شهروند نوشت :«آقای عبدی چرا شخصیت و جایگاه خودتونو حفظ نکردین؟ ما از شبکه نسیم خسته شدیم! هر کی میاد میخواد مجری و برنامهساز بشه. شما در قالب یک هنرپیشه عزیز بودین. بسه دیگه. چقدر تکرار. همهش کپی.» این کامنت، چکیده اغلب بازخوردهای «شبی با عبدی» در فضای مجازی است؛ برنامهای که از روز نخست و عنوانش نشان داد که میخواهد با نام و جایگاه «اکبر عبدی» به سر منزل مقصود برسد و مخاطب -و در اصل اسپانسر- جذب کند. در ادامه به ۵ دلیل اشاره کردهایم که باعث میشود این جُنگ ترکیبی را نبینیم!
۱ با همه محبوبیتش «مجری» نیست
حضور عبدی در قامت مجری این سوالها را ایجاد میکند که آیا هر بازیگری میتواند مجری باشد؟! این موقعیت تا چه اندازه تخصصی است؟ مجریگری به چه تواناییهایی نیاز دارد؟ صرف اینکه فردی محبوب است، برای این جایگاه کافی است؟ شاید واکنش کاربران در شبکههای اجتماعی زیر ویدیوهای این برنامه پاسخ مناسبی برای سوالها باشد: «آقای عبدی یکبار به مجریهای خندوانه و دورهمی انتقاد کرد و گفت اینا اجرا بلد نیستن. ولی حالا خودش خیلی ضعیف عمل کرد.» اشاره این کاربر به صحبتهای اکبر عبدی در برنامه «فرمول یک» است؛ جایی که درباره رامبد جوان گفت: «آقای جوان از جایی به بعد از سینما بریده و مجری شده است و ما در تلویزیون مجری زیاد داریم، جدیدا رامبد جوان در برنامه خندوانه کنار تماشاچی مینشیند و این کار به اندازه او نیست و خیلی بیشتر از اینهاست.» در ادامه واکنشهای کاربران، فرد دیگری هم نوشته: «متاسفم چرا کسی به آقای عبدی مشاوره نمیده. ایشون در عرصه هنرپیشگی خوب هستن، اما دلیل نمیشه مجری توانمندی هم باشن.»
۲ فیک است آقا، فیک!
با اینکه محمدحسین لطیفی، کارگردان گفته تا امروز برنامهای مثل «شبی با عبدی» در دنیا ندیدهام، اما همچنان کاربران معتقدند این برنامه کپی از خندوانه و دورهمی است. هرجا که پستی از «شبی با عبدی» گذاشته شده باشد، سیل پیامهای «کپی از دورهمی» راه میافتد: «با خودش گفته چیش از رامبد جوان و مدیری کمتره… منم میسازم. خیلی مسخره بود»، «خواسته شبیه خندوانه و دورهمی درست کنه و از اونا کم نیاره، ولی نتونسته. برنامهسازی هنر میخواد. » در اتاق فکر این برنامه نام محمدرضا شهیدىفرد دیده میشود؛ فردی که گفته میشد همواره در پشت صحنه خندوانه حضور داشته و ایدهپردازی میکرده. پس کاربران حق دارند از شباهتها بگویند و نام «خندوانه» و «دورهمی» را به میان آورند. از طرف دیگر، در بخش هایی از «شبی با عبدی» شخصیتی حضور پیدا میکند که یادآور کاراکتر «قیمت» در برنامه دورهمی است. برای همین کاربران نوشتهاند: «یک کپی بسیار ضعیف از دورهمی است.»
۳ این مهمانهای تکراری
یکی دیگر از مواردی که باعث میشود رویت «شبی با عبدی» جذابیتی نداشته باشد، حضور مهمانهای تکراری است؛ آدمها همانهاییاند که در خندوانه و دورهمی حضور داشتهاند.
۴ خاطرهبازی با بدن خسته
عبدی خسته است. این را میشود از نفسنفسزدنهایش فهمید. در برخی موارد حتی صدای او به وضوح شنیده نمیشود. از صحبتهای تهیهکننده این برنامه به ۳ دلیل برای انتخاب آقای عبدی میرسیم: او سرمایه ملی است؛ او آدم منحصربهفردی است؛ او در ذهن همه ما در مقاطع مختلف خاطرههایی برجای گذاشته. اما آیا این موارد کافی است؟ اکبر عبدی فعلی میتواند به تنهایی نجاتگر باشد؟ پاسخ این پرسشها «نه» است. شاید تنها موردی که بتوان روی آن شرط بست، جذب اسپانسر باشد! جذب اسپانسر درواقع معامله تلویزیون با چهرههای محبوب است! در این میان اما خاطرهها قربانی میشوند و میشوند و میشوند.
