سباستین للیو، فیلم نامه نویس و کارگردان سرشناس اهل شیلی، رئیس هیئت داوران بخش فیلم دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی شد.
به گزارش سینماسینما، سباستین للیو برای فیلم «یک زن شگفت انگیز» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان در سال ۲۰۱۸ شد و دیگر فیلم تحسین شده او با نام «گلوریا»، جایزه خرس نقرهای بهترین بازیگر زن از جشنواره برلین را به ارمغان آورد.
دیگر فیلمهای للیو همچون «نافرمانی» و «گلوریا بل» مورد تحسین منتقدان و سینمادوستان سراسر جهان قرار گرفت. سبک او با تکیه بر مضامین هویتی و اجتماعی، او را بدل به یکی از چهرههای شاخص سینمای جهان کرد و توانست در جشنوارههای معتبر جهان از جمله کن، برلین، ونیز، لوکارنو، سنسباستین و … جوایز و افتخارات متعددی را کسب کند.
جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی، سایر اعضای ایرانی و غیر ایرانی هیئت داوران به زودی اعلام می شوند.
دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی در دو بخش رقابتی فیلم نامه و فیلم کوتاه از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ تیرماه ۱۴۰۴ و به دبیری حامد سلیمان زاده برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی داوران دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- برگزیدگان نخستین جشنواره فیلم کوتاه عباس کیارستمی معرفی شدند
- معرفی نامزدهای دریافت گیلاس طلای جشنواره فیلم عباس کیارستمی
- رونمایی از پوستر اولین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- معرفی هیات داوران اولین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه عباس کیارستمی
- حامد سلیمانزاده داور یکی از بخشهای جشنواره کارلووی واری شد
- حامد سلیمانزاده داور بخش بینالملل جشنواره فیلم ایتالیا شد
- حامد سلیمانزاده یکی از داوران فیپرشی در جشنواره کن شد
- کشورهایی که فیلمهای مستند را برای رقابتهای اسکار ۲۰۲۱ معرفی کردهاند
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





