«لیلا حاتمی» بازیگر مجموعه «نهنگ آبی» به مخاطبانش دربارهی نقش، حضور و غیبتش در این سریال شبکه خانگی توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش سینماسینما، لیلا حاتمی – بازیگر سینما و تلویزیون – در یادداشتی نوشت:
«لازم میدانم دربارهی نقش، حضور و غیبتم در سریال «نهنگ آبی» چند نکته را با تماشاگرانی که آناهیتا و من را در این سریال دنبال کردهاند، در میان بگذارم.
حضور من در این سریال با این قول و قرار صورت گرفت که این نقش در بازنویسی فیلمنامه رشد و عمق پیدا کند. وعده دادند نویسندهای در راه است اما هرگز نویسندهی در راه، به این پروژه نرسید و نویسندهی اصلی سریال و تهیهکننده نیز نیازی در جدی گرفتن درخواستهای من حس نکردند، یا مشغلههای مربوط به فیلم دیگرشان، این امکان را به آنها نمیداد.
پافشاری من از یک سو و حوصلهی کم طرفهای مقابل برای چنین اموری تا آنجا پیش رفت که توان ادامهی همکاری از من سلب شد. بعد از تلاطمهای بسیار فرساینده و مطلقاً بینتیجه، توافق کردیم من و آناهیتا از سریال خارج شویم و طرحی برای داستان و خروج این شخصیت صورت بگیرد، با این تعریف آناهیتا مصمم میشود اسرار شرکت را فاش کند اما قدرت پشت پردهی شرکت، او را از پا در میآورد و همین تعریف، نوشته و فیلمبرداری شد.
با مرگ آناهیتا من هم از گروه جدا شدم اما سازندگان این سریال باز بر خلاف توافقمان، سرنوشت دیگری برای آناهیتا در نظر گرفتند و گویا او را تا اطلاع ثانوی، غیب کرده و فراری دادهاند.
سرنوشتی ناموزون برای آناهیتا که دیگر من نقشی در ایفای آن نداشتم و کاملاً غافلگیر شدم. شکل خروج آناهیتا از داستان، اهمیتاش برای من، غیر از نقش و ملاحظات شغلی، در این بود که با تماشاگری که نقش را دنبال کرده بود، مراسم خداحافظی را به جا آورد اما در شکل کنونی به نظر میآید من سریال را بدون ملاحظه و احساس تکلیف نسبت به تماشاگر رها کردهام و به این دلیل ناپیدا شدهام. چنین کاری خلاف اصول و حساسیتهای من است. اگرچه نوشتن این یادداشت تغییری در چیزی ایجاد نمیکند، اما حداقل میتواند سهم من، نویسنده، کارگردان و تهیهکننده را از این تقصیر روشنتر کند.»
لیلا حاتمی ۹۸/۰۳/۰۵
سریال «نهنگ آبی» به کارگردانی فریدون جیرانی و تهیهکنندگی سعید ملکان هر هفته در شبکه نمایش خانگی با مجوز سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال توزیع است.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- درباره فیلم «پیر پسر»؛ پدر خانه را ویران کرد
- ویژگیهای تفکری که سینما را از بنبست و سکون نجات داد
- لیلا حاتمی در ۵سالگی خیابانهای تهران را خلوت کرد!
- یادداشت فریدون جیرانی درباره وضعیت سینمای اجتماعی؛ باور تغییر باورها
- فریدون جیرانی رئیس کانون کارگردانان شد
- «پیر پسر» در جشنواره لوکا/ فیلمی با بازی لیلا حاتمی و حامد بهداد مسافر ایتالیا شد
- معرفی بازیگران فیلم جدید حمید نعمتالله
- جایزه بهترین فیلم سینمای جهان در جشنواره گالوِی به «پیر پسر» رسید
- رقابت «پیر پسر» در جشنواره ایرلندی
- در نشست «بررسی سینمای اجتماعی» مطرح شد؛ سینمای اجتماعی زاییده تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه است
- «بودن یا نبودن» و تبدیل خشونت به امید/ عیاری نمونهای از عیار شرافت در سینمای ایران است
- در نشست نقد و بررسی «آبادانیها» مطرح شد؛ نقش عیاری در زبان سینمایی و تحول آن بسیار موثر است/ «آبادانیها» عدالت اجتماعی را وارد سینما کرد
- نسخه مرمت شده «آبادانیها» در موزه سینما
- فیلم ترنس مالیک به جشنواره کن نرسید/ لیلا حاتمی با مریم مجدلیه به ونیز میرود؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند





