یک سینماگر ایرانی در جمع داوران بیست و دومین فستیوال Videoex حضور یافت.
به گزارش سینماسینما مجید موثقی سینماگر ایرانی ساکن سوئیس داور بخش مسابقه بینالملل این جشنواره بود.
«ویدیواِکس» بزرگترین جشنوراه فیلم های تجربی در سوئیس است که آثاری فراتر از سینمای داستانی مرسوم را اکران کرده و اغلب این فیلم ها از غافلگیری بصری و یا مفهومی غیر منتظره و بحث برانگیز برخوردارند. موثقی به همراه «آدام جاسپر- Adam Jasper» داور استرالیایی ۳۶ فیلم از ۲۰ کشور جهان را طی ۹ روز مشاهده و داوری کردند. در انتها فیلم «گذشته کامل-Past Perfect» ساخته «خورخه ژاکومه-Jorge Jácome» از پرتغال برنده جایزه اصلی جشنوراه شد. همچنین هیات داوران از یک فیلم «تجربی-هشت میلی متری» با نام «کوچه ذغالی – Charcoal Alley» ساخته«نازنین ساغری» «محصول ایران و انگلیس تقدیر ویژه ای کردند.
دبیر باسابقه این جشنوراه «پاتریک هوبر-Patrick Huber» امسال با شرایط سخت اپیدمی کرونا این جشنواره را با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت فیزیکی برگزار کرد.
موثقی در سالهای اخیر داوری جشنوراه «ویزیون دور ریل» در سوئیس و همچنین داوری «جشنوراه فیلم لایپزیگ» آلمان را در سال ۲۰۱۹بر عهده داشته است.
این سینماگر ایرانی داوری و ورکشاپهایی در شهرهای مختلف ایران، مسکو، باتومی، مزار شریف، تورنتو ، داکا و نیون داشته است.
عکس از Lorenzo Pusterla
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- درباره ساخته جدید علی عباسی/ امتحان نهایی «شاگرد»
- مجید موثقی داور جشنواره مصری شد
- قمارباز بزرگ سینما
- نگهبانی که زود گول خورد/ نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
- گرگِ آخر/ نگاهی به فیلم «برف آخر»
- ردِ بو/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- یک سینماگر ایرانی داور جشنواره فیلم توفوزی گرجستان شد
- مجید موثقی داور یک جشنواره ایتالیایی شد
- مجید موثقی عضو هیات داروران جشنوارهای سوئیسی شد
- جشنواره زوریخ میزبان یک داور و چهار فیلم ایرانی
- «هفت و نیم »برادران محمودی در راه سوئیس
- یک فیلمساز ایرانی رئیس هیات داوران بخش اینتر فیلم جشنواره لایپزیگ آلمان
- «روزی روزگاری تارانتینو»
- چه کسی ضربه فنی شد؟/ نگاهی به فیلم «غلامرضا تختی»
- داوری فیلمساز ایرانی در یک جشنواره سوییسی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه