
معاون حقوق عامه دادسرای استان کرمان روی خط برنامه زنده «نقد سینما» به توقیف فیلم «ما همه با هم هستیم» در کرمان واکنش نشان داد.
به گزارش سینماسینما، ماجرای فیلم «ما همه با هم هستیم» و توقف پخش آن در استان کرمان بحثی بود که در برنامه «نقد سینما» شبکه۵ صورت گرفت. در این بخش بهروز افخمی با یکی از مسوولان دادسرای کرمان به صورت تلفنی گفتوگو کرد. این مقام مسوول با بیان این نکته که اگر یک فرآیند اداری برای انجام کاری وجود دارد مانع اقدامات قوه قضاییه نیست، با حرف بهروز افخمی که اقدام قوه قضاییه را منافی قانون میدانست مخالفت کرد. بهروز افخمی دراینبار معتقد بود: «یا باید پروانه نمایش دولت آنقدر اعتبار داشته باشد و نمایندگان سازمانهای مختلف که این پروانه را صادر می کنند معتبر باشند که دادگستری به شناخت آنها اعتماد کند یا اینکه اگر این اعتماد نیست، دادگستری صدور پروانه نمایش را به عهده بگیرد.»
محمدعلی سلیمانی معاون حقوق عامه دادسرای مرکز استان کرمان دراینباره گفت: «این که یک مرجعی برای صدور پروانه نمایش وجود دارد، به این معنی نیست که اگر مرجعی تخطی کرد هیچ مرجعی نباشد که جلوی آن را بگیرد. اینها که شما و دوستان سینمایی میگویید مبتنی بر فضای مجازی و دوستان خودتان است، اطلاعات ما بر اساس فضای مجازی و واکنشها در حوزه استان خودمان است. سازمان سینمایی اگر مکلف به اجرای آییننامه است در ماده سه آمده نمایش هرگونه فیلم که متضمن یکی از بندهای زیر باشد ممنوع شود. و در میان این بندها، بند پنج در صورت استهزا اقوام و تحریک نژادی در یک فیلم، اختیار توقیف فیلم را به سازمان سینمایی میدهد. چطور سازمان سینمایی میتواند اختیار توقیف را داشته باشد اما قوه قضاییه نمیتواند؟»
سلیمانی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا از نظر شما کاراکتر یدی که لهجه کرمانی دارد توهین به مردم کرمان است، گفت: «همین که براساس انگاره غلطی که برای مردم شریف کرمان وجود دارد، این کارگردان لهجه کرمانی را برای این فرد انتخاب میکند یعنی توهین است.»
معاون حقوق عامه دادسرای کرمان در ادامه با اشاره به کارهای قبلی کمال تبریزی کارگردان فیلم «ما همه با هم هستیم» گفت: «ما نمونههای موفقی از همین کارگردان در ژانر دفاع مقدس داریم، در کنارش نمونهای مثل سریال «سرزمین کهن» را هم داریم که با اعتراض مردم غیور لر پخش آن متوقف شد. پس این مساله تازهای نیست. جمعبندی اینکه اگر این اتفاقات پرتکرار است باید مرجع دیگری برای پروانه نمایش تصمیم بگیرد. دادستانی به صرف وظایف خودش این موضوع را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که این موضوع واکنش اجتماعی دارد، اگر این اقدام انجام نمیشد سنگ روی سنگ بند نمیشد. ما اقدام شتابزده نکردیم. ۱۵ روز از اکران گذشته بود. مکاتبه کردیم. حتما باید میریختند در سینما خدای نکرده بنری را پاره میکردند تا مقبول شود که اقدامی علیه یک فیلم انجام شود؟ امنیت یک مفهوم عام است. همین که باعث شود یک عده جلوی یک سینما تجمع کنند برای ما یعنی اقدام امنیتی.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- بازخوانی سرنوشت «علت مرگ: نامعلوم» / فیلمی که چون پروانه نمایش نداشت، از جشنواره فجر حذف شد
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- صدور پروانه ساخت سینمایی جدید برای افخمی، روستایی و ۴ کارگردان دیگر
- زن ۸۰ ساله یهودی سوژه فیلم جدید بهروز افخمی شد
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- شوکرانِ خنده در عزا/ درباره بهروز افخمی
- لبخندزنان در میان اتاقهای خونآلود/ درباره بهروز افخمی و حضورش در خانه مهرجویی
- با حضور بهروز افخمی؛ سرهنگ ثریای واقعی مهمان اولین برنامه «از سرگذشت» میشود
- افخمی ماجرای اعدام طیب حاج رضایی را میسازد
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





