آمار فیلمهای ارسالی به هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ سوییس (IFFZ) اعلام شد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی جشنواره، آمار فیلمهای دریافتی در هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ سوییس (IFFZ) به دبیری یدالله داج اعلام شد و بر این اساس ۲۵۰ فیلم بلند سینمایی و مستند و ۸۰ فیلم کوتاه داستانی و مستند برای حضور در هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ سوییس (IFFZ) ارسال شدهاند.
همچنین امسال براى اولین بار بخشى با عنوان «ایران ۳۶۰ درجه» به جشنواره اضافه شده است که فیلمهاى انتخابى مستند درمورد رویدادها و مسائل مختلف ایران در این بخش به نمایش درمیآیند. آثار این بخش در اولین سال راهاندازی آن، توسط دبیر جشنواره و از بین مستندهای رسیده انتخاب میشود.
هیات داوران این جشنواره در بخش فیلمهای بلند، متشکل از پنج نفر از افراد متخصص است که بهترین فیلم بلند فستیوال را انتخاب میکنند. جایزه بهترین فیلم بلند فستیوال، استوانه یا منشور طلایی کوروش است که به همراه ۲ هزار دلار جایزه نقدی به برگزیده جشنواره اهدا میشود.
هیات داوران بخش فیلم های کوتاه فستیوال نیز، متشکل از سه نفر از افراد متخصص این حوزه است که جایزه بهترین فیلم کوتاه را به همراه ۵۰۰ دلار جایزه نقدی به برگزیده اهدا میکنند.
هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلمهای ایرانی در زوریخ سوییس ۲۶ می تا اول ژوئن ۲۰۲۲ (۵ تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱) برگزار میشود. آخرین مهلت ارسال آثار به این دوره از جشنواره ۱۵ مارس (۲۴ اسفند ۱۴۰۰) بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جشنواره فیلمهای ایرانی در زوریخ با فیلم سینمایی «گاو» افتتاح میشود
- نمایش آثاری که در ایران اکران نداشتهاند/ آثار سینمایی هشتمین جشنواره فیلمهای ایرانی در زوریخ اعلام شد
- جزئیات بخش جدید «ایران ۳۶۰ درجه» در جشنواره فیلمهای ایرانی در زوریخ
- جوایز هفتمین دوره جشنواره فیلمهای ایرانی زوریخ اهدا شد/ «پری» و «ملاقات» بهترین فیلمهای فستیوال
- اسامی داوران و فیلمهای کوتاه پذیرفته شده در جشنواره فیلمهای ایرانی زوریخ اعلام شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





