فیلم بلغارستانی «پدر» ساخته «کریستینا گروزوا» و «پیتر والچانف» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از جشنواره فیلم کارلووی واری در کشور جمهوری چک شد.
به گزارش سینماسینما، در مراسم اختتامیه پنجاه و چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم کارلووی واری در نهایت فیلم «پدر» در رقابت با ۱۲ فیلم بخش رقابتی جایزه گوی بلورین بهترین فیلم جشنواره را نصیب سینمای بلغارستان کرد.
این فیلم درباره پدری است که در سوگ و اندوه همسرش است که پس از سالها زندگی حالا او را از دست داده است.
همچنین جایزه ویژه هیأت داوران جشنواره فیلم کارلووی واری نیز به «ژان اوله گرستر» کارگردان آلمانی برای فیلم «لارا» رسید که روایتگر داستان مادری است که در مراسم تکنوازی پیانوی فرزندش حضور مییابد اما در آنجا با اتفاقات شگفتانگیزی رو به رو میشود. «کورینا هارفوش» بازیگر نقش مادر در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره کارلووی واری نام گرفت.
«تیم میلانتس» سینماگر بلژیکی نیز برای ساخت فیلم کمدی-تراژدی «پاتریک» برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره شد و هیئت داوران نیز از فیلم «باکره آگوست» ساخته «جوناس تروئبا» از اسپانیا نیز به صورت ویژه تقدیر کردند.
«خواهر ناتنی» ساخته: «دامین کوزول» (اسلوونی)، «بیتفاوتی زیبا» به کارگردانی «کیوانچ سزر» (ترکیه)، «باکره آگوست» ساخته «جوناس تروئبا» (اسپانیا)، «بگذار آنجا روشن باشد» از «مارکو اسکوپ» (اسلواکی)، «مردی از آینده» ساخته «فیلیپ ریوس» (شیلی)، «باد موسمی» به کارگردانی «هونگ چائو»، (انگلیس)، «پرتره موزائیکی» ساخته «ییژیانگ ژای» (چین)، «قصیدهای برای هیچچیز» به کارگردانی «دیون بالتازار» (فیلیپین) و «به سوی ستارهها» ساخته «مارتا استفنز» (آمریکا) نیز دیگر فیلمهای حاضر در بخش رقابتی جشنواره کارلوویواری ۲۰۱۹ بودند.
در بخش رقابتی «شرق غرب» جشنواره نیز فیلم روسی «گاو» به کارگردانی «بوریس آکوپوف» برنده جایزه بزرگ شد و جایزه ویژه هیأت داوران این بخش نیز به فیلم اوکراینی «افکار من ساکت است» ساخته «آنتونیو لوکیش» رسید.
«جولین مور» بازیگر مطرح آمریکایی و «پاتریشیا کلارکسن» نیز دو چهرهای بودند که امسال گوی بلورین افتخاری این رویداد سینمایی را به پاس یک عمر دستاورد هنری دریافت کردند.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- سومین دوره جایزه همراه اول برای رسالههای برتر مهندسی برق و فناوری ارتباطات برگزار میشود
- یادداشت کیوان کثیریان/ نامهای به ساترا؛ جهانِ تصویر، تحت کنترل شماست
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ درسهایی که نویسندگان از جدال ترامپ و زلنسکی میآموزند
- زمان همه چیز را درست میکند؟/ «۱۰۰۱» جای خود را باز کرد
- جایزه بهترین مستند جشنواره زوم لهستان به مستند ایرانی رسید
- هادی حجازیفر تهیه کننده «صفر پنج» شد/ معرفی بازیگران «بازی استریندبرگ»
- «ساعت ۶ صبح» و «خرچنگ» آنلاین اکران میشوند
- فوت نویسنده سیاسی اهل آفریقای جنوبی؛ آثول فوگارد درگذشت
- نگاهی به فیلم «کندو»/ جهانی بدون ترحم
- اکران نوروزی ۱۴۰۴؛ ترکیب ژانری متنوع و رقابت برای جلب نظر مخاطبان
- گزارش از برلیناله ۲۰۲۵؛ بازتاب چهرهی زنان در سینمای معاصر/ برلیناله، آینهای برای زنان در سینما
- پس از چند سال تعطیلی؛ سینما پارس به فروش گذاشته شد
- آتش و خاکستر؛ توضیحات جیمز کامرون درباره جزئیات «آواتار ۳»
- دریافت اسکار شوقبرانگیز بود/ تصور مردم نسبت به انیمیشن ایران تغییر کرد
- نمایش فیلمهایی به مناسبت ۸ مارس در فرانسه
- وحید آگاه، وکیل دادگستری: اخذ مجوز تولید و پخش از ساترا مبنای قانونی ندارد
- معمای پیچیده یک سریال؛ قسمت چهارم «تاسیان» بدون مجوز، منتشر شده است
- احمد سلگی «یخ بستگی» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه میبرد
- پس از ۱۵۰ سال؛ نخستین بزرگداشت جناب دماوندی برگزار میشود
- گزارشی از فروش فیلمهای روی پرده؛ یک فیلم کمدی پیشتاز گیشه سینماها/ برنده سیمرغ مردمی ۱۴۰۳ در رده هفتم
- «رها»؛ بازگشت شکوهمند سینمای مستقل اجتماعی
- پس از کسب جایزه بهترین بازیگر زن در اسکار ۲۰۲۵/ پیام مایکی مدیسون ستاره «آنورا»، به دمی مور: «عاشقشم»
- داستان کوتاه/ غلط انداز
- آیا «تاسیان» رفع توقیف شد؟
- نقد «ژن زامبی»، زندگیِ از دسترفته
- ایدههای تازه برای فیلمسازی با بودجههای کم
- سعید آقاخانی و مهدی حسینینیا مقابل دوربین بهنام بهزادی میروند
- در آستانه اکران؛ تیزر و پوستر «کوکتل مولوتف» رونمایی شد
- تاثیر جالب برنامه اکنون سروش صحت بر رونق بازار کتاب