سینماسینما: امید شمس کارگردان فیلم «ملاقات خصوصی» در توصیف یک سکانس از فیلمش با بازی پریناز ایزدیار در صفحه اجتماعی خود با انتشار عکسهای مربوط به آن نوشت:
این صحنه، یکی از تاثیرگذارترین صحنههای فیلم ملاقات خصوصی برای من است. فارغ از حس عجیبی که این صحنه در فیلمنامه و فیلم برایم دارد، حضور تکاندهندهی پریناز ایزدیار در اجرای این صحنه است. حضوری که به معنای دقیق کلمه، با پوست و استخوانش، فروپاشی پروانه را به شکل جنونآمیزی اجرا کرد!
پروانه بعد از شنیدن یک خبر بسیار تلخ، حیران و مبهوت سر به دشت میگذارد و با سرگشتگی و خشم، شروع به چیدن گلهای خارمریم میکند، گلهایی با خارهای بزرگ و بسیار تیز که فقط با قیچی مخصوص قابل چیدن هستند. پروانه با چیدن این گلها و فرو رفتن خارها در دستش، به خودش آسیب میزند و دستش از زخم ناشی از خارها پاره و خونی میشود…
قرار بود در این صحنه ما خارِ گلها را تا جایی که مشخص نشه، بِکَنیم، جای دست برای چیدن گلها درست کنیم و زخم و پارگیِ دست پریناز را با گریم کار کنیم.
موقعِ فیلمبرداری اما، به رغم تلاشهایمان کارها به روالِ دلخواه پیش نرفت، محدودیت زمان نوری و تصنعی شدن چیدن گل ها، مانع از درآمدن حس صحنه میشد. به فکر چاره بودیم که پریناز تصمیم گرفت به شکل واقعی گُلها را بچیند…!
او گلها را از ساقههای پُر از تیغ و خار، با کف دستهایش کَند! همینجوری کَند… و ادامه داد! دستهایش به شدت زخمی، خونآلود و پر از خار شد!
چندبار صحنه را تکرار کردم، باز با تمام وجود او گُلها را چید، انگشتانش، کف دستش بیشتر و بیشتر خون آلود شد…!
این جنون را که دیدم، مطمئن شدم این تصمیم را پریناز نگرفته، پروانه گرفته!
پریناز تو پروانه را بازی نکردی، زندگی کردی…

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هیئت داوران جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» معرفی شدند
- معرفی اعضای هیئت انتخاب دو بخش جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- فروش دو میلیاردی «سه کام حبس» در چهار روز
- پریناز ایزدیار و محسن تنابنده به شبکه نمایش خانگی میآیند
- شهاب حسینی با «مقیمان ناکجا» به هنر و تجربه میآید
- عاشقانهای که دچار کماقبالی شد/ نگاهی به فیلم «ملاقات خصوصی»
- حرف و حدیثهای اکران یک فیلم پرحاشیه در روزهای خاص سینما
- «ملاقات خصوصی» به سینماها میآید
- خبری از اکران جدید نیست/ سینماگران رغبت ندارند، سازمان سینمایی راه حل
- فرصت از دست رفته/ نگاهی به فیلم «مغز استخوان»
- «مغز استخوان»؛ فاقد هسته مرکزی دراماتیک
- اکران سه فیلم تازه از ۷ اردیبهشت/ آیا تنور اکران گرم میشود؟
- سرمایههای فرهنگی خود را ارج نهیم/ درباره برنامه «مهمونی»
- عاشقانهای خام از کارگردانی کاربلد/ نگاهی به سریال «جیران»
- زناشویی پشت میلههای زندان/ نگاهی به فیلم «ملاقات خصوصی»
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
آخرین ها
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند