گلاره عباسی
- «بازنمایش قصه ترانههای ماندگار» با حضور بازیگران جدید در تالار وحدت/ آغاز بلیتفروشی از امروز + تیزر
- نسخه ویژه نابینایان سریال «حیثیت گمشده» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- در آستانه چهار ساله شدن سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «دکتر ژیواگو» با صدای بهرام رادان
- راهیابی مستند «هما» به جشنواره ملبورن
- طریقهی ابلق شدن/ نگاهی به فیلم «ابلق»
- «ابلق» اکران آنلاین میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- شمشیرها برق میزنند/ نگاهی به فیلم «شوگان»
آخرین ها
- خانواده قاتل از «بیبدن» شکایت میکنند؟
- فوت کارگردان فرانسوی برنده نخل طلا و سزار/ لوران کانته درگذشت
- نسخهی آزادیِ لانتیموس/ نگاهی به فیلم «بیچارگان»
- نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
- حضور همراه اول در بزرگترین نمایشگاه فناوری ترکیه
- معرفی همراه اول بهعنوان کارفرمای برتر سلامتمحور
- «در سایه سرو» از جشنواره ایتالیایی جایزه گرفت
- فیلم ایرانی نامزد قدیمیترین جایزه سینمایی اروپا شد
- کیوسکهای دیجیتال نخستین اپراتور سلامت کشور رونمایی و نصب شد
- تحلیل رسانههای فرانسوی از حضور فیلم رسولاف در بخش مسابقه کن/ یک انتخاب سیاسی
- فیلمهای «رکوردزن» و زنگ خطر برای آینده این سینمای محترم!
- «هواخوری» روی صحنه میرود
- تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
- سینماسینما/ گفتوگو با کن لوچ درباره «بلوط پیر» و دیگر چیزها/ امید، فعالیتی سیاسی است
- نسخه ویژه نابینایان «همسر» با صدای مسعود فروتن منتشر میشود
- نمایش «شیرین» کیارستمی در جادوی سینما بنیاد حریری
- آغاز ثبتنام دهمین دوره کارآموزی همراه اول
- تتلو در دادگاه: عذرخواهی میکنم
- مستانه مهاجر داور جشنواره الجزایر شد
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
- «آقای قاضی» به شبکه دو میآید
- واکنشها به گفتگوی عضو هیئت مدیره نماوا/ شورای صیانت خانه سینمای ایران بررسی میکند
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- بستههای همراه اول ویژه حج ۱۴۰۳ اعلام شد
- چرا «سرزمین مادری» فعلا متوقف است؟
- اکران «همسایه شما، زهره» در هنر و تجربه/ پوستر فیلم رونمایی شد
- کمال تبریزی به دبیری جشنواره فیلم اقوام ایرانی نرسید
- معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسکخونه»
- «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه از جشنواره دهلی نو شد
- کیلین مورفی، بهترین بازیگر مرد آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند/ پیروزی «اوپنهایمر» کامل شد