۵ شوخیها تازه نیست
تنها وجه تمایز «شبی با عبدی» این است که گروههای تئاتری از شهرهای مختلف به برنامه میآیند و اجرای خود را انجام میدهند. این قالب تئاتری اما زمینهساز خنده قابل توجه از طرف مخاطبان در خانه و تماشاچیان در صحنه نمیشود. انتظارهای مردم با توجه به رویت برنامههایی مثل دورهمی و خندوانه بالا رفته. آنها به این راحتیها نمیخندند. شوخیهای «شبی با عبدی» تازه و خلاقانه نیست. برای همین مدام با این کامنت در شبکههای اجتماعی روبهرو میشویم که «چقدر برنامه اعصابخردکن و بی نمکیه»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- مرگ ناگهانی و غم انگیز بازیگر خردسال فیلم یه حبه قند
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- صحبتهای رئیس هیئت داوران جشنواره برلین/ همه فیلمها سیاسیاند
آخرین ها
- خبرگزاری قوه قضاییه اعلام کرد؛ سریال «تاسیان» توقیف شد
- با پیشتازی «آنورا» در جوایز؛ برندگان جوایز اسپریت معرفی شدند
- مصائب زن بودن/ درباره «تاسیان» و قضاوتهای زودهنگام
- معرفی منتخبان مرحله اول داوری جشن مستند/ اختتامیه ۱۲ اسفند برگزار میشود
- یادبودی برای شاهپور عظیمی در «حکیم نقد ایران»
- جایزه بزرگ اسکار کسبوکارهای خاورمیانه به همراه اول رسید
- دو تصویر از تاریخ دوبله ایران
- جشن ۱۹ سالگی کانون ادبی زمستان برگزار شد؛ اهدای مدال سال به شهره سلطانی و مهدی یغمایی/ ایرج مهدیان تجلیل شد
- «مسیح پسر مریم» مینی سریال شد
- معرفی نخستین برندگان جشنواره برلین؛ جایزه بزرگ بخش مسابقه نسل به فیلم ایرلندی رسید
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ خستگی از ما به نسل بعد از ما منتقل شده/ در زیر زمین، شهر دیگری وجود دارد
- نگاهی به سریال تاسیان؛روزی روزگاری ایران
- معرفی پلتفرمهای هوشمند سلامت همراه اول بهعنوان اپلیکیشنهای برگزیده
- انتقاد سازندگی از گفتوگوی کمال تبریزی با ایسنا/ داوران بر اساس مصلحت رای دادند نه کیفیت
- وداع با صدای ماندگار دوبله؛ بدرقه منوچهر والیزاده به خانه ابدی/ دوبلوری بدون جایگزین
- لوئیس بونیوئل فیلمساز در تبعید و صدو بیست و پنج سالگی
- فوت یک هنرمند پیشکسوت؛ عبدالرضا فریدزاده درگذشت
- شاهپور هنوز هست
- فیلمی در نوبت عید فطر به اکران اضافه نمیشود/ اسعدیان: پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای بلیت، بیشتر از ۱۰۰ هزار تومان بود
- از دنیای عجیب، اما نه چندان عجیب سینما/ کارگردانانی که نمیتوانند اجاره خانهشان را بدهند
- با دستور وزیر ارتباطات، پروژههای ارتباطی همراه اول در روستاهای استان قزوین افتتاح شد
- جشنواره علیه جشنواره
- جایزه تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- گامی دیگر در جهت حذف سینما از سبد خانوادهها/ افزایش قیمت بلیت؛ ضربه مهلک به سینمای ایران
- مدیرعامل بهمن سبز: چه کسی بلیت ۲۲۰ هزار تومانی پیر پسر را میخرد؟!
- انتقاد صریح کمال تبریزی و علیرضا رییسیان از بهرام رادان
- اعطای تندیس «سازمان سبز برتر» به همراه اول
- پنجمین دوره «طرح پژوهانه همراه» با حمایت از دانشجویان نخبه کلید خورد
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- کنسرت نمایش «ژن زامبی» از فردا میآید/بلیت ۵ روز اول به پایان رسید