سینماسینما: امید شمس کارگردان فیلم «ملاقات خصوصی» در توصیف یک سکانس از فیلمش با بازی پریناز ایزدیار در صفحه اجتماعی خود با انتشار عکسهای مربوط به آن نوشت:
این صحنه، یکی از تاثیرگذارترین صحنههای فیلم ملاقات خصوصی برای من است. فارغ از حس عجیبی که این صحنه در فیلمنامه و فیلم برایم دارد، حضور تکاندهندهی پریناز ایزدیار در اجرای این صحنه است. حضوری که به معنای دقیق کلمه، با پوست و استخوانش، فروپاشی پروانه را به شکل جنونآمیزی اجرا کرد!
پروانه بعد از شنیدن یک خبر بسیار تلخ، حیران و مبهوت سر به دشت میگذارد و با سرگشتگی و خشم، شروع به چیدن گلهای خارمریم میکند، گلهایی با خارهای بزرگ و بسیار تیز که فقط با قیچی مخصوص قابل چیدن هستند. پروانه با چیدن این گلها و فرو رفتن خارها در دستش، به خودش آسیب میزند و دستش از زخم ناشی از خارها پاره و خونی میشود…
قرار بود در این صحنه ما خارِ گلها را تا جایی که مشخص نشه، بِکَنیم، جای دست برای چیدن گلها درست کنیم و زخم و پارگیِ دست پریناز را با گریم کار کنیم.
موقعِ فیلمبرداری اما، به رغم تلاشهایمان کارها به روالِ دلخواه پیش نرفت، محدودیت زمان نوری و تصنعی شدن چیدن گل ها، مانع از درآمدن حس صحنه میشد. به فکر چاره بودیم که پریناز تصمیم گرفت به شکل واقعی گُلها را بچیند…!
او گلها را از ساقههای پُر از تیغ و خار، با کف دستهایش کَند! همینجوری کَند… و ادامه داد! دستهایش به شدت زخمی، خونآلود و پر از خار شد!
چندبار صحنه را تکرار کردم، باز با تمام وجود او گُلها را چید، انگشتانش، کف دستش بیشتر و بیشتر خون آلود شد…!
این جنون را که دیدم، مطمئن شدم این تصمیم را پریناز نگرفته، پروانه گرفته!
پریناز تو پروانه را بازی نکردی، زندگی کردی…



لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «زن و بچه»؛ دوئلی تصویری با چهرههایی خیرهشده به دوربین
- میزبانی سینماها از آثار جدید/ پریناز ایزدیار، پیمان معادی، پژمان جمشیدی و بهرام افشاری این هفته به سینماها میآیند
- اکران «زن و بچه» به تعویق افتاد
- سید جمال ساداتیان خبر داد: «زن و بچه» تیرماه در ایران اکران میشود
- نشست خبری «زن و بچه» در جشنواره کن؛ روستایی: این فیلم مستقلترین زنِ سینمای من را روایت میکند
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- هیئت داوران جشنواره «فیلم و عکس با انرژی» معرفی شدند
- معرفی اعضای هیئت انتخاب دو بخش جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- فروش دو میلیاردی «سه کام حبس» در چهار روز
- پریناز ایزدیار و محسن تنابنده به شبکه نمایش خانگی میآیند
- شهاب حسینی با «مقیمان ناکجا» به هنر و تجربه میآید
- عاشقانهای که دچار کماقبالی شد/ نگاهی به فیلم «ملاقات خصوصی»
- حرف و حدیثهای اکران یک فیلم پرحاشیه در روزهای خاص سینما
- «ملاقات خصوصی» به سینماها میآید
- خبری از اکران جدید نیست/ سینماگران رغبت ندارند، سازمان سینمایی راه حل
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





