
معاون حقوق عامه دادسرای استان کرمان روی خط برنامه زنده «نقد سینما» به توقیف فیلم «ما همه با هم هستیم» در کرمان واکنش نشان داد.
به گزارش سینماسینما، ماجرای فیلم «ما همه با هم هستیم» و توقف پخش آن در استان کرمان بحثی بود که در برنامه «نقد سینما» شبکه۵ صورت گرفت. در این بخش بهروز افخمی با یکی از مسوولان دادسرای کرمان به صورت تلفنی گفتوگو کرد. این مقام مسوول با بیان این نکته که اگر یک فرآیند اداری برای انجام کاری وجود دارد مانع اقدامات قوه قضاییه نیست، با حرف بهروز افخمی که اقدام قوه قضاییه را منافی قانون میدانست مخالفت کرد. بهروز افخمی دراینبار معتقد بود: «یا باید پروانه نمایش دولت آنقدر اعتبار داشته باشد و نمایندگان سازمانهای مختلف که این پروانه را صادر می کنند معتبر باشند که دادگستری به شناخت آنها اعتماد کند یا اینکه اگر این اعتماد نیست، دادگستری صدور پروانه نمایش را به عهده بگیرد.»
محمدعلی سلیمانی معاون حقوق عامه دادسرای مرکز استان کرمان دراینباره گفت: «این که یک مرجعی برای صدور پروانه نمایش وجود دارد، به این معنی نیست که اگر مرجعی تخطی کرد هیچ مرجعی نباشد که جلوی آن را بگیرد. اینها که شما و دوستان سینمایی میگویید مبتنی بر فضای مجازی و دوستان خودتان است، اطلاعات ما بر اساس فضای مجازی و واکنشها در حوزه استان خودمان است. سازمان سینمایی اگر مکلف به اجرای آییننامه است در ماده سه آمده نمایش هرگونه فیلم که متضمن یکی از بندهای زیر باشد ممنوع شود. و در میان این بندها، بند پنج در صورت استهزا اقوام و تحریک نژادی در یک فیلم، اختیار توقیف فیلم را به سازمان سینمایی میدهد. چطور سازمان سینمایی میتواند اختیار توقیف را داشته باشد اما قوه قضاییه نمیتواند؟»
سلیمانی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا از نظر شما کاراکتر یدی که لهجه کرمانی دارد توهین به مردم کرمان است، گفت: «همین که براساس انگاره غلطی که برای مردم شریف کرمان وجود دارد، این کارگردان لهجه کرمانی را برای این فرد انتخاب میکند یعنی توهین است.»
معاون حقوق عامه دادسرای کرمان در ادامه با اشاره به کارهای قبلی کمال تبریزی کارگردان فیلم «ما همه با هم هستیم» گفت: «ما نمونههای موفقی از همین کارگردان در ژانر دفاع مقدس داریم، در کنارش نمونهای مثل سریال «سرزمین کهن» را هم داریم که با اعتراض مردم غیور لر پخش آن متوقف شد. پس این مساله تازهای نیست. جمعبندی اینکه اگر این اتفاقات پرتکرار است باید مرجع دیگری برای پروانه نمایش تصمیم بگیرد. دادستانی به صرف وظایف خودش این موضوع را بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که این موضوع واکنش اجتماعی دارد، اگر این اقدام انجام نمیشد سنگ روی سنگ بند نمیشد. ما اقدام شتابزده نکردیم. ۱۵ روز از اکران گذشته بود. مکاتبه کردیم. حتما باید میریختند در سینما خدای نکرده بنری را پاره میکردند تا مقبول شود که اقدامی علیه یک فیلم انجام شود؟ امنیت یک مفهوم عام است. همین که باعث شود یک عده جلوی یک سینما تجمع کنند برای ما یعنی اقدام امنیتی.»
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- بازخوانی سرنوشت «علت مرگ: نامعلوم» / فیلمی که چون پروانه نمایش نداشت، از جشنواره فجر حذف شد
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- صدور پروانه ساخت سینمایی جدید برای افخمی، روستایی و ۴ کارگردان دیگر
- زن ۸۰ ساله یهودی سوژه فیلم جدید بهروز افخمی شد
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- شوکرانِ خنده در عزا/ درباره بهروز افخمی
- لبخندزنان در میان اتاقهای خونآلود/ درباره بهروز افخمی و حضورش در خانه مهرجویی
- با حضور بهروز افخمی؛ سرهنگ ثریای واقعی مهمان اولین برنامه «از سرگذشت» میشود
- افخمی ماجرای اعدام طیب حاج رضایی را میسازد
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود





